PAS PÅ! De nye roaming regler gælder ikke for opkald fra Danmark til et andet EU-land.

Vis første besked

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Ja, det kan man spørge sig selv om.

Man må da ikke håbe for Yousee, at for mange vælger et andet mobilselskab inden
Omdømme 3
BrianHHansen skrev:

Hej HugoT
Lige for at definere Roaming. Roaming kaldes det kun hvis man ikke er på ens hjemme netværk. Hvis du tilslutter en Yousee mobil til alle andre net, også i DK, som ikke er Yousee, så er det roaming. Hvis du er på dit eget netværk (Yousee i dette tilfælde) er det IKKE Roaming. Så derfor gælder EU reglen omkring roaming priser IKKE. Her gælder de takster du har aftalt med Yousee i dit abbonement. Altså også priser for kald til udlandet. på Yousee net bestemmer Yousee over Yousee kunder, også priser. Men hvis f.eks. en tysker går på Yousee net, så er det Roaming.

Venlig Hilsen

Brian

Tak for info omkring ordet Roaming .-)
Jeg må som jeg skrev tidligere bare gå på det svenske mobilnet, når jeg ønsker at ringe til et andet EU-land (der er penge at spare) :-)
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Ja Roaming er afskaffet, men når du er i DK med et DK abonement, så Romaer man jo ikke. Så derfor.

Afskaffet i et stærkt begrænset omfang that is. Var det 100% afskaffet, så galdt det 365 dage om året og ikke kun i de 30 dage om året der kun vil gives.
Det lykkedes ikke E.U politikerne at få roaming totalt afskaffet i E.U

Men hvis Yousee vitterlig kommer sådan et billigere abo, hvor man kun kan anvende ens mobil i Danmark, så hopper jeg klart over på det, for så meget opholder jeg mig ikke i udlandet alligevel, for det er kun et par enkelte dage om året og jeg kommer skutte længere end til Flensborg.
Omdømme 7
Badge +4
Per K skrev:

Radiomanden skrev:

Ja Roaming er afskaffet, men når du er i DK med et DK abonement, så Romaer man jo ikke. Så derfor.

Afskaffet i et stærkt begrænset omfang that is. Var det 100% afskaffet, så galdt det 365 dage om året og ikke kun i de 30 dage om året der kun vil gives.

Hvem rejser også 365 dage om året

Og igen, hvis nogen i givet fald misbruger det, så er der kun dig og mig til at betale
Omdømme 7
Badge +7
Der er nok heller ikke mange der er væk 30 dage om året.
Omdømme 7
Badge +4
Og i de 30 dage er der nok nogle der ikke er lande der tilhører EU/EØS-landene, men i andre, som f.eks. Tyrkiet, Egypten

EU-lande
Belgien
Bulgarien
Cypern (den græske del)
Danmark
Estland
Finland
Frankrig
Grækenland, herunder den græske del af Cypern
Irland
Italien
Kroatien
Letland
Litauen
Luxembourg
Malta
Nederlandene (Holland)
Polen
Portugal
Rumænien
Slovakiet
Slovenien
Spanien
Storbritannien (UK og Nordirland)
Sverige
Tjekkiet
Tyskland
Ungarn
Østrig

EØS-lande
EU-landene
Island
Lichtenstein
Norge
Omdømme 7
Badge +7
Dertil kan så ligges Kanarie øerne, Martinique, Guadalupe, Reunion, og andre oversøiske områder fra Frankrig Spanien og Portugal, hvor det ligeledes gælder som inden for EU.
Omdømme 7
Badge +4
Ja, ja, ja. Det ved jeg godt, men folk tager jo også på ferie uden for EU :cool:

Thailand, USA, Maldiverne, Mauritius, Indonesien, Emiraterne, Israel m.fl.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, der gør man da, så at man kan bruge telefonen i 30 dage om året i EU må være nok for de fleste.
Det længst væk fra EU jeg dog har været endnu er Marokko, Egypten og Rusland.
Omdømme 7
Badge +4
Der er også nogle banlan lande, f.eks. Albanien, som jeg har været i
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

HugoT skrev:

Gives frit?! Du betaler ekstra for at roaming åbnes i EU - Og betaler så også ekstra for at ring til EU. Og nogle kunder kommer aldrig til at bruge denne funktionalitet. Ja! du kan bede kunderne om at tænke sig om, men gennemskuelighed er altid godt :-)

Kunder der aldrig rejser ud af landet har mulighed for at vælge et billigere produkt, der kun gælder i Danmark, Yousee kommer også med det, iflg facebook.

Jeg har desværre kommet med en forkert udmelding,men nu er der en ny udmelding på facebook.

Men nu melder man ud

"Vi vurderer løbende om efterspørgslen på mobilabonnementer uden roaming er attraktiv. Om det kommer i fremtiden, vil jeg ikke afvise, men som det er lige nu, så er det ikke noget, som vi har planer om at tilbyde."

Beklager
Radiomanden skrev:

Ja, der gør man da, så at man kan bruge telefonen i 30 dage om året i EU må være nok for de fleste.
Det længst væk fra EU jeg dog har været endnu er Marokko, Egypten og Rusland.

. Et lite svar eller kommentar fra mig til dig! Hadde ikke registreret det kun var 30 dage! Så blev da ked da jeg nok er i mit kære Norge op til 30%af året! De lovet billigere mobiltelefoni i EU og herhjemme som jeg forstod det! Hadde selv 5timer fri utenlandtelfoni,men da jeg måtte bytte abb fra 149kr -199kr for at få 36lands fri roaming mistede jeg mine 5time til udlandet da det abb ikke findes længere! Begynner å tenkepå å gå fra you see efter laang tids brug og glad kunde! :((
Og ikke nok med dårlig oplysning ang. "36 lands fri roaming" tjenesten, så trekker de pengene ind igen ved at sette prisene op på mit nuværende abb uden noget forvarsel! Kan mærke TDC blæse gennom!!
Omdømme 3
Per K skrev:

Radiomanden skrev:

Men hvis Yousee vitterlig kommer sådan et billigere abo, hvor man kun kan anvende ens mobil i Danmark, så hopper jeg klart over på det, for så meget opholder jeg mig ikke i udlandet alligevel, for det er kun et par enkelte dage om året og jeg kommer skutte længere end til Flensborg.

Roaming er IKKE afskaffet, det er AFGIFTEN på roaming der er afskaffet.
Der er forskel på de 2 ting.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Lige en hurtig indskydelse.

I forhold til de 30 dage, så har jeg i forhold til det givet et svar her.

læs desuden mere om roaming på: Hvad er roaming?