PAS PÅ! De nye roaming regler gælder ikke for opkald fra Danmark til et andet EU-land. | YouSee Community

PAS PÅ! De nye roaming regler gælder ikke for opkald fra Danmark til et andet EU-land.

Omdømme 3
Det er lidt plat at man kalder det roaming frit i hele EU, når man ikke kan ringe fra Danmark til et andet EU-land, uden at skulle betale tillægs takst pr. minut. Men tager man f.eks. til Sverige eller Tyskland kan man ringe lige så ”tosset” man vil, til alle EU-lande inkl. Danmark - Underligt!

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det kan kun gøres hvis man har et abonement der inkluderer opkald til udlandet.
Omdømme 3
Ja! det har jeg set - men efter hvad jeg kan se vil det f.eks. så koste 25 kr. ekstra for bare 2 timers tale fra Danmark til et EU-land. SÅ begynder det da at blive dyrt. Og ikke meget roaming frit i det .-)
Omdømme 7
Badge +7
Jeg taler ikke om et tillægs produkt, men om de abonementer hvor det er inkluderet, som det er på mit, også til lande uden for EU.
Omdømme 3
Hos YouSee har alle abonementer "Roaming i 36 lande i Europa" men læser du det med småt kan du se at du skal betale tillægs takst for at ringe fra Danmark til et EU-land.
Omdømme 7
Badge +7
Der er stadig mange abonementer i brug hvor der er inkluderet udlandsopkald.
Omdømme 3
Se f.eks. her:
https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/roaming-europa

Se under "Spørgsmål og svar"
og derefter vælg "Gælder opkald fra Danmark til udlandet?".
Omdømme 3
Til Radiomanden
Hvor ser du alle de mange abonementer i brug hvor der er inkluderet udlandsopkald?
Jeg kan kun se 4 på YouSee's hjemmeside.

Og i dem kan man IKKE ringe frit fra Danmark til andre EU-lande!
Omdømme 7
Badge +7
De abonementer sælges ikke længere. De kunder der har dem beholder dem.
Omdømme 3
Til Radiomanden
Okay! Så er vi altså tilbage til start punktet:
"PAS PÅ! De nye roaming regler gælder ikke for opkald fra Danmark til et andet EU-land" .-)
Omdømme 7
Badge +7
Nej, for i Danmark er man på hjemmenettet og derfor Roamer man ikke.
Omdømme 7
Badge +4
Ligesom en tysker ikke roamer, når han ringer til Danmark

med mindre han befinder sig lige syd for grænsen, og kan hoppe på Yousee nettet:D
Omdømme 3
Nu taler vi jo om at der nu bliver frit roaming i EU mellem landene,
men altså ikke hvis du ringer til en EU-land fra Danmark - det er det der virker lidt underligt og som min debat lyder på!

Men okay jeg bor i nærheden af Øresund, så vil jeg ringe til et EU-land skal jeg så bare hoppe på det svenske mobilnet - så er der penge at spare .-)
Omdømme 7
Badge +4
Nu taler vi jo om at der nu bliver frit roaming i EU mellem landene,
men altså ikke hvis du ringer til en EU-land fra Danmark - det er det der virker lidt underligt og som min debat lyder på!

Nedsættelserne af tale og SMS priser (og til dels data) de sidste mange år har kun været beregnet til at EU borgere ikke blev flået, når de befandt sig uden for sit eget land og i EU

Dette har man ikke villet ændre her i 2017
Omdømme 7
Badge +7
Ja Roaming er afskaffet, men når du er i DK med et DK abonement, så Romaer man jo ikke. Så derfor.
Omdømme 7
Badge +4
Så overskriften i denne tråd er helt misvisende
Omdømme 3
Til Radiomanden:
Roaming eller udlandsopkald - "små sko, små sko" .-)

Til Vismand:
Når man læser debatten om frit roaming i diverse medier eller ser priser på abonnementer på f.eks. YouSee's hjemmeside, kan man godt få den opfattelse at det også er frit at ringe fra Danmark til alle EU-lande - med mindre at man husker at læse det med småt.
Derfor er denne overskrift IKKE misvisende - da det er vigtig at se sig for, så man ikke tror at nu kan man bare ringe løs til alle EU-lande (og tro mig det er der mange der tror). Men fedt Vismand at du er så skarp at du allerede havde regnet den ud 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Afskaffelsen af Roaming er en service til EU borgere når de besøger andre EU !andre, det er jo ikke en frigivelse af telefoni på tværs af grænserne for de fastboende i de enkelte lande. Det kan da gøres, men det er da så til helt andre priser.
Omdømme 7
Badge +4
Afskaffelsen af Roaming er en service til EU borgere når de besøger andre EU !andre, det er jo ikke en frigivelse af telefoni på tværs af grænserne for de fastboende i de enkelte lande. Det kan da gøres, men det er da så til helt andre priser.

Ja, så er det en selvstændig ekstra tillægsprodukt, det danske teleselskab tilbyder, når vi taler om at ringe fra Danmark til f.eks. Tyskland
Omdømme 7
Badge +4
Til Radiomanden:
Roaming eller udlandsopkald - "små sko, små sko" .-)

Til Vismand:
Når man læser debatten om frit roaming i diverse medier eller ser priser på abonnementer på f.eks. YouSee's hjemmeside, kan man godt få den opfattelse at det også er frit at ringe fra Danmark til alle EU-lande - med mindre at man husker at læse det med småt.
Derfor er denne overskrift IKKE misvisende - da det er vigtig at se sig for, så man ikke tror at nu kan man bare ringe løs til alle EU-lande (og tro mig det er der mange der tror). Men fedt Vismand at du er så skarp at du allerede havde regnet den ud :-)

Her kan man læse, hvad man forstår ved roaming, nemlig at man bevæger sig fra sit eget teleselskabs netværk´s dæknings område til et fremmed teleselskabs netværks dækning.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roaming
Omdømme 3
EU ville åbne de elektroniske grænser for EU-borgere samt virksomheder så kommunikationen kunne flyde frit. Det er den så til dels også - Dog med et ekstra pris tillæg, hvis der skal kommunikeres fra Danmark til EU. Og det skal brugerne være opmærksomme på!
Omdømme 7
Badge +7
Det er tilladt at tænke sig lidt om, at det jo ikke hænger sammen, hvis det hele bare blev givet frit.
Omdømme 3
Gives frit?! Du betaler ekstra for at roaming åbnes i EU - Og betaler så også ekstra for at ring til EU. Og nogle kunder kommer aldrig til at bruge denne funktionalitet. Ja! du kan bede kunderne om at tænke sig om, men gennemskuelighed er altid godt 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Gives frit?! Du betaler ekstra for at roaming åbnes i EU - Og betaler så også ekstra for at ring til EU. Og nogle kunder kommer aldrig til at bruge denne funktionalitet. Ja! du kan bede kunderne om at tænke sig om, men gennemskuelighed er altid godt :-)

Kunder der aldrig rejser ud af landet har mulighed for at vælge et billigere produkt, der kun gælder i Danmark, Yousee kommer også med det, iflg facebook.
Omdømme 3
Gives frit?! Du betaler ekstra for at roaming åbnes i EU - Og betaler så også ekstra for at ring til EU. Og nogle kunder kommer aldrig til at bruge denne funktionalitet. Ja! du kan bede kunderne om at tænke sig om, men gennemskuelighed er altid godt :-)

Kunder der aldrig rejser ud af landet har mulighed for at vælge et billigere produkt, der kun gælder i Danmark, Yousee kommer også med det, iflg facebook.

Det bliver godt med sådan et produkt, bare mærkeligt at dette ikke er tilbudt fra starten af med de nye priser, som man kan se på YouSee´s hjemmeside.
Omdømme 6
Badge +4
Hej HugoT
Lige for at definere Roaming. Roaming kaldes det kun hvis man ikke er på ens hjemme netværk. Hvis du tilslutter en Yousee mobil til alle andre net, også i DK, som ikke er Yousee, så er det roaming. Hvis du er på dit eget netværk (Yousee i dette tilfælde) er det IKKE Roaming. Så derfor gælder EU reglen omkring roaming priser IKKE. Her gælder de takster du har aftalt med Yousee i dit abbonement. Altså også priser for kald til udlandet. på Yousee net bestemmer Yousee over Yousee kunder, også priser. Men hvis f.eks. en tysker går på Yousee net, så er det Roaming.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar