Outlook app

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg kan ikke få lov til og sætte min TDC mail op i den nye Outlook app til Android, får at vide at ligin mislykkes. Tjek vinligst di e-mail og kodeord og prøv igen. Outlook spørger ikke om en pop3 server men en IMAP server.

Er der nogen der kan hjælpe

10 Kommentarer

Hej

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

MEN har du en mailklient på din pc eller andre enheder, skal du ind i dem og rette i dem, hvis du opretter nyt pasword til tdc's server. 

Hej MajaH

Han og jeg har samme problem: Outlook app'en giver ingen muligheder for at opsætte POP3 konti.

Der er følgende muligheder: Exchange, Outlook.com, Google, iCloud, Yahoo og anden e-mail (IMAP).

Så hans og mit spørgsmål har ikke noget med forkerte koder at gøre.

Spørgsmål: Hvordan opsætter men en POP3 konto i Outlook app'en til Android?

Mvh

Finn

MajaH skrev:
Hej

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

MEN har du en mailklient på din pc eller andre enheder, skal du ind i dem og rette i dem, hvis du opretter nyt pasword til tdc's server. 

Hej.

Den Outlook-app, der kan installeres på en Android-mobiltelefon kan næppe håndtere POP3, som Microsoft åbenbart betragter som utidssvarende, og derfor ikke understøtter på flere at Microsofts mailprodukter.

Men der er en løsning. Den kræver at du har en mailkonto i et af de mailsystemer, der er understøttet. Det kan f.eks. være Microsoft Outlook.com (tidl. Hotmail). Løsningen er så enten at sætte Outlook.com op til at logge på TDC-Mail og hente POP3-mail, som automatisk lægges i en mappe under Outlook.com (det gøres på websiden for Outlook.com), eller at etablere videresendelse af TDC-Mail til f.eks. Outlook.com (gøres på websiden for TDC webmail).

Så vil TDC Mail være med i det, der vises i Outlook-appen på Androidtelefonen. Man kan i øvrige også sende TDC-Mail fra Outlook-appen med TDC's mailserver som afsender.

Hentes TDC-Mail af Outlook.com gøres det automatisk hver halve time døgnet rundt, og alt i indbakken under TDC-Mail hentes. Vælges videresendelse af TDC-Mail sker videresendelse straks en mail modtages, men det er kun mail, der modtages efter at videresendelse er etableret, der videresendes. Man kan dog naturligvis manuelt videresende det, det ønskes.

Endelig kan der på mobiltelefonen være en anden emailklient indbygget, som understøtter POP3, eller måske kan der hentes én fra Googles Play-butik.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Bemærk at app'ens forfattere har angivet nogle begrænsninger:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.exchange.mowa

Mit gæt er at problemet her skyldes, at mail'en skal være oprettet i Microsoft Office 365 Professional for at den kan benyttes af app'en.

I praksis betyder det, at man skal have sin egen outlookserver kørende.....

Hej.

Man skal bruge den Microsoft Outlook.com app, der står længere nede på siden i afsnittet "Lignende", ikke den OWA for Android som siden starter med at vise.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil da gerne indrømme at dette ikke er et område hvor jeg er helt opdateret.... :-)

Men er det nu også rigtig MS-Erik?

I den anden står der også i app beskrivelsen:

Outlook kan bruges sammen med Microsoft Exchange, Office 365, Outlook.com (herunder Hotmail og MSN), Gmail, Yahoo Mail og iCloud

Det omfatter vel heller ikke mailservice fre f.eks. TDC? Eller fungerer TDC'mail nu ligesom Exchange?

Hej MS-Erik

Det lykkedes at få det til at fungere ved at bruge videresend funktionen på TDC mail.

Problemet med mail appen i min telefon er, at den sletter mails fra serveren, selvom man aktiverer funktionen "slet aldrig fra serveren". Derfor ville jeg gerne bruge muligheden for IMAP i stedet for POP3.

Men det ser jo ikke ud til at TDC forstår, hvad der forgår ude i verden, når de ikke vil lave IMAP servere. Selvom alle de store åbenbart er ved at udfase POP3.

Tak for hjælpen:-)

Mule - Husk at logge på din webmail før der er gået 180 dage, ellers kan du risikere at din TDC-mailkonto slettes.

Ellingen skrev:

Jeg vil da gerne indrømme at dette ikke er et område hvor jeg er helt opdateret.... :-)

Men er det nu også rigtig MS-Erik?

I den anden står der også i app beskrivelsen:

Outlook kan bruges sammen med Microsoft Exchange, Office 365, Outlook.com (herunder Hotmail og MSN), Gmail, Yahoo Mail og iCloud

Det omfatter vel heller ikke mailservice fre f.eks. TDC? Eller fungerer TDC'mail nu ligesom Exchange?

Hej.

Den omfatter ikke mailservice fra TDC, der bruger POP3. Men fidusen er at man kan oprette automatisk overførsel af mails fra TDC's indbakke til f.eks. Outlook.com-indbakken, hvorefter TDC Mail følger med når man åbner sin Outlook.com (eller hvad man nu bruger) i mail-appen. Når man gør det kan man selv bestemme, om de pågældende mails skal slettes fra TDC Mail-indbakken eller om de skal bliver der.

Som MajaH skriver i et andet indlæg skal man huske at logge på sin TDC Mail før der er gået 180 dage, ellers kan mailkontoen blive lukket. Jeg er ikke sikker på om det tæller med som at være logget ind, hvis man overfører mails fra TDC Mail til Outlook.com-mail ved at lade Microsofts server logge på TDC's mailkonto og hente indholdet i indbakken. Men man skal huske det hvis mails overføres ved videresendelse, der er aktiveret gennem TDC webmail. Hvis mails bliver i indbakken i TDC Mail skal man også huske at rydde op med mellemrum, da der kun kan ligge 1.000 mails i en TDC-mailmappe. Man må enten slette eller flytte mails inden dette antal er nået.

Jeg har selv en Android-mobiltelefon med Microsofts Outlook.com-app samt Office 365 Personal, og her fungerer det.

Omdømme 1

Så er vi eninge... :-)

Jeg kan i øvrigt oplyse at min mailkonto ved TDC officielt blev lukket for mere end 4 år siden. Det sidste jeg gjorde på den, var at sætte den til at videresende alt indhold til min Gmail-konto og derefter slette.... Det fungerer stadig :-)

Så jeg tror ikke at det der med at nedlægge og lukke konti har specielt høj prioritet....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)