Optage YouSee program på tablet | YouSee Community
Spørgsmål

Optage YouSee program på tablet

Har en Samsung android tablet der kører Oreo 8.1. Bruger undertiden en udmærket screen recorder app kaldet DU Recorder, som fås på Google Play, til at optage programmer fra BoxerTv eller DrTv såvel som YouTube til senere visning på min tablet. Recorderen virker perfekt med udsendelser fra nævnte udbydere. Og prøver jeg at optage et YouSee program (som jeg får vist på min tablet via TV&Film app'en) ser det godt nok også ud til at lykkes. Men ved den efterfølgende afspilning af optagelsen høres kun lyden, medens skærmen forbliver sort! Det samme sker hvis jeg streamer via Google Chrome på tablet'en. Har YouSee udsendelserne en særlig "anti-recording" kodning eller hvad kan forklaringen ellers være?
Jeg tvivler nemlig på at det er selve recorder-app'en der fejler.
Jens

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvis der haves en 4000 boks, hvilket må formodes, så er der via App'en Remote Record funktion.
Til radiomanden og andre:
Problemet har intet at gøre med YouSee boksen, der for den sags skyld kan være slukket. Visning og optagelse på min Samsung tablet foregår udelukkende via streaming fra nettet over min YouSee bredbåndsforbindelse
Omdømme 7
Badge +7
Der er tale om et lukket kredsløb. YouSee er forpligtet overfor rettighedshaverne at sikre der ikke laves uautoriserede optagelser.
Til slangefar:
Lukket kredsløb - hvad menes der !??
DrTv må da have samme forpligtelse overfor rettighedshavere, men alt kan optages uden problemer!
Man skulle tro, at YouSee serverne går ind på brugernes mobil eller tablet for at undersøge om en eller anden screen-recorder er aktiv, som så delvis blokeres?
Det kunne være interessant at få en teknisk beskrivelse af forskellen på en streaming fra YouSee (til en abonnent) og en streaming fra f.eks. Dr Tv
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det der på Web TV er der så installeret Viewright på din PC.?
Det gælder dog ikke ved brug af Chrome. På Telefon/Tablet bruges App.

Besvar