Svar

Optage udsendelse fra app virker ikke

Badge
Kan ikke længere optage fra Yousee Film & TV
icon

Bedste svar af Kasper 20 oktober 2017, 12:50

Hej Alle

Der er umiddelbart ikke generelle problemer med at remote-optage på DSL-boksen via app'en.

Så jeg vil helt klart anbefale at kontakte vores support så det er noget vi kan få fejlmeldt og undersøgt nærmere.

Se original

28 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej micand11

Kunne se, du manglede et svar.

Kan du evt. fortælle, hvad der sker, når du forsøger?

For nogle kan det hjælpe at genstarte tv-systemet og evt. enheden, du har app'en på.

Du kan se hvordan her: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/genstart-yousee-tv-udstyr

Stefan, YouSee Forum Team
Badge
Hej
Jeg har prøvet at genstarte systemet hjemme og hentet Jeres tv/film app igen, desværre forsat uden mulighed for at optage/tidstille fra telefonen. Har kun mulighed for at vælge afspil og føj til favoritter.

Omdømme 5
Badge +7
Hej micand11

Hvis boksen står i Høj strømbesparelse, så kan du ikke programmere optagelser via app'en :) Så skal du ind at sætte den til normal.

Se mere her.
Badge
Hej igen
Min boks stod som normal, så jeg kontaktet jeres tekniske afdeling og her fik jeg at vide at muligheden pt var nede pga tekniske problemer, men skulle virke igen i løbet af september.
Jeg kan heller ikkke
Det virker heller ikke for mig... :-(

https://forum.yousee.dk/stil-dit-spoergsmaal-52/optagelse-via-app-virker-ikke-pt-september-2017-100659/index1.html#post119029
Det virker igen
Badge
Det virker desværre forsat ikke for mig - Jeg har d.d. prøvet at genstarte boksen samt hente tv/film appen i App Store desværre uden dette kunne hjælpe med mig problem med at starte en optagelse fra min mobil
Badge
Hej
Er der noget nyt mht. til ovenstående problem med at starte en optagelse fra jeres tv/film app?
Kunne forstå på jeres kundeservice at der skulle være en opdatering på vej
Omdømme 7
Badge +7
Er du sikker på du bruge sidste version? Den opdateres rimeligt tit.
Badge
ja for jeg prøvede at hente den sidste version i dag og der kunne jeg forsat ikke starte en optagelse fra
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Der er umiddelbart ikke generelle problemer med at remote-optage på DSL-boksen via app'en.

Så jeg vil helt klart anbefale at kontakte vores support så det er noget vi kan få fejlmeldt og undersøgt nærmere.
Badge
Tak for svar
Det vil jeg straks gøre.
micand11 skrev:

Kan ikke længere optage fra Yousee Film & TV

Hej

Jeg har fået funktionen til at virke en enkelt gang på min Samsung S7 da vi i Maj måned 2017 skiftede til Yousee. Pludselig virkede det ikke mere.

Har derefter været i kontakt med support et utal af gange, og brugt en stor mængde tid, på at forklare at det ikke virker. Hver gang kommer Yousee frem til 'Ja, det er rigtigt - det virker ikke'. Derefter får jeg ikke mere feedback fra Yousee.

Så pludselig 23/6-17 - ringer Yousee, Jesper xxxxxxx, og efter at have været den sædvanlige rumle igennem med at det burde virke, fejlsøgning etc.(som alle de andre gange) så erkender han at det ikke virker. Og det er en teknisk fejl, som de nok skal få fejlrettet, og så vil han/Yousee vende tilbage. Vi bruger en hel 1 time sammen i telefonen. Og han forsøger med forskellige mobiler. Han lød ellers som en der kunne sørge for at få bragt det i orden - han lød rigtig kompetent. Jeg hører derefter intet.
D. 25/7-17 rykker jeg Yousee for svar, og taler med en dame, som taler med Jesper, siger hun - svaret er, at der ikke rigtig er sket noget (det lød som om at at det ikke var sat i værk), men de vil vende tilbage.

Siden da har jeg ikke hørt mere, men det er sikkert fordi at det ikke er fejlrettet endnu.

Nu har jeg selv lige prøvet, igen, hvad der står i denne tråd - genstart af boks, strømspareindstillinger checket igen, afinstalleret/geninstalleret app osv. osv. OG på både en iphone 7 og Samsung S7. Derudover, så har jeg prøvet med 2 forskellige browsere IE + Firefox. Det virker ikke nogen steder !!

Ærlig talt,så virker det ikke som om, at der er den store check på dette område i den kæmpe organisation Yousee. Jeg tror jeg opgiver dette 'optage via mobil' område, da det har taget alt for meget tid nu.

En anden pudsig ting. I vores aftale med Yousee har vi 'gratis' mulighed for mobil abonnement eller fastnet inkluderet, sammen med Fiber og TV. Fastnet har vi dog ikke brugt i 10 år - vi har begge mobiler i andre selskaber. Men da vi skal have have opdelt regningen (internet skal betales af firma), så er vi tvunget til at have Yousee fastnet (som vi ikke bruger), og kan derfor ikke få det 'gratis', inkluderede mobilabonnement - som vi godt kunne bruge. Yousee kan nemlig ikke dele regningen op, hvis man ikke har fastnet registreret på sin adresse. Og denne politik virker det ikke som om, at der ændres på. Men det er måske også et område at satse på, fastnet, som sikkert bliver stort igen.....eller måske ikke. Derfor har vi så fastnet registreret på vores adresse, selvom vi ikke bruger det. Men vi kan få delt regningen op i 2.

Så blev der for nyligt lanceret Yousee More produkt - så hvis man har 2-3 produkter (mobil, bredbånd, TV) hos Yousee, så kan man få nogle ekstra fordele. Det lyder godt og jeg tager fat i Yousee. Det viser sig så, at jeg ikke kan få dette nye produkt...for jeg har jo ikke mobil.... Så sænkte jeg, ok jeg har 2 produkter tilbage, som kvalificerer til Yousee More - nemlig bredbånd og TV. De undersøger så lidt videre og finder så frem til, at min TV pakke heller ikke kvalificerer - for det er en basis TV pakke. Så det viser sig - at jeg slet ikke kan drage fordel af dette nye produkt. Jeg forstod derudover, at det med basis TV pakken, det skulle de nok få skrevet ind i deres betingelser - for det står ingen steder. Jeg kan ikke se det står nogen steder endnu,

Sidst, men ikke mindst, vores fibernet kører hurtigt og fint !

PS: Kom med tilsvarende forum indlæg 'Yousee TV mobil app - virker ikke til at igangsætte optagelse' for 4 måneder siden, men fik heller ikke dengang et brugbart svar.

Mvh en bruger som gerne vil have brugt de "mange" muligheder, som på papiret burde virke.

Redigeret af Kasper: Sløret fulde navn på medarbejder.
Omdømme 7
Badge +6
Der skrives i You See More FAQ.

Jeg har Grundpakken til mit tv, men kan ikke se den i YouSee More. Tæller den ikke med?

Nej, Grundpakken giver desværre ikke adgang til YouSee More. Man skal have tv-pakker med valgfrie kanaler, før du kan få YouSee More.

Så det er skam nævnt.

https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/yousee-more/faq
Hej

Tak for info. Super, så er den del da kommet med.

Men kan desværre ikke bruge You See More selvom jeg har både tv, fastnet og fibernet.
Omdømme 7
Badge +6
Det har stået der hele tiden.
Der er mange som ikke kan bruge det, alle eller i hvertfald størsteparten af forenings kunder kan heller ikke, og dem er der mange af.
Det lød som om at det kom som en "overraskelse" for Yousee selv, dengang jag havde fat i dem.

De (manden jeg talte med) bekræftede også, at han ikke mente det stod nogen steder. Men godt det står der på skrift, så andre kan vide besked.

Ærgerligt, at mange så ikke kan bruge det.

Hvis jeg kunne få opdelt min regning, på baggrund af mobilabonnement, og ikke var tvunget til at vælge fastnet grundet denne regningsopdeling - så kunne jeg have brugt You See More, da jeg så havde mindst 2 kvalificerende produkter - mobil og fibernet.

Men pt. så har jeg så kun ét produkt der kvalificerer, nemlig fibernettet.

Ærgerligt :-(

Og min optage via mobil funktion, virker ikke.

Derudover, så blev vores adgang til musik pludselig fjernet, da vi sagde 'ja tak' til de nye TV/Fibernet aftaler der kom i mellemtiden. Havde ellers fået at vide inden skiftet, at det ikke ville gå ud over eksisterende funktionalitet.

Men adgang til musik, det har de været så flinke at give os adgang til igen for nyligt, på en eller anden vis. Og det virker fint igen, indenfor de sidste 3 uger.
Omdømme 7
Badge +6
Personligt er der ikke brug for det, der haves C More, der haves Musik, der haves via TV boks adgang til Premiere, der haves masser af Mobil Data, (30 GB), så dobbelt på det er totalt unødvendigt. Bøger og aviser er ligegyldigt.
Jeg undersøgte muligheden for Yousee See More, fordi det var måske muligheden for mig til at få musikken tilbage igen + evt. bøger, som vi godt kan bruge.

Det kunne så ikke lade sig gøre.

De har så forsøgt at give mig adgang til musik på anden vis (uden mobilabonnement) - og det er lige lykkedes.
Vi kan heller ikke få optagerfunktionen til at virke via appen. Har genstartet, tjekket div. Indstillinger endda fået ny tv boks, slet app og hentet på ny og stadig virker det ikke.

Skrev for noget tid siden til support og fik det korte svar at det virkede ikke mere, beklager... (ikke meget service der).

Er der fejl i det eller noget galt med vores opsætning?
Omdømme 2
Badge +2
Hej Znet

Jeg vil foreslå at du ringer til vores support på 7070 4040, så vi kan undersøge det nærmere :)

Özcan, YouSee Forum
Har foreløbig fået oplyst, at problemerne med at optage fra app og browser (februar 2018) er et fælles problem for alle YouSee-kunder, der er koblet op via kobber.
Badge
Hej Det ser nu ud til at denne funktion endelig virker igen.
Hvad gjorde du micand11?
Det virker stadig ikke hos mig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)