Svar

Opsætning af mail på Windows Phone

Jeg kan finde vejledning til iPhone, Android & iPad på https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mobil/iphone - hvor finder jeg tilsvarende vejledning til min Windows Phone (den gamle TDC-vejledning virker tilsyneladende ikke mere).
icon

Bedste svar af Slangefar 21 marts 2017, 17:58

Du må i gang selv. Vi er flere her inde, som gerne hjælper dig med information om servere, porte, kryptering osv. Når jeg læser det du linker til, kan jeg se enkelte fejl og udeladelser. Det er sikkert svært for Yousee, at holde alle disse guides "up to date", når producenterne retter i produkterne hele tiden. Når man er så stor som Yousee, er der også sikkert meget langt fra den "first line supporter", som opdager/modtager en fejl til den web medarbejder, som skal rette den.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Umiddelbart ser det ikke ud til at der er en sådan, det eneste Windows opsætning der kommer frem ved søgning er til PC, og ja til Android og iOS.
Omdømme 7
Badge +7
Du må i gang selv. Vi er flere her inde, som gerne hjælper dig med information om servere, porte, kryptering osv. Når jeg læser det du linker til, kan jeg se enkelte fejl og udeladelser. Det er sikkert svært for Yousee, at holde alle disse guides "up to date", når producenterne retter i produkterne hele tiden. Når man er så stor som Yousee, er der også sikkert meget langt fra den "first line supporter", som opdager/modtager en fejl til den web medarbejder, som skal rette den.
Så er jeg da ikke den eneste, der ikke kan finde den - hvad kan jeg så gøre, for at skaffe de relevante oplysninger til opsætningen?

Ved valg af "en anden konto - POP eller IMAP" i forsøg på "Tilføj en konto", får jeg fejlkode 80048830.
Efter indtastning af "Mailadresse" og "Adgangskode", kan jeg se disse indstillinger (se evt. også vedhæftet)
Server til indgående mails: imap.mail.dk:993:1
Server til udgående mails: asmtp.mail:587:0 Server til udgående mails kræver godkendelse: JA (flueben)
Brug samme brugernavn og adgangskode til at sende mails: JA (flueben)
SSL er påkrævet til indgående mails: JA (flueben)
SSL er påkrævet til udgående mails: NEJ (intet flueben)
Omdømme 7
Badge +7
Indgående mail:
Server: pop3.yousee.dk
Port: 995
Brugernavn: din yousee mail adresse
Adgangskode: den kode du valgte, da oprettede din yousee mail
Kryptering: SSL

Udgående mail:
Server: asmtp.yousee.dk
Port: 587 (hvis din mail klient kan TLS kryptering ellers vælges port 465 med SSL kryptering)
Brugernavn: din yousee mail adresse
Adgangskode: den kode du valgte, da oprettede din yousee mail
Hej igen Slangefar

Med udgangspunkt i den indgående pop3.yousee.dk, har jeg forsøgt mig med (det jeg jf. vedhæftet tror indikerer) port 587:0 og efterfølgende port 465:0 - begge både udgående hhv. med og uden SSL.

Desværre bliver jeg fortsat møde af fejlmeddelelser ved forsøg på synkronisering - håber du har tålmodighed til at guide mig videre ...

/mikkel
Omdømme 7
Badge +7
Det ser rigtigt ud, når du bruger SSL kryptering begge veje (indgående og udgående).

server:port:x
Jeg er ikke klar over hvad x er på din telefon. Jeg vil prøve at google det lidt. Det er meget længe siden, jeg selv havde en Windows Phone. Den gang var jeg i en virksomhed, hvor man skulle bruge så meget som muligt fra Microsoft. Nu er jeg i en virksomhed, hvor man skal bruge mindst muligt fra Microsoft :D

Husker du at bruge yousee mail adresse som brugernavn?

Har du prøvet at sætte et nemt/nyt/kendt password via webmail?
Omdømme 7
Badge +7
Du har ikke noget IMAP, som ligger og spøger? Der skal kun bruges POP3 og ASMTP.
Omdømme 7
Badge +7
Før du kommer frem til det vedhæftede billede, er der en dialog ved oprettelse, hvor man vælger konto typer. F.eks. Exchange eller internet mail. Her har man mulighed for at vælge IMAP konto type. Har du gjort det, vil tro jeg du skal nedlægge kontoen på din telefon og oprette en ny.
Tak - det var åbenbart "bare" det der skulle til :)
Efter sletning af kontoen, kunne jeg genoprettet denne med de gamle "TDC-værdier" og uden angivelse af porte m.v.
Tak for din meget behagelige måde at hjælpe på!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)