Svar

opsætning af iCloud mail på SAmsung Galaxy A 3 (android)

Hej. Jeg har købt ny telefon Android,, havde en windows phone hvor icloud mailen virkede fint. Jeg vil nødig af med min icloud mail og har forsøgt at opsætte den på min nye Samsung Galaxy A 3 (2017), men den melder fejl. Jeg har udfyldt e-mail adresse og samme i brugernavn, har indtastet password, som indgående server valgt: IMAP-server "imap.mail.me.com, sikkerhedstype: SSL, port 993. Udgående server: SMTP-server SMTP.mail.me.com, sikkerhedstype TLS, port 587, flueben i Godkendelse kræves før afsendelse af e-mails, brugernavn = min e-mail adr og til sidst mit kode ord MEN det virker ikke, findes der en løsning ? MVH Charlotte
icon

Bedste svar af CP4672 4 august 2017, 17:30

Hej alle.
Jeg har nu kæmpet længe og prøvet næsten alt, brugt jeres løsnings forslag flere gange, men måtte give tabt.
Til sidst kontaktede jeg igen Apple. Og denne gang lykkedes det, at få Icloud mail ind på min nye Android telefon 😀
Løsningen var, at jeg skulle logge ind på mit Apple Id. Her skulle jeg oprette en App specifik adgangskode, da koden var dannet og jeg brugte den på min mobil, installerede min Icloud mail sig selv, håber andre kan få glæde af vejledningen.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Her en vejledning til hvordan.
https://www.androidcentral.com/how-set-your-icloud-email-account-android
https://www.phonetransfer.org/use-icloud-email-account-on-android.html?lang=da
Omdømme 7
Badge +7
Icloud roder lidt i begreberne. De siger f.eks. virker SSL ikke, skal man prøve med TLS :D

De bruger dog standard porte. Her er 993 (som regel med SLL) og 587 (som regel med TLS).

Den fejl mange laver med iCloud, er man normalt ikke altid bruger mailadresse som brugernavn. Man skal normalt kun bruge det før @icloud.com under IMAP. Under SMTP er det normalt hele mail adressen. Lidt forvirrende!

https://support.apple.com/da-dk/HT202304
Omdømme 5
Badge +7
Hej CP4672

Jeg kan se at du har fået nogle bud fra Radiomanden og Slangefar som jeg håber du kunne bruge :)

Hvis de hjalp dig videre, så er du velkommen til at markere bedste svar ellers må du da endelig vende tilbage.
Hej Radiomanden, Slangefar og Kasper. Mange tak for jeres svar, men det virker desværre ikke. Håber I kan trylle en anden løsning frem. MVH CP4672
Omdømme 5
Badge +7
Hej CP4672

Selv tak. iCloud er jo Apples, så måske de har nogle hjælpesider hos dem? :)

Jeg ved ikke om Slangefar har noget mere at byde ind med.
Omdømme 7
Badge +7
Husker du at vælge IMAP som kontotype for indgående mail?
En del kommer til at vælge POP3, som også benyttes en del steder til indgående mail.
Hej Slangefar.
Ja jeg har valgt IMAP. Der står kontoen kan ikke oprettes. Der er angivet forkert brugernavn eller forkert adgangskode eller POP3/IMAP adgang er ikke aktiveret for denne konto. Kontroller dine kontoindstillinher, eller kontakt din tjenesteudbyder.
Jeg har prøvet med hele min mail adresse som bruger navn men også kun med det der står foran @, virker ikke, koden jeg bruger er rigtig, har tjekket den. Og har prøvet både med SSL og TLS, kombimneret på alle måder. Søgt hjælp hos Apple intet har virket...
Jeg har sat flueben i Godkendelse kræves før afsendelse af e-mails ? Har I andre råd? Med venlig hilsen CP4672
Omdømme 7
Badge +7
Godkendelse betyder bare, at den bruger det indtastede brugernavn/password ved indgående og udgående mail.

Er det en standard app du bruger eller en du har hentet på din Android telefon?

Der er mange parametre, og de skal alle være 100% i orden. Hvis din app tillader, kan man starte med at få f.eks. indgående til at virke.

Når der er tale om så mange parametre, kan det ofte betale sig at slette kontoen og starte på et friskt forsøg. Jeg laver typisk en "drejebog" på et A4 ark, så jeg hurtigt kan checke parametre, hvis noget ikke virker.
Omdømme 7
Badge +7
Man skal heller ikke stole for meget på de guides man finder på nettet. De kan indholde fejl, og de er måske ikke blevet opdateret med sidste nye information.
Hej alle.
Jeg har nu kæmpet længe og prøvet næsten alt, brugt jeres løsnings forslag flere gange, men måtte give tabt.
Til sidst kontaktede jeg igen Apple. Og denne gang lykkedes det, at få Icloud mail ind på min nye Android telefon 😀
Løsningen var, at jeg skulle logge ind på mit Apple Id. Her skulle jeg oprette en App specifik adgangskode, da koden var dannet og jeg brugte den på min mobil, installerede min Icloud mail sig selv, håber andre kan få glæde af vejledningen.
Omdømme 5
Badge +7
Hej CP4672

Tak for at vende tilbage med løsningen! Skønt du fik det op at køre.

Jeg markerer lige din seneste kommentar som løsning, så den er nem at spotte for andre brugere, der skulle rende ind i samme udfordringer :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)