Opringninger fra folk, der siger at jeg har ringet til dem. | YouSee Community
Svar

Opringninger fra folk, der siger at jeg har ringet til dem.

Op til 10 gange om dagen bliver jeg ringet op af folk der siger at jeg har ringet til dem. Det har jeg ikke men mit nr bliver åbenbart brugt, siden de kan ringe til mig. De har aldrig talt med opringeren. Hvem kan have glæde af det? Det koster mig heldigvis ikke noget, men det er frustrerende og irriterende. Jeg har henvendt mig til yousee, men de kan ikke hjælpe, påstår de.
Er der andre med et lignende problem.
Hilsen Flaps
icon

Bedste svar af Kasper 14 juni 2018, 10:33

Hej

Det lyder desværre som fænomentet "Spoofing", som vi har skrevet lidt om her nedenfor, hvor vi også giver nogle gode råd udover de gode input, der allerede er givet her i tråden 🙂

Hvad er spoofing?
Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det sker ofte at numre " lånes" til diverse foremål, det kan der næppe gøres noget ved.
Omdømme 7
Badge +7
I udlandet sidder nogle banditter. De ringer via internet og her kan man desværre vælge tilfældige numre, som vises ved opringning. De bruger tilfældige danske numre, når de ringer til potentielle danske ofre, da der er en større chance for, at man tager telefonen, når det er et dansk nummer.
Omdømme 7
Badge +6
I udlandet sidder nogle banditter. De ringer via internet og her kan man desværre vælge tilfældige numre, som vises ved opringning. De bruger tilfældige danske numre, når de ringer til potentielle danske ofre, da der er en større chance for, at man tager telefonen, når det er et dansk nummer.

Ikke altid kun tilfældige numre. Nogle af dem går ligefrem så langt at de høster legitime telefonnumre på nettet for at perfektionere deres scam forsøg, fordi de scammere godt ved at ikke alle folk bare automatisk svarer med det samme, men i stedet vælger at undersøge telefon nummeret først.
Får de så et legitimt nummer ud af søgningen, så er chancerne større for at de tager telefonen ved næste opkald der sker eks. dagen efter.

Det er eks. en af grundende til at jeg har frabedt mig at mit mobil nummer bare står til offentlig skue i de diverse online telefonbøger, hvilket man kan vælge at gøre på
Mit Yousee kontoen for ens mobil abonnement.
Så er chancerne mindre for den her slags misbrug og chancerne er også mindre for de her skide irriterende telefonsælger opkald.
Omdømme 7
Badge +7
Hej

Det lyder desværre som fænomentet "Spoofing", som vi har skrevet lidt om her nedenfor, hvor vi også giver nogle gode råd udover de gode input, der allerede er givet her i tråden 🙂

Hvad er spoofing?
De numre, der bliver ringet til, vil de ikke fremgå af telefonen og opkaldslister på mityoysee. dk?
Omdømme 7
Badge +7
Ind og udgående samtaler vil fremgå af enhedens opkaldsliste, såfremt de ikke er slettet.

Besvar