Svar

Opkald virker ikke (sms virker)

Andre som oplevet 12.05.2019 at opkald ikke virker men SMS og andet gør?
icon

Bedste svar af MS-ERIK 12 maj 2019, 12:04

Telefonen virker for nogle kunder, men ikke for andre. På Twitter har Københavns Politi oplyst, at der kan være problemer med alarmopkald på 112.

Dette viser at man bør sørge for at have mindst to telefoner, som ikke bruger samme mobilnet, hvis man ikke har beholdt en almindelig fastnettelefon. Det er ikke nok at vælge en anden mobiludbyder til den anden telefon, da mange udbydere bruger samme mobilnet, f.eks. TDC's mobilnet, og så kan begge være nede samtidig. Man må sikre sig at et andet mobilnet anvendes. Det kan jo være katastrofalt hvis man ikke kan tilkalde brandvæsen ved brand eller ambulance ved ulykker.

To telefoner er også til nytte hvis den ene er mistet eller gået i stykker, eller hvis man vil teste sin telefon.

Se original

11 Kommentarer

Ja, samme her. Har prøvet chatbotten uden held, men må vel sende en mail og håbe på hurtig hjælp.
Jeg kan ikke ringe ud eller modtage opkald, hverken på yousee eller telmore
Vi har samme problem, men kan ikke finde en mail som man kan skrive til, facetime virker også
Jeg kan heller ikke ringe ud? Og heller ikke modtage opkald. Men SMS virker.
jeg har fået opkaldsmulighed igen.
Jeg kan ikke modtage opkald eller selv foretage et. Så bliver lidt svært at ringe til Yousees kundeservice.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mobilnetvaerk-nede-kunder-kan-ikke-ringe/7630999
Omdømme 7
Badge +7
TV2 tekst TV skriver nogle kunder kan ringe andre kan ikke. Der er ikke nogen tids horisont på en løsning. Prøv at gå på YouSee driftsinformation.
Omdømme 7
Badge +3
Telefonen virker for nogle kunder, men ikke for andre. På Twitter har Københavns Politi oplyst, at der kan være problemer med alarmopkald på 112.

Dette viser at man bør sørge for at have mindst to telefoner, som ikke bruger samme mobilnet, hvis man ikke har beholdt en almindelig fastnettelefon. Det er ikke nok at vælge en anden mobiludbyder til den anden telefon, da mange udbydere bruger samme mobilnet, f.eks. TDC's mobilnet, og så kan begge være nede samtidig. Man må sikre sig at et andet mobilnet anvendes. Det kan jo være katastrofalt hvis man ikke kan tilkalde brandvæsen ved brand eller ambulance ved ulykker.

To telefoner er også til nytte hvis den ene er mistet eller gået i stykker, eller hvis man vil teste sin telefon.
Omdømme 7
Badge +7
Korrekt, vi har med vilje valgt 2 forskellige mobilnet her.
Omdømme 7
Badge +2
Det virker igen at ringe, jeg kan godt modtage opkald på min Yousee telefon fra en anden Telenor telefon..., jeg har også 2...