Svar

Oneplus One kan ikke gå på nettet med YouSee

Håber der er nogen der kan hjælpe herinde, for det begynder at blive meget svært.

Jeg har fået en Oneplus One 64gb og jeg kan ikke komme på nettet med den.

I min fejlsøgning har testet således:

Jeg har fået et nyt simkort

Telefonen kan godt gå på nettet med et Telia simkort

Mit simkort virker i min kones telefon (Oneplus One 16GB samme software version)

Min kones simkort virker ikke i min telefon (min kone har også YouSee)

Telefonen har været resat til fabriksindstillinger

Kundeservice at prøvet at hjælpe mig 5-6 gange

Jeg har både opsat APN manuelt og automatisk

Jeg kan sende og modtage MMS (På LTE netværk)

Jeg kan ikke aktivere eller deaktivere viderestilling

Jeg kan ikke forstå hvor fejlen ligger, når mit simkort virker i min kones telefon og min telefon virker med et Telia simkort min . Det er altså kun med YouSee's simkort at det ikke virker.

Det jeg har opsat i APN er:

Navn: YouSee

APN: internet

Proxy: 62.135.173.214

Port: 8080

MMC: 238

MNC: 01

Auth type: PAP

APN Type: default,supl

APN protocol: IPv4

icon

Bedste svar af Jonas-D 15 april 2015, 18:57

Alright nu har jeg langt om længe fået det til at virke. Det tog så også kun 6 dage.

Jeg mistænkte at det kunne være et problem med simkortet da jeg hele tiden satte de nye simkort jeg fik i min telefon inden jeg gjorde noget andet. Derved kunne der måske være en fejlindstilling der blev gemt på kortet.

Jeg fik et ny kort og satte det først i min kones telefon, hvor kortene virker, og flyttede det derefter i min egen.

Jeg er dog ikke sikker på om det var det der gjorde eller om det var dette:

Da jeg først havde sat kortet i så det ikke ud til virke. Jeg gik ind i indstillinger > Mobile Networks > Access Point Names > Satte hak i TDC Internet (alt dette har jeg allerde gjort mange gange) > Her kommer så det jeg gjorder anderledes. Jeg fiksede rundt med MVNO Type og valgte et par forskellige og pludselig var der LTE på! Jeg valgte en type der gav mulighed for at skrive i MVNO value og slettede det der stod. Så valgte jeg NVNO type: None og gemte profilen.

Nu har jeg full 4G og det kører perfekt.

Mange tak for hjælpen Lindvig, du vidste tydeligvis meget mere end YouSee's "udvidede" support der bare henviste til standart opsætningsguiden der kun fortæller profil navn og APN navn. Mere kunne de ikke hjælpe med.

Også tak til Annita fra YouSee's almindelige telefon-support for tålmodigheden og indsatsen.

[img]181iB0DA0E5C13DEEEC7.png[/img]

/thread

Se original

26 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Dumt spørgsmål - telefonen er vel ikke låst til eks. Telia?

Meget reelt spørgsmål, men denne telefonmodel er aldrig låst til nogen udbyder, da den kun sælges af producenten via deres egen webshop.

Det minder meget om de 4G problemer som yousee's kunder havde, såfremt de havde en LG G2.

Her skyldtes en manglende verificering af deres LTE frekvensbånd (800 Mhz?), hvorimod andre udbydere ingen problemr havde, da de brugte andre frekvenser.

Der skulle bruges et "hack" til at komme ind i servicemenuen og tvinge G2'eren på 4G - lige indtil LG endelig kom med en opdatering af "LTE configs".

Hvad jeg kan læse på andre fora, så er dette også muligt på din telefon:

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-coverage-norway-force-3g-4g.92611/

For at komme ind i menuen, så tast: *#*#4636#*#* se evt. videoen for LG G2:

bSrtUw8D9_w

Håber at du kan bruge denne info.....

....lige lidt ekstra info....

Det kan måske også skyldes at du alene er i et 800 Mhz dækningsområde.

OnePlus One har, så vidt jeg ved, ikke Band 20 (800 Mhz) indbygget:

http://www.gsmarena.com/oneplus_one-6327.php

Yousee opererer med LTE på 800 Mhz og 2600 Mhz.:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/mobil/opsaetning/faa_4g_med_yousee_mobil.aspx

På mastedatabasen (www.mastedatabasen.dk) kan du finde de TDC master som du har i "baghaven" og se om du (som jeg) alene har adgang til 800 Mhz.

Det glæder jeg mig meget til at prøve senere, tusind tak for svaret. Jeg kan dog tilføje at min kones oneplus one 16gb godt kan forbinde på LTE med YouSee uden problemer.
Melder tilbage når jeg har testet det af.
Tak for forsøget Lindvig, men det virkede desværre ikke. Jeg har været inde og sætte prefered network til LTE/GSM/CDMA ligesom de skriver i LG G2 guiden, men uden held :(

Jeg kan ikke regne ud hvad det er der går galt for mig. 

Min kones Oneplus fungerer fint på YouSee, og jeg kan tilføje at når jeg modtager MMS skriver den LTE ved siden af signal styrken. Jeg ved ikke om det er det samme bånd som internettet kører på.

Du skriver at de både fruens og din telefon har samme software version - hvad med hardware version?

En ander bruger har lidt lignede problem med en noget radikal løsning:

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-not-getting-4g-lte-global-version.44736/

FIXED: Ok, after going into the AT&T store again, getting flocked to by numerous sales rep wanting to take pictures with my phone, I managed to get one of them to override the system IMEI with a HTC ONE M8 IMEI. This fixed my problem.

Tusing tak igen for indsatsen og hjælpen Lindvig.

Okay så hans problem var at den kom ind som "unknown manufacturer" og derfor kun fik adgang til HSPA+ netværket. Men det ser dog ud til han godt kan komme online sådan som jeg lige læser det.

Så har de ændret hans IMEI nummer til at være en HTC M8?  

Jeg kan prøve at ringe til kundeservice og spørge om de kan prøve, men det virker så stadig underligt at min kones er ok. Jeg har dog ikke tjekket hardware version endnu, det kunne være en forklaring på forskellen.

Jeg kan se at min er nyere for jeg har ikke Cyanogenmod branded på bagsiden ligesom min kones har.

Melder tilbage når jeg ved mere.

Alright nu har jeg langt om længe fået det til at virke. Det tog så også kun 6 dage.

Jeg mistænkte at det kunne være et problem med simkortet da jeg hele tiden satte de nye simkort jeg fik i min telefon inden jeg gjorde noget andet. Derved kunne der måske være en fejlindstilling der blev gemt på kortet.

Jeg fik et ny kort og satte det først i min kones telefon, hvor kortene virker, og flyttede det derefter i min egen.

Jeg er dog ikke sikker på om det var det der gjorde eller om det var dette:

Da jeg først havde sat kortet i så det ikke ud til virke. Jeg gik ind i indstillinger > Mobile Networks > Access Point Names > Satte hak i TDC Internet (alt dette har jeg allerde gjort mange gange) > Her kommer så det jeg gjorder anderledes. Jeg fiksede rundt med MVNO Type og valgte et par forskellige og pludselig var der LTE på! Jeg valgte en type der gav mulighed for at skrive i MVNO value og slettede det der stod. Så valgte jeg NVNO type: None og gemte profilen.

Nu har jeg full 4G og det kører perfekt.

Mange tak for hjælpen Lindvig, du vidste tydeligvis meget mere end YouSee's "udvidede" support der bare henviste til standart opsætningsguiden der kun fortæller profil navn og APN navn. Mere kunne de ikke hjælpe med.

Også tak til Annita fra YouSee's almindelige telefon-support for tålmodigheden og indsatsen.

[img]181iB0DA0E5C13DEEEC7.png[/img]

/thread

Selv tak og tak for "rosen" og de fine ord.

Husker blot selv frustrationerne over min G2'er som også nægtede at komme på 4G.

Her havde Yousee og TDC reklameret med dens 4G funktion på bl.a. 800 Mhz netværket og måtte komme med en kontant erkendelse, da jeg havde vakt mediernes interesse for sagen.

Nuvel kom LG på banen med en opdatering til LTEConfigs, men måtte da vente i 4-5 måneder, hvor jeg måte tvinge telefonen på 4G.

Men godt du fik det til at lykkedes.

/Jacob

Meget interessant og lærerigt!

Havde samme problem med internet adgang, som dette har løst med ændringen af MVNO-type til 'Ingen'!!

Jeg kan imidlertid højst kun komme på H+ (2G) her (Nykøbing F) med min Oneplus One, som er mindre end en måned gammel og kører Cyanogen.

Har Du, Jonas-D, 'fiflet' med andre indstillinger end dem, der er nævnt her? ..

Ændrede Du samme i MMS indstillingerne? ...

Kan det mon have noget at gøre med de tilgængelige 'master' (www.mastedatabasen.dk) og deres understøttelse af henholdsvis LTE:800 og LTE:2600 på TDC's/YouSee's netværk? - og i givet fald er der en teknisk/softwarebaseret løsning til at omgå problemet og koble op med LTE? ...

Hey Chrasmus, jeg vil tro at så snart du har fået hul igennem vil du få det signal der er det bedste i dit område.

Det der med lte 800 og 2600 tror jeg ikke er problemet for både min kones og min oneplus fungerer helt fint på LTE. Jeg vil gætte på det er signalet i dit område der er for dårligt.

Du kan prøve at sætte somkortet i en anden telefon på samme lokation, og se om der kommer bedre signal end H+

Hvis du kan sætte kortet i en anden telefon og få LTE med det simkort er det et problem med Oneplus. Enten software opsætning eller som du skriver at der kun er 800mhz ved dig og den ikke kan på dette. Jeg tror dog ikke umiddelbart at det sidste er et problem.

Du skal også huske at sætte prefered network type til LTE. 
Hvis du taster *#*#3646#*#* kommer du ind i en skjult menu hvor du kan læse flere indstilllinger. Der kan du også ændre på prefered network og du kan prøve et par forskelllige.

Det er vidst *#*#4636#*#* og ikke omvendt.

Her kan du se mine indstillinger http://i.imgur.com/5PlWKMB.jpg
Såfremt at du alene har adgang til 800mhz LTE, så er der ingen mulighed for 4G, da OPO ikke understøtter denne frekvens fysisk. Derfor vil der heller ikke være en software løsning.

Har du undersøgt hvilke frekvenser du har i området?
Mange Tak for svar!

Hvor taster Du det ind? ...

Du ringer op til koden via telefonappen.
Mange Tak for svar!

Ja. Det ved jeg - LTE bånd 20 (800 Mhz) understøttes ikke - så skal det være YouSee/TDC skal det være over bånd 7 (2600 Mhz), som de har visse steder.

Har - som antydet - været inde på www.mastedatabasen.dk og de nærmeste TDC ejede master er bånd 20 master og jeg har ikke umiddelbart fundet nogen af deres, som har bånd 7.

Så det er nok dér, 'problemet' ligger.

Vil se, om det ændrer noget, når jeg bevæger mig rundt i det danske landskab - specielt København, hvor man må formode, TDC har LTE 2600 Mhz master.

Når jeg imidlertid læser de indlæg, der er på OnePlus Forums, om emnet, kunne man meget vel få det indtryk, det ikke alene er et 'fysisk' (hardware) fænomen - ganske som det ikke er det med kamera 'opløsningen', der kan manipuleres til en væsentlig højere opløsning.

Tak! ..

Det vil jeg prøve! ..

.. Prøvede både *#*#4636#*#* og *#*#3646#*#* i Telefonappen: 'Optaget'-tone, 'lægger' på', jeg genstarter - men ingen ændringer i menuerne eller indstillingerne for 'Mobilnetværk' > 'Adgangspunkter' > 'Internet' ..

Hvar har I de 'koder' fra?? ...

Det er *#*#4636#*#* der hvor du normalt ringer fra, den åbner automatisk når du har tastet koden færdig.

Jeg fandt dog ud af hvad problemet for de to telefoner jeg har haft ballede med var, og har skrevet en guide her. http://forum.yousee.dk/t5/Mobil-og-Telefoni/Guide-S%C3%A5dan-f%C3%A5r-du-din-Oneplus-one-p%C3%A5-mobil-internet-4G-LTE-med/td-p/3149

Prøv at se om det hjælper, selvom det er lidt anderledes med dig da du godt kan gå på netværket bare med den langsomme frekvens. Jeg vil gætte på der ikke er dækning i dig område på den frekvens Oneplus One benytter.

Kære Jonas-D ..

Tak for svar; men jeg har sat MNVO typen til 'Ingen':

Det fik mig på internettet - men kun med H+ (max) - så efter at have værest på www.mastedatabasen.dk ser det ud til, at det skyldes, YouSee/TDC i mit nærmeste område kun har LTE:800 Mhz (bånd 20) - og det understøtter OnePlus One desværre ikke :( ...

... Må se hvad det giver, når jeg bevæger mig ind i områder med TDC LTE:2600 Mhz .. :D

Jeg har prøvet at 'ringe' til *#*#4636#*#* - men det ændrer nu ikke på noget .. Menuerne er det de samme ....

Hvor har Du fået den 'kode' (*#*#4636#*#*) fra? ...

Jeg er ny herinde og kan simpelthen ikke finde ud af lave mit eget oplæg... Kan du hjælpe mig? Sidder med en oneplus one uden MMS...
.. Jeg kan da forsøge ..:D ..

YouSee/TDC har en vejledning på http://kundeservice.tdc.dk/mobil-og-mobilbredbaand/opsaetning-og-installation med 'generelle' opsætningsparametre ..

OnePlus One er der ikke nogen 'speciel' eller 'specifik vejledning for.

Jeg havde en HTC One tidligere, så jeg brugte den som forlæg ...

For MMS har jeg flg. opsætning (Under 'Mobilnetværk):

Adgangspunkter>+>Rediger Adgangspunkt>

Navn: TDC MMS

Adgangspunkt: mms

MMSC: 002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002

Mms-prroxy: 194.182.251.15

Mms-port: 8080

MCC: 238

MNC: 01

Godkendelsestype: PAP

Adgangspunktstype: mms

Adgangspunktets protokol: IPv4

MVNO: Ingen

.. de øvrige 'default' = Ikke angivet

Håber, det virker :D

Jceske, jeg fik min til at kunne sende og modtage MMS ved at installere og bruge Google's messenger app i stedet for den der kommer med telefonen på Cyanogenmod. Du kan finde den på playstore.

Prøv evt at resette hvis det ikke lige umiddelbart virker. Du kan jo have kommet til at lave rod i det hvis du prøvede ovenstående metode. For at resette: Settings > Mobile newworks > Access point names > åben menu > reset to default.

Kan ik finde det der MVNO på min oneplus one 64gb, kan i eventuelt hjælpe mig lidt?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)