19. sep: Bevæger mig til tdc butikken.
Min mands telefon hos Telmore, skal flyttes hen i mit navn, og vi skal oprette et miniabbonmet til ham hos yousee.
Min mand afleverer sit nummer til sin lønkonto, og et mini abbonement bliver oprettet i mit navn.
Han er bundet hos telmore i en måned, så jeg får en mail om at nummeret først kan blive overført d. 19. okt. . Det er jo i orden, fordi der er en måneds opsigelse..
Det står også i den mail jeg modtager da jeg er kommet hjem, men der står også at det nye abonnement nu er tilmeldt vores bydgetsercice, som koster 9 kr. i gebyr :@
Jeg ringer til yousee og gør igen opmærksom på, at det er kortbetaling og at det er gratis, hvilket jeg også sagde i forretningen at det skulle være. Jeg forhører mig også om der er fordele ved at han nu også er i mit navn. Men nej - ingen fordele, fordi det er et mini-abonnement min mand har bedt om. Fint siger jeg, så kan han ligesågodt selv stå opført som ejer af nummeret.
Medarbejderen flytter nummeret tilbage i min mands navn og jeg skal igen betale 99 kr. i oprettelse.

Jeg får en ny mail der siger:
"I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer 61xxxx kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 22.10.2015." Nå det er jo godt nok. Det var jo mig der lavede abonementet om. :D
22. okt. i dag.
Jeg ringer til min mands tlf nogle gange i løbet af dagen. Ingen problemer, bortset fra at jeg selvfølgelig forventer at høre en hyletone. Så prøver logger vi på hans nye yousee konto. Der står kun at nummeret er under flytning. :S
Jeg ringer til yousee, som kan fortælle at den forventede flytning at anuleret og at det ikke er yousses skyld. Ordren er anuleret fordi TDC ikke vil kendes ved nummeret. Det fatter jeg ikke en meter af. "Det er Telmore du skal skælde ud. "
Jeg ringer til Telmore. Jo han kan godt se at nummerflytingen er anuleret fra TDC's side, så derfor er nummeret ikke flyttet. Men de kan godt lave et straks flytning, men så skal jeg betale en måneds ekstra abonnement. Jeg læser op fra min mail igen: "I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer xxxxxx kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 22.10.2015." og forsøger at bevare fatningen, for det ikke er jo ikke mig der har annuleret noget. Og jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skal betale for TDC-firmaernes fejl.
Medarbejderen siger "et øjeblik", han vil lige tale med en teknikker. Fint siger jeg og venter et par minutter hvorefter en pigestemme siger: Hallooo det er xxxx"
Jeg siger, at jeg er smidt af og hun lover at finde ham jeg har snakket med. Det gør hun og hun siger at han vil ringe mig op, når jeg har lagt på. Jeg venter ikke ret lang tid og fyren lyder lidt brødebetynget og undskylder mange gange, Han var kommet til at trykke på den forkerte knap. Han undskylder mange gange og selvfølgelig tilgiver jeg ham. Det kan jo ske. :D Han lover at undersøge sagen nærmere i morgen og så vil han ringe til mig. Fint siger jeg og er super glad.
Efter en ½ time åbner jeg min mailbox og læser en mail med ordlyden:
"I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer 61xxxx til kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 23.11.2015."
Ringer igen til TELMORE, som får hele remsen igen og han vil undersøge det. Han vender tilbage efter et par minutter. Mailen skal jeg se bort fra og ham jeg havde snakket med, vil kontakte mig i morgen.
Forsættelse følger i morgen.
Nu er det så jeg sidder og tænker på, hvorfor pokker at Yousee eller Telmore ikke lige tjekker min mands nummer, før de annulerer aftalen, for så kan de jo se i systemet, at det ikke er til TDC, nummeret skal flyttes? Jeg synes også det er mærkeligt at jeg får at vide hos yousee at det er Telmores fejl og når så jeg ringer til Telmore, så siger de, at det er yousees der har lavet fejl.
Bedste svar af majah
Nå men i nat var jeg nok for træt. :$
Jeg har set at oprettelsesgebyret som blev trukket i sep. er sat tilbage i oktober.
I formiddag har de så trukket 99 kr. igen , + 13.07kr for abonement for den sidste uge i nov. Begge dele blev trukket fra min mands kort-konto-nummer - Hvilket er korrekt. :D
Mon også der er svar på dette?.
1)
I "Mit yousee" står der et sted:
YouSee til YouSee
Med YouSee til YouSee ringer du gratis til andre YouSee Mobil kunder. Det er en forudsætning, at du har minimum 2 YouSee mobilabonnementer i husstanden. Denne forudsætning gælder ikke abonnementerne Mindst, Meget og Mere. Du kan max tale i 1 timer ad gangen hvorefter du skal afslutte samtalen.
Vil det sige at hvis en af os bliver enke/enkemand er det slut med at ringe gratis til andre youseemobilkunder?
2)
Jeg ved at et mini abonnement koster 49 kr. men det beløb kan jeg ikke finde nogen steder inde på hans abonnement. Mit eget abonnement koster 150 kr. og det beløb kan jeg heller ikke finde inde på mit eget "Mit Yousee". Er det rigtigt at beløbene for diverse kunders abonnementer, ikke står på selvbetjeningssiderne? Og hvis ikke - hvorfor?
Det hele virker nu og jeg vil lige sige tak fordi du har været tålmodig og fulgt min tråd, også tak for dine svar og kommentarer. :D
Se original
Jeg har set at oprettelsesgebyret som blev trukket i sep. er sat tilbage i oktober.
I formiddag har de så trukket 99 kr. igen , + 13.07kr for abonement for den sidste uge i nov. Begge dele blev trukket fra min mands kort-konto-nummer - Hvilket er korrekt. :D
Mon også der er svar på dette?.
1)
I "Mit yousee" står der et sted:
YouSee til YouSee
Med YouSee til YouSee ringer du gratis til andre YouSee Mobil kunder. Det er en forudsætning, at du har minimum 2 YouSee mobilabonnementer i husstanden. Denne forudsætning gælder ikke abonnementerne Mindst, Meget og Mere. Du kan max tale i 1 timer ad gangen hvorefter du skal afslutte samtalen.
Vil det sige at hvis en af os bliver enke/enkemand er det slut med at ringe gratis til andre youseemobilkunder?
2)
Jeg ved at et mini abonnement koster 49 kr. men det beløb kan jeg ikke finde nogen steder inde på hans abonnement. Mit eget abonnement koster 150 kr. og det beløb kan jeg heller ikke finde inde på mit eget "Mit Yousee". Er det rigtigt at beløbene for diverse kunders abonnementer, ikke står på selvbetjeningssiderne? Og hvis ikke - hvorfor?
Det hele virker nu og jeg vil lige sige tak fordi du har været tålmodig og fulgt min tråd, også tak for dine svar og kommentarer. :D