Svar

Nummerflytning inden for samme selskab

Jeg skriver lige en lille historie om nummerflytning, fordi det kunne være en hjælp til procedyreændrig.

19. sep: Bevæger mig til tdc butikken.

Min mands telefon hos Telmore, skal flyttes hen i mit navn, og vi skal oprette et miniabbonmet til ham hos yousee.

Min mand afleverer sit nummer til sin lønkonto, og et mini abbonement bliver oprettet i mit navn.
Han er bundet hos telmore i en måned, så jeg får en mail om at nummeret først kan blive overført d. 19. okt. . Det er jo i orden, fordi der er en måneds opsigelse..
Det står også i den mail jeg modtager da jeg er kommet hjem, men der står også at det nye abonnement nu er tilmeldt vores bydgetsercice,  som koster 9 kr. i gebyr  :@

Jeg ringer til yousee og gør igen opmærksom på, at det er kortbetaling og at det er gratis, hvilket jeg også sagde i forretningen at det skulle være.  Jeg forhører mig også om der er fordele ved at han nu også er i mit navn. Men nej - ingen fordele, fordi det er et mini-abonnement min mand har bedt om. Fint siger jeg, så kan han ligesågodt selv stå opført som ejer af nummeret.  

Medarbejderen flytter nummeret tilbage i min mands navn og jeg skal igen betale 99 kr. i oprettelse. :@   Medarbejderen er ikke i tvivl om hvad jeg mener om det, da jeg ringer kun tre dage efter vores besøg i butikken og inden for fortrydelses fristen. Han lover at når de 99 kr er betalt (trukket på kortet) vil de blive tilbagebetalt. OG det gør de sørme også. :D 

Jeg får en ny mail der siger:
"I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer 61xxxx kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 22.10.2015."  Nå det er jo godt nok. Det var jo mig der lavede abonementet om. :D

22. okt.  i dag.
Jeg ringer til min mands tlf nogle gange i løbet af dagen. Ingen problemer, bortset fra at jeg selvfølgelig forventer at høre en hyletone. Så prøver logger vi på hans nye yousee konto. Der står kun at nummeret er under flytning. :S

Jeg ringer til yousee, som kan fortælle at den forventede flytning at anuleret og at det ikke er yousses skyld. Ordren er anuleret fordi TDC ikke vil kendes ved nummeret. Det fatter jeg ikke en meter af.  "Det er Telmore du skal skælde ud. " 

Jeg ringer til Telmore. Jo han kan godt se at nummerflytingen er anuleret fra TDC's side, så derfor er nummeret ikke flyttet. Men de kan godt lave et straks flytning, men så skal jeg betale en måneds ekstra abonnement. Jeg læser op fra min mail igen: "I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer xxxxxx kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 22.10.2015." og forsøger at bevare fatningen, for det ikke er jo ikke mig der har annuleret noget. Og jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skal betale for TDC-firmaernes fejl.

Medarbejderen siger "et øjeblik", han vil lige tale med en teknikker. Fint siger jeg og venter et par minutter hvorefter en pigestemme siger: Hallooo det er xxxx"

Jeg siger, at jeg er smidt af og hun lover at finde ham jeg har snakket med. Det gør hun og hun siger at han vil ringe mig op, når jeg har lagt på. Jeg venter ikke ret lang tid og fyren lyder lidt brødebetynget og undskylder mange gange, Han var kommet til at trykke på den forkerte knap. Han undskylder mange gange og selvfølgelig tilgiver jeg ham. Det kan jo ske. :D  Han lover at undersøge sagen nærmere i morgen og så vil han ringe til mig. Fint siger jeg og er super glad.

Efter en ½ time åbner jeg min mailbox og læser en mail med ordlyden:
"I forbindelse med dit ønske om at flytte dit nummer 61xxxx til kan vi nu meddele dig, at nummerflytningen vil ske den 23.11.2015."

Ringer igen til TELMORE, som får hele remsen igen og han vil undersøge det. Han vender tilbage efter et par minutter. Mailen skal jeg se bort fra og ham jeg havde snakket med, vil kontakte mig i morgen.

Forsættelse følger i morgen.

Nu er det så jeg sidder og tænker på, hvorfor pokker at Yousee eller Telmore ikke lige tjekker min mands nummer, før de annulerer aftalen, for så kan de jo se i systemet, at det ikke er til TDC, nummeret skal flyttes? Jeg synes også det er mærkeligt at jeg får at vide hos yousee at det er Telmores fejl og når så jeg ringer til Telmore, så siger de, at det er yousees der har lavet fejl.  

icon

Bedste svar af majah 23 november 2015, 13:09

Nå men i nat var jeg nok for træt. :$

Jeg har set at oprettelsesgebyret som blev trukket i sep. er sat tilbage i oktober.

I formiddag har de så trukket 99 kr. igen , + 13.07kr for abonement for den sidste uge i nov. Begge dele blev trukket fra min mands kort-konto-nummer -  Hvilket er korrekt. :D

Mon også der er svar på dette?. 

1)

I "Mit yousee"  står der et sted: 

YouSee til YouSee

Med YouSee til YouSee ringer du gratis til andre YouSee Mobil kunder. Det er en forudsætning, at du har minimum 2 YouSee mobilabonnementer i husstanden. Denne forudsætning gælder ikke abonnementerne Mindst, Meget og Mere. Du kan max tale i 1 timer ad gangen hvorefter du skal afslutte samtalen.

Vil det sige at hvis en af os bliver enke/enkemand er det slut med at ringe gratis til andre youseemobilkunder?

2)

Jeg ved at et mini abonnement koster 49 kr. men det beløb kan jeg ikke finde nogen steder inde på hans abonnement.  Mit eget abonnement koster 150 kr. og det beløb kan jeg heller ikke finde inde på mit eget "Mit Yousee".   Er det rigtigt at beløbene for diverse kunders abonnementer, ikke står på selvbetjeningssiderne?  Og hvis ikke - hvorfor?

Det hele virker nu og jeg vil lige sige tak fordi du har været tålmodig og fulgt min tråd, også tak for dine svar og kommentarer.  :D

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har så oplevet en flytning med nummer meget anderledes. Min hustru og jeg var kunder hos Telmore og var egentlig godt tgilfreds, men ønskede - efter en samtale med YouSee - at flytte vore mobiler til YouSee.

Jeg fik lidt rabat på mit abonnement. I stedet for 149 kr./md. skulle jeg betale 134 kr./md. Min hustru skulle med familierabat betale 99 kr./md. for samme tybe abonnement (fri tale, SMS m.m. + 24 GB data). Betalte ikke for overflytning. Vi fik så hver sin mail og tidspunkterne for overflytningen, som forløb helt uproblematisk. :D

Hej Jørn

Jeg synes også, som Nikolaj, at din historie er meget bedre end min, men min historie er desværre ikke lige så positiv.  

Nå jeg lovede en forsættelse på den famøse nummerflytning.

23. 10. kl. 2.30 nat

Modtog en mail fra Yousee om at nummerflytning kan ske 23. 11.  

Har ikke hørt noget fra Telmore, så jeg ringer til dem kl. 12.30, da det er fredag og snart weekend.
Pigen undersøger sagen og lover at den medarbejder der har lovet at ringe til mig, på mit nummer, vil ringe til mig inden kl. 18 i aften.

23.10 kl. 17.20

Min mand og jeg  går rundt i Lidl. Min mands telefon ringer. Jeg haster hen og tager den da jeg har en mistanke om at det er fra Telmore. Jo - det er telmore-xxxx der ikke har brugt mit nummer men ringet til min mands telefon. Telmore-xxxx vil lige gøre opmærksom på, at fordi yousee har anuleret min ordre vil det telefonnummer ikke kunne blive flyttet til yousee før en ny bindingsperiode er gået. og den nye bindingsperiode slutter først 23.11.  :@

Jeg fatter det altså ikke. Jeg fik først fortalt det var TDC der havde afmeldt min ordre. Nu er det  yousee der har kludret i det og det går så ud over mig.

Det skal retfærdigvis nævnes at "telmore-xxxx" er en rar fyr og forsøger at forklare mig de stive regler. Det er heller ikke ham jeg er sur på, men desværre er det ham der står først, til at få min utilfredshed. Enden på samtalen bliver at han giver min mand et abonnement med data frem til 23. 11 og at han lover at sende sin mailadresse så jeg ikke skal hele møllen igennem igen, hvis der opstår flere problemer. Jeg får også at vide at jeg skal se bort fra beløbet på 249 kr. som det nye abb. koster. Det tilbud lyder jo som en rigtig god løsning, bortset fra at min mand ikke har noget at bruge alt det til og at han let bliver forvirret over for mange ændringer..  Han skal bruge data og dertil komer at jeg ser i ånden at der igen komer nye mail med nye vilkår der skal læses igennem.  I forvirringen siger jeg derfor ja til det der bliver tilbudt. :(

Nu sidder jeg så med en ny mail med nye vilkår og i mailen står at
"Vi har trukket et forholdsmæssigt beløb (29.70 kr.) for din nye pakke på din TELMORE-konto. Beløbet dækker betalingen for resten af denne måned. Vi har på samme måde refunderet et forholdsmæssigt beløb (0 kr.) for din afmeldte pakke.
Du får TELMORE Play med Fri tale og 8 GB og 4G (Efter 1. måned er normalprisen kr. 249) til intro-prisen 99.00 kr den første måned. Ved næste månedsskifte trækker vi 144.00 kr. fra din TELMORE-konto. Beløbet dækker over de resterende 21 dage af din introperiode og den resterende del af måneden til pakkens fulde pris.
Fremover trækker vi 249.00 kr. ved månedsskifte. "

Nej - der skal ikke trækkes 144 kr. - Beløbet 29,70 dækker ikke for de resterende 21 dage. Det dækker frem til 23. 11. PUNKTOM :@

Forresten har Telmore-xxxx holdt hvad han lovede. Jeg har hans mailadresse. :D

Forsættelse følger......

Omdømme 3

Badge +3
Nu er det jo kun midlertidigt, men en anden gang, så kan du måske bruge min løsning. Både min hustru og jeg har hver 24 GB data på vores mobiler. Min hustru bruger slet ikke data. Er slet ikke slået til, men via et datadelingskort og en mobil, der ellers ikke bliver brugt, kan jeg bruge de 24 GB data via hotspot. Altså jeg har 48 GB til rådighed.:D

Jeg tror da mange kan bruge din løsning, som er et virkelig godt tip. 

Mit problem er bare at jeg har 20 GB data på mit eget abonement, og det kan jeg ikke nå at bruge.  Hvis min mand droppede et abonnement og bruget et taletidskort, som han bruget før han blev telmorekunde, ville det koste ham 12 kr. om måneden.  Vi valgte så dengang at han fik et .abonemet hos Telmore hvor han skulle betale  12,50 kr. i "straf" om måneden, hvis han ikke nådede op på de 50 kr. hans abonnement kostede.  Han havde en almindelig Nokia telefon, og måtte hver måned betale 12.50 i gebyr.  Nu har han så fået en Doro smartphone og skal bruge data. Derfor faldt jeg for Yousees MINI-abonnement hvor han får den ene GB data han har brug for, samt at han og jeg kan ringe sammen, plus han får en times fri tale. På grund af dette har vi ikke brug for et abonnement han aldrig får brugt, og jeg valgte også at hans eget navn skal står for nummeret af personlige grunde.. 

Yousee sender mails ud med dato for en nummerflytning.

Hvorfor sender Yousee ikke en mail ud når Yousee anulerer en ordre? Og særlig fordi den anulering ikke kommer fra kunden.  

Det er da en procedurefejl der nemt kan blive rettet op på.

Omdømme 3

Badge +3
Vi havde det lidt som jer. Min hustru brugte ikke sin mobil særligt meget og derfor måtte hun også betale en såkaldt straf til Telmore. En af grundende til det meget lille forbrug var, at vi havde fastnet (IP) hos YouSee til 89 kr. pr. md. Med fri tale på begge vores mobiler, bibeholdt vores abonnement på fastnettelefonen, men nu kun på den måde, at vi betaler en abonnementsafgift på 20 kr. pr. md. og derefter betales for alle opkald. Opkaldene fra fastnet bruger vi ikke, men vi kan modtage opkald, når vi er hjemme. Besparelsen på 69 kr. blev så brugt til fruens mobilabonnement.

majah skrev:

23. 10. kl. 2.30 nat

Modtog en mail fra Yousee om at nummerflytning kan ske 23. 11.  

Har ikke hørt noget fra Telmore, så jeg ringer til dem kl. 12.30, da det er fredag og snart weekend.
Pigen undersøger sagen og lover at den medarbejder der har lovet at ringe til mig, på mit nummer, vil ringe til mig inden kl. 18 i aften.

23.10 kl. 17.20

Min mand og jeg  går rundt i Lidl. Min mands telefon ringer. Jeg haster hen og tager den da jeg har en mistanke om at det er fra Telmore. Jo - det er telmore-xxxx der ikke har brugt mit nummer men ringet til min mands telefon. Telmore-xxxx vil lige gøre opmærksom på, at fordi yousee har anuleret min ordre vil det telefonnummer ikke kunne blive flyttet til yousee før en ny bindingsperiode er gået. og den nye bindingsperiode slutter først 23.11.  :@

Jeg fatter det altså ikke. Jeg fik først fortalt det var TDC der havde afmeldt min ordre. Nu er det  yousee der har kludret i det og det går så ud over mig.

Det skal retfærdigvis nævnes at "telmore-xxxx" er en rar fyr og forsøger at forklare mig de stive regler. Det er heller ikke ham jeg er sur på, men desværre er det ham der står først, til at få min utilfredshed. Enden på samtalen bliver at han giver min mand et abonnement med data frem til 23. 11 og at han lover at sende sin mailadresse så jeg ikke skal hele møllen igennem igen, hvis der opstår flere problemer. Jeg får også at vide at jeg skal se bort fra beløbet på 249 kr. som det nye abb. koster. Det tilbud lyder jo som en rigtig god løsning, bortset fra at min mand ikke har noget at bruge alt det til og at han let bliver forvirret over for mange ændringer..  Han skal bruge data og dertil komer at jeg ser i ånden at der igen komer nye mail med nye vilkår der skal læses igennem.  I forvirringen siger jeg derfor ja til det der bliver tilbudt. :(

Nu sidder jeg så med en ny mail med nye vilkår og i mailen står at
"Vi har trukket et forholdsmæssigt beløb (29.70 kr.) for din nye pakke på din TELMORE-konto. Beløbet dækker betalingen for resten af denne måned. Vi har på samme måde refunderet et forholdsmæssigt beløb (0 kr.) for din afmeldte pakke.
Du får TELMORE Play med Fri tale og 8 GB og 4G (Efter 1. måned er normalprisen kr. 249) til intro-prisen 99.00 kr den første måned. Ved næste månedsskifte trækker vi 144.00 kr. fra din TELMORE-konto. Beløbet dækker over de resterende 21 dage af din introperiode og den resterende del af måneden til pakkens fulde pris.
Fremover trækker vi 249.00 kr. ved månedsskifte. "

Nej - der skal ikke trækkes 144 kr. - Beløbet 29,70 dækker ikke for de resterende 21 dage. Det dækker frem til 23. 11. PUNKTOM :@

Forresten har Telmore-xxxx holdt hvad han lovede. Jeg har hans mailadresse. :D

Forsættelse følger......

ÅHHH JAAAA - cirkusset forsætter........

Det er blevet den 1. november og Telmore har trukket 130,34 kr  for det abonnement som jeg fik gratis.

Jeg gentager lige mig selv:

Nej - der skal ikke trækkes 144 kr. (og heller ikke 130.34) - Beløbet 29,70 dækker ikke for de resterende 21 dage. Det dækker frem til 23. 11. PUNKTOM :@

Sendt mail til Telmore-xxxx med link til denne tråd.  

Tak til Telmore-xxxx, som har bragt orden i regskabet igen.  :D

Omdømme 3

Badge +3
Maja nu håber jeg, at dine/jeres prøvelser snart er overstået.

Det håber jeg også, men nu har jeg lige læst at TDCs nye topchef, Pernille Erenbjerg - rasler med sablen, så mon ikke, der er prisstigninger på vej i hele koncernen!.  :(  

Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:
Det håber jeg også, men nu har jeg lige læst at TDCs nye topchef, Pernille Erenbjerg - rasler med sablen, så mon ikke, der er prisstigninger på vej i hele koncernen!.  :(  

Alt stiger, men jeg er blevet så gammel, at jeg tager det som det kommer, når bare jeg ikke føler, at de tager r.... på mig.:D

Hej
Jeg har undret mig over noget.

1)

Den 1. nov er kontoen hos Telmore på ca. 163 kr. og da abonnementet er gratis er der rigeligt med penge, på kontoen (også selvom det nye abonnemen havde kostet 99 kr.)
Alligevel trækker Telmore 130 kr. på min mands konto, og ved henvendelse får jeg at vide det er en fejl. Telmore-xxxx sætter herefter 130 kr. ind på min mands Telmore konto, som nu har en salto der siger 293.

Nu er det godt nok et lille beløb, men hvad nu hvis det havde været mange penge, hvor kunden går glip af de renter, som kunne være tjent hvis pengene ikke var blevet trukket. Hvorfor bliver de forkerte trukne penge ikke sat tilbage på bankens konto, i stedet for på en konto hvor Telmore måske kan score renterne?

2)
Hvorfor står der på "Mit Telmore" at abonnementet koster 99 kr. når det blevet lovet til 0 kr.?

3)
Hvorfor står der ikke, at nummeret og abonnementet bliver lukket den 23.11, men hvis jeg vil beholde det efter den dato koster det 249 kr. ?

Er der en logist forklaring på ovenstående

Omdømme 3

Badge +3
  1. Har du overvejet, at sille spørgsmålene på Telmore Forum?
  2. Har du overvejet at få Telmore til at overføre de forkerte hævede beløb til din mands konto?
  3. Nu er det snart fortid med Telmore og nutid med YouSee Mobil (dem, der forårsagede fejlen).;)
Omdømme 3

Badge +3
Jeg glemte, at grunden til den nye pris efter 25.11.2015 skyldes, at det abonnement, din mand har, koster 149 kr./md. nu. Telmore vil efter den dato behandle din mand som ny kunde.

Kan dog ikke helt forstå at pakken skulle koste 249 kr./md. Det er ca. din mands nuværende abonnement + Play.

joern skrev:

1. Har du overvejet, at sille spørgsmålene på Telmore Forum?
  2. Har du overvejet at få Telmore til at overføre de forkerte hævede beløb til din mands konto?
  3. Nu er det snart fortid med Telmore og nutid med YouSee Mobil (dem, der forårsagede fejlen).;)

Ja det overvejede jeg faktisk, men synes jeg ville forsætte min historie her. Jeg håber at nogen  at nogen inden for koncernen læser det og kan rette op på nogle procedyrer der kan komme andre kunder tilgode.  :D

Omdømme 3

Badge +3
Jeg er ikke så sikker på, at det er muligt at rette op på proceduren. På trods af, at begge selskaber hører til i samme koncern, må man ikke behandle sager om f. eks. overflytning anderledes end hvis det havde været overflytning til et selskab udenfor koncernen. Det vil selvfølgelig være på sin plads, hvis YouSee beklagede fejlen med overflytning.

Så er vi lige startet på døgnet for hvor flytningen skulle træde i kraft. Klokken er 1 om natten og jeg har lige været inde og tjekke min mands "Mit yousee"

Der står at MINUS 99 kr. på hans konto og tilsyneladende er hans kortbetaling ikke aktiv.

Der skal betales hurtigt mulig, men problemet er jo bare at der ER betalt 99 kr. for to måneder siden. De er i hvert fald trukket fra min mands konto. Hvordan kan der så stå MINUS 99 kr.?

og hvordan kan der i det hele taget stå minus når jeg har tilmeld ham på kortbetaling. Mon også det er blevet afmeldt?
nå - men her er der ingen der kan svare på det. Jeg må ringe til kundeservice i morgen.

Åhhh hvor er jeg træt af det.
Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:
Så er vi lige startet på døgnet for hvor flytningen skulle træde i kraft. Klokken er 1 om natten og jeg har lige været inde og tjekke min mands "Mit yousee"

Der står at MINUS 99 kr. på hans konto og tilsyneladende er hans kortbetaling ikke aktiv.

Der skal betales hurtigt mulig, men problemet er jo bare at der ER betalt 99 kr. for to måneder siden. De er i hvert fald trukket fra min mands konto. Hvordan kan der så stå MINUS 99 kr.?

og hvordan kan der i det hele taget stå minus når jeg har tilmeld ham på kortbetaling. Mon også det er blevet afmeldt?
nå - men her er der ingen der kan svare på det. Jeg må ringe til kundeservice i morgen.

Åhhh hvor er jeg træt af det.

Hvor har du set saldoen? Når man går ind på Mit YouSee (mobil) står saldoen oppe til venstre. Går man ind under forbrug står der Denne måneds saldo.

Den førstnævnte saldo hos mig selv står til 0 kr. Den sidstnævnte ditto står der - 134 kr. Det betyder at min abonnementsbetaling på 134 kr. er registreret i oktober, mens abonnementet først er registreret i november. Ser jeg på oktober måned er månedssaldoen 134 kr.

Nå men i nat var jeg nok for træt. :$

Jeg har set at oprettelsesgebyret som blev trukket i sep. er sat tilbage i oktober.

I formiddag har de så trukket 99 kr. igen , + 13.07kr for abonement for den sidste uge i nov. Begge dele blev trukket fra min mands kort-konto-nummer -  Hvilket er korrekt. :D

Mon også der er svar på dette?. 

1)

I "Mit yousee"  står der et sted: 

YouSee til YouSee

Med YouSee til YouSee ringer du gratis til andre YouSee Mobil kunder. Det er en forudsætning, at du har minimum 2 YouSee mobilabonnementer i husstanden. Denne forudsætning gælder ikke abonnementerne Mindst, Meget og Mere. Du kan max tale i 1 timer ad gangen hvorefter du skal afslutte samtalen.

Vil det sige at hvis en af os bliver enke/enkemand er det slut med at ringe gratis til andre youseemobilkunder?

2)

Jeg ved at et mini abonnement koster 49 kr. men det beløb kan jeg ikke finde nogen steder inde på hans abonnement.  Mit eget abonnement koster 150 kr. og det beløb kan jeg heller ikke finde inde på mit eget "Mit Yousee".   Er det rigtigt at beløbene for diverse kunders abonnementer, ikke står på selvbetjeningssiderne?  Og hvis ikke - hvorfor?

Det hele virker nu og jeg vil lige sige tak fordi du har været tålmodig og fulgt min tråd, også tak for dine svar og kommentarer.  :D

Omdømme 3

Badge +3
Prisen på ens eget abonnement kan du se under forbrug, hvor betalinger står. Går du ind på mobil uden at logge ind, kan de se et abonnement til 149 kr. pr. md. Det behøves ikke at være nøjagtigt som dit, da vilkårene ændres løbende for nye kunder.

Selv har jeg et Mellemabonnement. Jeg betaler 134 kr. pr. md. og for det får jeg 2 + 2 GB data, fri tale, sms og mm2. Hertil kommer 5 timers tale til udlandet og yderligere 20 GB data (YouSee bredbånd). Der er også tilknyttet YouSee til YouSee, men det har ingen betydning, da der er fri tale. Prisen og de 2 GB ekstra var noget jeg forhandlede mig til i forbindelse med overflytning fra Telmore til YouSee Mobil.

Min hustru har et tilsvarende abonnement og betaler 99 kr. pr. md. Her er der givet en rabat på 50 kr. pr. md. som familierabat.

Tre dage i træk ringer min mands telefon ved middagstid med et privatnummer.  Han  når ikke at tage den, mens den ringer. Min mand  ringer højst for 20 kr. om måneden og han modtager meget få opkald  Ingen med privatnummer.  Frustationerne er derfor høje da telefonen her i dag ringer igen med privatnummer. 

Jeg flår telefonen op, ser det er privatnummer og siger "Hallo" 

Der er hul igennem. Det er en flik fyr fra Yousee, som godt vil sælge et yousee mobil abonnement til min mand, fordi de kan se i deres system at han er tidligere mobilkunde ved  Yousee og nu er der lige et kampanjetilbud som yousee synes han skal høre om.  

Jeg ser sgu nok lidt fjoet ud. Bliver tavs, men jeg tæller til ti.  Siger at nu har vi haft bredbånd og tv abonnement hos Yousee i flere år.  Jeg har haft mit mobil abonnement hos yousee i  lang tid og på den telefon han ringer til et nummer der har et yousee mobil abonnement og har været det i  tre måneder.   Jeg spørger om hvorfor han mener at både min mand og jeg er forhendværende yousee mobilkunder, når vi faktisk allerede er mobilkunder?  

Den unge mand siger at det så må være en fejl at nummeret figurerer på en liste med forhenværende kunder.  Jeg spørger hvorfor han i det hele taget ringer til mig med et privatnummer, i stedet for at telefonen som minimum kunne vise hovednummeret til Yousee, så man i det mindste kunne se HVEM der har forsøgt at få fat i en.  Jeg får at vide det er fordi det er et reklametilbud, og at det nummer han ringer fra, kun er beregnet til udgående opkald.  Jeg siger så "JA, men derfor kunne den telefon da godt vise et hovednummer."  

Han lovede at foreslå det videre, men kan man mon regne med det?  

Forresten fortalte han også at når kunder har bredbånd og TV sinal fra yousee, har yousee ret til at ringe kunder op uden yderlige tilladelse for at sælge kampanjetilbud til telefoner. 

Redigeret:
Desværre passer det. Jeg har lige tjekket mine indstillinger, og har frameldt mig opringeningerne igen, men tilmelder mig når det bliver muligt at se hvemn der ringer mig op. 

Nej, de må ikke bare ringe uden tilladelse.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/2015/TDC-AS-politianmeldt-for-ulovligt-telefonsalg

Jeg havde faktisk tilmeldt mig, men det var jo faktisk ikke til mit nummer de ringede, men til min mands mobil der står i hans eget navn.  Og jeg har tjekket hans indstillinger og kan ikke se han har givet tilladelse. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)