Svar

Nokia 8 MMS størrelse problemer

Både min bedre halvdel og jeg har en Nokia 8.
De er købt med ca 2,5 måneds mellemrum, og vi har forskellige udbydere.
Begge er 100% opdaterede.
Vores problem er at når vi vil MMS et billede ( ligegyldigt om det er taget med denne tlf eller en tidligere ) så får vi en besked tilbage om at modtager ( næsten lige meget hvilken ) ikke kan modtage det, da det fylder mere end den max grænse der er på eksempelvis 1,0Mb hos de selskaber der bruger TDC.
Har også oplevet en hvor max er 0,6 Mb.
Hos min udbyder Telenor er max grænsen vist nok 2,0 Mb, og til telenor kunder er der da heller ingen problemer.
De originale billeder fylder typisk 4 - 5 Mb,og bliver når MMS reziced til ca 1,5 Mb - altså med andre ord over max grænsen for fil størrelser på MMS beskeder på de fleste udbydere.
Dette gælder uanset om kamera opløsningen bliver sat helt ned på minimum som er 2Mb - selv der er de over 1,0Mb!
Synes ikke at det giver nogen mening at man investerer i en OK telefon, og så i praksis ikke kan MMS billeder.Der må da være andre derude med samme problem - hvad har i gjort?
Benny
icon

Bedste svar af Dieseldk 6 februar 2018, 22:11

Ved ikke om du kan ændre i den SMS app der kommer med i nokiaen, ellers må du finde en app der kan textra kunne tidligere indstille max mms størrelse (har ikke brugt Android noget tid så ved ikke om det har ændret sig)

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Ved ikke om du kan ændre i den SMS app der kommer med i nokiaen, ellers må du finde en app der kan textra kunne tidligere indstille max mms størrelse (har ikke brugt Android noget tid så ved ikke om det har ændret sig)
Tak for forslag.
Er ret sikker på at man ikke kan ændre dette i den anvendte app beskeder.
Den omtalte textra, kan den bruges til at sms / mms til alle?
Messenger f.eks kræver mig bekendt at modtager også bruger den, hvilket alle jo ikke gør.
Men igen kan det da ikke passe at Nokia laver en telefon som i praksis ikke kan bruges til MMS med den indbyggede app
til formålet, beskeder????
Benny
Omdømme 2
Badge +1
Ja den kan bruges til SMS/MMS til alle.
Så virker det umiddelbart med textra - fedt;)
Der kan man som du siger vælge MMS størrelsen, og det er det der gør forskellen.
Nu har jeg f.eks valgt max 1Mb på MMS.
Så tusind tak for hjælpen, den er virkeligt værdsat.
Benny
Omdømme 2
Badge +2
Hej alle

Jeg er glad for at læse at Dieseldk kunne hjælpe med sit svar.

Jeg har markeret det som bedste svar.

Özcan, YouSee Forum Team
Desværre har jeg samme problem kan ikke modtage billeder, jeg har fået support hjælp men virker ikke 😖 øv køb

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)