Mystisk opkald

Har her til morgen fået et mystisk opkald fra 0010171; hvem mon står bag dette nummer.
Jeg lagde røret på med det samme.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej KnudArne

Det er et rigtig godt spørgsmål, hvem der står bag det, men det er godt, at du er opmærksom. Der er desværre nogen, der forsøger, at snyde sig til penge ved at foretage opkald fra et nummer, der er dyrt at ringe tilbage til.

Af den grund har vi lavet en side, hvor man kan melde information om disse opkald ind. Den kan du finde her: Fupopkald - undgå at blive snydt

SOM jeg siger i en (af mig) nys oprettet tråd ER JEG (igår 1 ganag fra : +1 313 65 64 66 fra USA/CANADA og 2 gange fra +58 67 49 82  VENEZUELA og idag 2 gange fra +58 67 49 82  VENEZUELA) udsat for fup opkald 

tager den ikke 

har (via min facebook) advaredet mod pågældende numre 
her er der en af mine FB venner der siger man (når man udsættes for den slags) skal tage røret 
og 
med myndig stemme sige : 
"The danish taskforce against IT crimes." Så knalder de på i en fart.

så det vil jeg se om jeg kan prøve at huske næste gang

Det er bestemt en gof ide at kunne anmelde disse udenlandske numre; men hvad hjælper det hvis TDC ikke gør noget ved det?

Jeg adskillige gange anmeldt dette nr. 13212893161 som ringer stort set daglig ved 16-tiden. Nummeret kan Googles som just det der et Scamnummer - så burde det vel være enkelt for TDC at spæære det.

På Android telefoner, kan du selv blokere for nummeret, så det ikke forstyrrer dig. Det kommer dog frem i opkaldsloggen med et parkering forbudt symbol på.

Tak for dit svar (det kan jeg vist ikke finde ud af); men mit hovedbudskab var egentlig - hvorfor pokker har TDC en feature hvor man kan anmelde disse numre med henblik på at de spærres når gentagne indrapporteringer af numre som indiskutabelt er fup ikke fører til handling fra TDC.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Anneca har modtaget fra andre medlemmer.

Jakobej skrev:
Det er bestemt en gof ide at kunne anmelde disse udenlandske numre; men hvad hjælper det hvis TDC ikke gør noget ved det?

Jeg adskillige gange anmeldt dette nr. 13212893161 som ringer stort set daglig ved 16-tiden. Nummeret kan Googles som just det der et Scamnummer - så burde det vel være enkelt for TDC at spæære det.

Jeg tror ikke, TDC kan spærre for den type opkald - det ville formentlig kræve, at de kunne gå ind og lægge spærringer på udenlandske teleselskabers kunder, og det er vel næppe muligt (ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, TDC).
Hvis du kigger på det link, som er lagt ind længere oppe, så står der, at TDC kan spærre for RETURopkald til de anmeldte numre - d.v.s. de kan forhindre dig i at ringe tilbage, og derved blive udsat for scams.

Det bedste man kan gøre, er at lade være med at besvare opkald fra "mystiske" numre, der ikke ser danske ud. Hvis det er nogen, der vil noget vigtigt, så lægger de nok en besked. Blinkende humørikon

/Annelise

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P