Mobil på afbetaling ikke muligt pga. RKI, som skyldes andet firma? | YouSee Community
Spørgsmål

Mobil på afbetaling ikke muligt pga. RKI, som skyldes andet firma?

• 11 oktober 2018
  • 1 kommentar
  • 530 visninger

Jeg har været kunde ved Yousee i 14-15 år. Jeg har haft mobilabonnement hos Yousee i over 5 år og har afbetalt en HTC One Mini og en Samsung Galaxy Alpha, som samlet har kostet 6.600 kr. Oven i det har jeg haft abonnement til omkring 150 kr. pr. måned, så hvis man ligger det sammen, så er det på 5 år ca. 15.600 kr (260 kr. pr. måned).
Udover det har jeg haft tv pakke ved Yousee i 14-15 år, hvilket nok har kostet mig minimum 84.000 kr, hvis jeg regner med 500 kr. pr. måned i 14 år.
Jeg har også tidligere haft internet ved Yousee, men da jeg fik muligheden for 500/500Mbit fiber, så opsage jeg mit Yousee internet.

Jeg kan ikke købe en ny mobiltelefon (Huawei P20 Pro 128GB) på afbetaling, da jeg siden købet af min sidste mobil på afbetaling ved Yousee, hvilke jeg færdigbetalte for 2 års tid siden, er havnet i RKI grundet en tvist med et andet firma.
Jeg forstår udmærket at dette gør Yousee nervøs for om jeg vil snyde dem for penge, da det selvfølgelig er noget lort at stå i RKI og jeg kan kun bebrejde mig selv for det, men jeg syntes at det er svineri, at man som kunde hos Yousee ikke får en chance, når man har vist at man er en trofast kunde, som betaler sine regninger og aldrig har misset en betaling og nu efterhånden har smidt 90-100.000 kr. i Yousee kassen. Desuden har jeg været Yousee kunde i minimum 10 år forinden min registrering i RKI.

Derfor har jeg nu bestemt mig for at, hvis jeg ikke kan få lov at købe denne nye Huawei mobiltelefon på afbetaling, så er det på tide at opsige mit TV abonnement ved Yousee. Hvis i ikke opfatter mig, som en loyal og god kunde på grund af, at et andet firma har sendt mig i RKI, så opfatter jeg ikke Yousee, som noget jeg vil støtte. Jeg mener at kundeloyalitet er vigtig og jeg har ikke udvist andet i minimum 14 år, men jeg mener også at Yousee skal vise at de ser mig som en god og loyal kunde, som måske har lavet lort i den i forhold til et andet firma, men som aldrig har voldt dem problemer.

Der bør kigges på om man har betalt sine regninger til Yousee til tiden og hvor længe man har været kunde. Hvis Yousee ikke vil risikere at lade mig afbetale en mobiltelefon til en værdi på omkring 5.000 kr. til trods for at have været kunde i mindst 14 år og foret lommerne på Yousee med 90-100.000 kr., så er min tid som TV kunde hos Yousee forbi. Noget for noget.

Så mit spørgsmål til Yousee er om i vil lade mig købe en Huawei P20 Pro 128GB i blå over afbetaling i 24 mdr. med 15GB data/FRI Tale abonnement (eksisterende nummer) for at vise, at i ser mig, som en god, trofast og loyal Yousee kunde til trods for at et andet firma har sendt mig i RKI?

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Dette forum er ikke en direkte kontakt til You See, her er det primært brugere der hjælper andre brugere. Hvornår der fra You Se der er en som læser hvad der er skrevet vides ikke.
You See kan spørges direkte på deres FB side.

Besvar