Spørgsmål

Mobil med til USA

Jeg har brug for min mobil, især min GPS/googlemap, på min rejse til USA. Skal jeg oprette/købe noget særligt for at kunne bruge min mobil med mit nuværende abonnement?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Du kan vælge mellem 2 forskellige datapakker:

Rejsedata i 8 lande 200 MB 100 kr.
Rejsedata i 8 lande 1 GB 300 kr.

Der kan også købes et lokalt SIM, hvilket nok er billigere.
Der er også GPS Apps der ikke kræver Data forbindelse.
Lejes der bil, så er der en GPS i den.
Omdømme 7
Badge +6
Lokale SIM kort er typisk billigere. Eks. så sælger Walmart prepaid taletidskort til flere forskellige teleselskaber i flere forskellige pris kategorier.
Jeg har valgt at sætte deres prisliste fra høj til lav, så du nemmere kan browse dig igennem de forskellige planer som Walmart tilbyder, som du kan vælge at købe hos dem efter din ankomst til USA.

Bare husk at der specifikt SKAL stå Prepaid og hvad du så får for den engangspris:
https://www.walmart.com/browse/no-contract-phones-plans/sim-cards/1105910_1072335_1097404?page=1&sort=price_high#searchProductResult
Tak for svar! :-) Jeg har blot brug for at bruge tlf i 10 dage på ferie i Nebraska i december.Så mon ikke den lille datapakke er nok. Skal ikke ringe og sms, men blot bruge sociale medier.
Omdømme 7
Badge +6
TanjaSchr_der skrev:

Tak for svar! :-) Jeg har blot brug for at bruge tlf i 10 dage på ferie i Nebraska i december.Så mon ikke den lille datapakke er nok. Skal ikke ringe og sms, men blot bruge sociale medier.

Her tror jeg at den her pakke der giver 1250 MB data er passende:
https://www.walmart.com/ip/SpeedTalk-Mobile-25-Prepaid-SIM-Card-Unlimited-Text-60-Day-Wireless-Service/887651267

Man skal lige give en lidt ekstra data margen til det som også befinder sig i det skjulte, der også er med til at trække data forbruget op.
Dem på 500 MB tror jeg helt ærligt er alt for lidt.
Ahh, ja. Det tror jeg også. Men jeg kan først købe det kort i USA. De sender ikke til DK. Ville gerne kunne bruge det på rejsen også. Selvom der er wifi så, skal man vel have data adgang?
Omdømme 7
Badge +6
På flyet kan telefonen jo kun bruges som en Tablet, og købes der et USA SIM når du kommer frem.
Omdømme 7
Badge +6
TanjaSchr_der skrev:

Ahh, ja. Det tror jeg også. Men jeg kan først købe det kort i USA. De sender ikke til DK. Ville gerne kunne bruge det på rejsen også. Selvom der er wifi så, skal man vel have data adgang?

Ombord på passager fly tillader de typisk ikke brug af mobil telefoner grundet fly sikkerheden.
Desuden er der også fra dags dato trådt nye og meget strammere sikkerhedsregler i kraft for fly trafik mellem Danmark og USA.
Så din smartphone skal du nok regne med, at du alligevel er tvunget til at holde slukket på fly rejsen der over.

Men SIM kortet går du bare i den nærmeste Walmart og køber, for den kæde er spredt over alt i USA.
Omdømme 7
Badge +6
Flere og flere flyselskaber har Wi-Fi på flyene, så der af den vej er adgang til den underholdning der tilbydes på turen.
Brugte det selv på et fra Thomas Cook i September.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)