Mobil kan pludselig ikke oprette forbindelse til wifi ( kan ikke fange 2,4 ghz) | YouSee Community
Spørgsmål

Mobil kan pludselig ikke oprette forbindelse til wifi ( kan ikke fange 2,4 ghz)

Min Samsung Galaxy J6 kan ikke oprette forbindelse til vores wifi herhjemme. Det er kommet efter vi nulstillede vores modem(Sagemcom fast 3899V2) fordi nettet holdte op med at virke. Vi havde så en tekniker ude, modem’et og nettet kom op og køre igen. Men min telefon kan ikke fange wifi’en som den eneste telefon herhjemme.
Vi kan se at efter nulstillingen er der nu 5 GHz frekvens, og det kan min mobil så åbenbart ikke fange. Men der er stadig 2,4 GHz, men vi kan ikke finde ud af få min mobil til at fange den frekvens. 2,4 og 5 har hver deres navn i håb om at min mobil så kunne fange 2,4 men det kan den ikke.

Hvordan får man min mobil til at fange 2,4 frekvensen? Eller er det virkelig en ny mobil der skal? Hvilket vil være lidt surt da jeg købte den for et år siden.

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Routeren 3890 har de med at ødelægge 2,4 GHz. I starten kan en genstart eller nulstilling bringe det tilbage, men til sidst brændes det af. Log ind på routeren og se om 2,4 står som mulighed under Wireless.
Omdømme 7
Badge +7
Din mobil har kun 2,4 GHz. Når man køber en billig telefon er 5GHz ofte sparet væk.

Besvar