Spørgsmål

Mobil i EU - Færøerne?

Mit spørgsmål går på hvorvidt Færøerne høre til dansk mobil brug, den nye EU pakke, eller om der er nogle helt tredje vilkår, der gør sig gældende, når man er på Færøerne?
Mvh. Ida Kromann

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Færøerne er ikke EU eller EØS, det er Norden exclusiv Norge, så der er prisen Kr.5/minut.
https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/priser/priser-til-og-fra-udlandet
Omdømme 5
Badge +5
Hej Ida Kromann

Jeg håber du kunne bruge svaret fra Radiomanden :)

Hvis du ikke allerede har givet et like, så gør det gerne og markér også gerne bedste svar. så vi får markeret løsning/svar i tråden her :)
Omdømme 7
Badge +6
@kasper.
Hvorfor er Færøerne og for den sags skyld Grønland ikke med, når nu de øversøiske besiddelser fra Frankrig og Portugal samt Kanaløerne (UK) og Man (UK) er med.
Færøerne og Grønland er da under DK. Det kan da ikke være grundet hjemmestyre, for det har f.eks øerne under UK også.
Omdømme 7
Badge +6
@Kasper
Se lige ovenstående indlæg.
Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:

@kasper.
Hvorfor er Færøerne og for den sags skyld Grønland ikke med, når nu de øversøiske besiddelser fra Frankrig og Portugal samt Kanaløerne (UK) og Man (UK) er med.
Færøerne og Grønland er da under DK. Det kan da ikke være grundet hjemmestyre, for det har f.eks øerne under UK også.

https://da.wikipedia.org/wiki/Konstitueret_land
Det hele falder på hvordan man ser på det politisk, som man ved er en tricky affære.
Omdømme 5
Badge +5
Radiomanden skrev:

@kasper.

Hej Radiomanden

Lige et forsinket svar her :)

Færøerne og Grønland er ikke en del af EU/EØS landene og dermed ikke omfattet af EU roaming aftalen der blev vedtaget.

Grønland og Færøerne har også deres egne mobilnetværk og er ikke dækket af danske mobiloperatører.
Uanset hvad, så er det bare for dumt af YouSee.
De andre selskaber har Færøerne med, så jeg betvivler at det har nogen omkostninger.
Grunden er vel at YouSee tjener en god skilling, men det bliver så ikke på mig.
Køber 3mobil kort til brug deroppe. Sååå…velbekomme :8
Omdømme 7
Badge +1
havvat skrev:

Uanset hvad, så er det bare for dumt af YouSee.
De andre selskaber har Færøerne med, så jeg betvivler at det har nogen omkostninger.
Grunden er vel at YouSee tjener en god skilling, men det bliver så ikke på mig.
Køber 3mobil kort til brug deroppe. Sååå…velbekomme :8

Nu er selves selskabet 3 heller ikke et rent Dansk firma, men der i mod udenlandsk med afdelinger i flere lande og ejes af en kæmpe investeringsfond som hedder
CK Hutchison Holdings Limited, der befinder sig i skattely i Hongkong og har rundt regnet en årlig omsætning på lidt over 21 Milliarder U.S Dollars.
Det er derfor et firma der også har råd til det økonomiske tab at deres 3LikeHome også medfører, for det kan du være 100% sikker på at der er med alle de roaming afgifter de skal betale til teleoperatørerne i ikke E.U lande for at bruge deres netværk.

TDC/Yousee er stadig et Dansk ejet firma, så de hænger på hele regningen selv og derfor er de nødsaget til at køre deres mobil abos på den måde som de gør ang. tale og data i udlandet, for at få det hele til at løbe rundt økonomisk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)