Spørgsmål

Kan ikke få SD kort til at virke

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,
min datter har en Samsund Galaxy J3 2016. Hun har selvfølgelig nogle apps, men ikke mange og næsten ingen billeder eller video på den, men alligevel bliver telefonen ved med at skrive at der ikke er lagerplads, så hun kan hverken tage billeder, optage video eller lign.
Jeg har købt et SD kort, men intet at det hun har på telefonen kan vi ligge derover, uden at alt forsvinder, og de fleste af hendes apps kan ikke ligges derover. Nu, ud af den blå luft, skriver telefonen så at sd-kort er beskadiget.. vi har ikke haft det ude af telefonen eller noget. Har egentlig bare opgivet, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre... men det er sgu lidt synd for hende at hun ikke kan bruge sin telefon overhovedet.

Nogen der kan hjælpe mig, eller har et godt råd?

På forhånd tak,

Stine

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Har også haft en Samsung der hele tiden ødelagde den externe hukommelse.
Min løsning, anden telefon af andet fabrikat.

Hvorfor 2 tråde om samme emmne.?
Omdømme 7
Badge +6
De SD kort er lidt af en hit or miss med dem, for de er bestemt ikke alle lige gode, hvilket man også godt kan finde flere anmeldelser om på nettet fra frustrerede købere, bla. på et sted som Amazon.
Men der til sagt, så har jeg altid haft gode erfaringer med dem fra Kingston. Har selv sådan et på 32GB siddende i min telefon, godt nok ikke en Samsung telefon men der i mod en Nokia.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Stine

Jeg skulle hjælpe et familiemedlem med at udvide den interne hukommelse på en Samsung J5 så vidt jeg husker.

Desværre viste det sig at det på denne enhed heller ikke var muligt at formattere SD-kortet til intern hukommelse. Jeg tror ikke det er muligt på Samsung telefonerne omend så nogle af dem.

I forhold til fejlbeskeden ved jeg ikke helt præcist, men jeg kan læse at Per K og Radiomanden har haft lidt erfaringer på den front.

Ps. jeg har lige fjernet det ene af dine indlæg om samme emne og samlet det hele her :)
Omdømme 7
Badge +6
Min Nokia telefon har egentlig bare opdelt det hele som man eks. kender det fra en computer med forskellige drev bogstaver:

C: Telefon hukommelse (operativ system)
E: Lagerhukommelse (telefonen's medfødte hukommelse)
F: Hukommelseskort (det SD kort jeg satte i)

I telefonens egenskaber for foto, video osv, har jeg bare sat den til at den skal anvende hukommelseskortet. Så her sker det hele automatisk at den anvender SD kortet i stedet for telefonens egen medfødte hukommelse.
Det gør det også en del nemmere og hurtigere med overførsel af filer, når jeg kopler telefonen til min computer via USB.
Omdømme 7
Badge +6
På den Samsung jeg havde, og på den nuværende Huawei, kan man se hvad der er tilbage på Intern hukommelse, og se SD kortet, samt at der kan tilsluttes kortlæser via USB.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)