Svar

Jeg kan modtage men ikke sende mails fra iPhone 5

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej

Jeg har pludselig fået problemer med at sende mails fra min TDC mail på min tlf. Jeg har hverken pillet ved indstillinger eller ændret password eller noget som helst for nylig. Når jeg forsøger at sende en mail får jeg følgende pop-op fejlmeddelelse: "Kan ikke sende post. Brugernavnet eller adgangskoden ... er forkert"

Men ingen af delene er forkert - jeg HAR dobbelttjekket! Kan I hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh.

Diana

icon

Bedste svar af DianaK 9 juli 2015, 09:12

Kære begge

Jeg har omsider fået løst mit problem med ikke at kunne sende mails fra min iPhone efter at have talt med en (mildest talt) ikke særlig serviceminded TDC medarbejder.

Problemet var min mailopsætning på min iPhone (hvilket stadig undrer mig, eftersom jeg ikke havde ændret på den). Når man indtaster sin adgangskode i mailindstillinger på iPhone skal man være opmærksom på, at man indtaste det under "server til indgående post" OG under "server for udgående post" - sidstnævnte kan man ikke umiddelbart se. Man skal vælge sin "server til udgående post", derefter vælge "primær server" og der skal man så indtaste password igen! Håber det måske kan hjælpe dig eller andre...!

Mvh.

Diana

Se original

8 Kommentarer

Hvis du har en mailklient på din pc skal det være samme login som du bruger der. 

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc/iphone, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram og mailklient på iphone.

se yderlige info  

http://kundeservice.tdc.dk/mobil-og-mobilbredbaand/opsaetning-og-installation/opsaet-mail-paa-mobil/iphone

.

Kunne du bruge mit råd?

Kære Maja

Mange tak for dit svar. Jeg kunne dog ikke rigtig bruge det til noget, da jeg allerede har prøvet det, du foreslår. (Jeg har dog hverken bredbånd eller en mailklient på min PC. Jeg bruger udelukkende webmail og iphone).

Min mailopsætning på iphone har fungeret upåklageligt i flere år, og jeg kan som sagt stadig modtage mails men ikke sende. Meget mystisk. Jeg har også prøvet at slette mailkontoen på min iphone og genoprettet den efter TDC's vejledning. Stadig samme problem med at sende mails.

Andre forslag velkommes gerne :-)

/Diana

For at logge på webmail skal du bruge dit tdc login og for at opsætte mailklienten bruges tdc server login. Da jeg kan fostå det er dit server login du bruger må der være andet i vejen.
Da du ikke har bredbånd fra tdc er det sikkert en freemail konto du har. I oktober 2010 begyndte tdc at afvikle freemail. Og ønaker man nu kun en mailadresse hos tdc skal man betale for den.

Ring til tdc for at høre hvad der er galt.
Jeg betaler for min mailadresse hos TDC og min webmail virker som den skal. Det ENESTE problem jeg har er, at jeg ikke kan sende mails fra min iPhone. Jeg kan sagtens sende fra min webmail. Jeg må kontakte TDC. Men tak for din tid! :-)
Jeg startede med at have nøjagtigt samme problem idag 8. Juli.... Modtager fint, men kan pludselig ikke sende....
Hej AnneLine

I mit første indlæg i tråden, fortalte jeg om forskællen på to tdc login, og at dman skal bruge det ene af dem.
Diana skrev ikke tilnage at det havde hun forstået, men jeg fik kun at vide at hun ikke havde bredbånd. Trist humørikon

Så foreslog jeg at det kunne være en freemail, der var under afvikling.
Diana skrev så at hun betaler for sin mailadresse. Overrasket humørikon 

Så foreslog jeg Diana at kontakte TDC.
Der er så ikke kommet en tilbagemelding. Trist humørikon

Nu skriver du, at du har det samme problem som Diana. Overrasket humørikon

Selvom to problemer ligner hinanden, er det ikke sikkert det er det samme, og da du har skrevet alt for få oplysninger, har jeg ikke mulighed for at hjælpe. Jeg kan desværre ikke hjælpe yderligegere, fordi jeg er kunde og ikke kan se din skærm,

Det er altid en god ide, når man skriver i en tråd, at komme med så mange oplysninger så mulig, og som minimum at svare på det der allerede er givet råd om, ellers er det meget svært at hjælpe, og der er så mange ting vi, som kunder skal gætte os frem til.

Det er altså ikke mangel på interesse at jeg ikke kan hjælpe,  men er kørt lidt træt i at spørge om en masse uden at få svar.   

Jeg håber selvfølgelig, at i har fået eller får løst jeres problem.

god sommer. 

Kære begge

Jeg har omsider fået løst mit problem med ikke at kunne sende mails fra min iPhone efter at have talt med en (mildest talt) ikke særlig serviceminded TDC medarbejder.

Problemet var min mailopsætning på min iPhone (hvilket stadig undrer mig, eftersom jeg ikke havde ændret på den). Når man indtaster sin adgangskode i mailindstillinger på iPhone skal man være opmærksom på, at man indtaste det under "server til indgående post" OG under "server for udgående post" - sidstnævnte kan man ikke umiddelbart se. Man skal vælge sin "server til udgående post", derefter vælge "primær server" og der skal man så indtaste password igen! Håber det måske kan hjælpe dig eller andre...!

Mvh.

Diana

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)