Svar

Ios9 = intet simkort

efter at vi har opdateret min søns telefon (iphone 4's) kan den ikke finde simkortet, vi har prøvet at sætte hans simkort i min telefon( også en 4's) intet problem og mit simkort i hans telefon, den kunne ikke finde simkortet. Hvad skal vi gøre, nogen gode råd.

icon

Bedste svar af Angelia-1 15 oktober 2015, 10:07

Havde taget back up og prøvede så at gendanne telefonen, det var helt klart nogen succes, nu kan vi slet ikke starte telefonen fordi der mangler simkort. Så klart en forværring.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Kommer der nogen fejlmeddelser på skærmen under el. efter iOS 9 opdateringen?

Hvis intet af det i prøver virker, så kan man trække nødbremsen og prøve at gendanne / nulstille telefonen. Husk sikkerhed backup f.eks. til icloud via wifi, medmindre i allerede har taget backup inden ios9 installeringen?

Havde taget back up og prøvede så at gendanne telefonen, det var helt klart nogen succes, nu kan vi slet ikke starte telefonen fordi der mangler simkort. Så klart en forværring.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg er Android mand, så jeg har ikke mange tips til hvordan du ellers kan få telefonen til at boote. Men jeg fandt et link her som måske kan hjælpe :

https://support.apple.com/en-us/HT201263

Kort fortalt, så drejer dig sig om, at sætte jeres telefon til en computer via usb kabel, og så derigennem fabriks-nulstille telefone som da i fik den. iTunes skal også være installeret.

Det lader til, at man skal prøve at sætte telefonen i "recovery mode", som gøres sådan her:

- Tilslut telefone computeren via usb kabel, og start iTunes.

- Når telefone er tilsluttet, skal den restartes : https://support.apple.com/en-us/HT201559

- Til sidste vil der så være nogle muligheder for -> restore, update, hvor "update" skal vælges!

- Så vil iTunes prøve at re-installere iOS uden at slette eksisterende data på telefonen

iTunes vil downloaded en iOS version, som så kan opdateres på telefonen ved at vælge "update"

når der spørges om telefone skal opdateres!

Når / hvis telefone så er blevet gendannet, så skulle i kunne opsætte indstillinger på ny, el. vælge at bruge jeres icloud backup.

Det er mit eneste bud som Android mand. Ellers skal i prøve at snakke med support, der hvor i har købt telefonen, og høre om de kan hjælpe. Selvfølgelig er der også den mulighed, at sim kortet simpelthen ikke virker mere, er defekt. Men det lyder mystisk, eftersom det hele jo virkede før updaten i installerede. 

Det var det vi gjorde

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu kan man jo ikke sammenligne forskellige telefoner, når der er fejl. Jeg skiftede fra Telmore til YouSee, men mobilen (Android) kunne ikke læse simkortet. Prøvede alt, men ringede til sidst til YouSee. For at prøve noget hurtigt, blev jeg anbefalet at gå til den nærmeste TDC butik. Her fandt man frem til, at det var kortlæseren i mobilen, der var kaput. Købte straks en ny billig telefon og sendte den anden til den forretning, hvor jeg havde købt den. Fik den retur og så virkede den bare. :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)