Spørgsmål

Ingen data via wifi

Vores Huawei P8 Lite har begge fået det problem at de ikke vil bruge data via wifi. Da der er meget dårlig dækning hvor vi bor, betyder det at fx hjemmesider og wordfeud er meget langsomme.
Android version 6.0 fuldt opdateret, Wi-Fi er tilsluttet Homebox, intelligent valg af Wi-Fi eller mobildatanetværk er slået til. Vores søns P9 Lite kører udmærket som den skal

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Er der prøvet med en genstart/gendannelse af enheden.? Hvis ikke det afhjælper problemet, så kunne det tyde på en fejl med Wi-Fi forbindelsen.
Ja, vi har prøvet at genstarte både telefonerne og Homebox'en. Selve boxen er nulstillet til standardindstilingerne
Omdømme 7
Badge +6
Skabes der forbindelse til Wi-Fi når det aktiveres på enhederne.?
Ja, det gør der
Omdømme 7
Badge +6
Hvad Hvis Wi-Fi+ deaktiveres og der kun bruges Wi-Fi.?
Det gør ingen forskel; det er som om der er en form for "lås" der gør at vi kan koble på Wi-Fi men ikke komme ud på internettet
Omdømme 7
Badge +6
Kan ikke komme med yderligere, har set i min egen Huawei (Honor) for at se hvad problemet kan være, men kan ikke komme med nogen forslag til hvad der kan gøres.
Helt OK - tak fordi du prøvede
Omdømme 7
Badge +6
Lige en ting mere. Kan de komme på andre Wi-Fi forbindelser.?
Det ved jeg faktisk ikke!
Omdømme 7
Badge +6
Det vil så være en ting at afprøve.
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at skifte kanal?

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi/skift-netvaerkskanal-paa-homebox
Kanalskift hjælper ikke, desværre
Omdømme 4
Badge +6
Det med at forsøge andre WiFi's, synes jeg lyder som en god idé. På den måde kan du faktisk finde ud af, om det er noget på selve telefonen, der driller eller netværket. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Har været i YouSee butikken, og de mener det kan have noget at gøre med den seneste android-opdaterning. I hvert fald er det telefonens wi-fi der ikke dur.
Omdømme 7
Badge +6
Så må de på et værksted hvis de stadig er under garanti.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)