Spørgsmål

Ingen 4G

Er skiftet til youSee mobil pr. 19/7 fra Telmore. Mit problem er som følgende: Efter skiftet har jeg på intet tidspunkt haft 4G dækning, hvilket jeg altid har haft med mit Telmore abonnement bla. hvor jeg bor. Kundeservice siger der ikke er noget galt, men at der bare ikke er dækning der hvor jeg er. Skal lige siges at jeg indtil videre har været følgende steder UDEN der har været 4G dækning. Taastrup, Rødovre, Brøndby, Valby, Frederiksberg, hviket der altid var med mit Telmore abonnement. Min mobil er en iPhone 6 med den nyeste opdatering. Nogle der har en ide om hvad der kan være galt?

VH. Ole

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Virker underligt. Jeg mener at vide, at Telmore og YouSee bruger samme mobilnet nemlig TDC's.
Omdømme 7
Badge +6
Det er helt korrekt, Telmore bruger også TDC's net.
Ja, de bruger begge 2 TDC's net. Jeg tænker mere at Yousee ikke har åbnet for min forbindelse, eller at mit simkort er defekt.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke kortet er aktivt, så var der ingen forbindelse til noget net.
Omdømme 7
Badge +7
Ring til dem på 7070 4040.
Omdømme 7
Badge +4
Har du prøvet at være inde i de tekniske indstillinger på telefonen for forbindelse/netværk, for at se om den er husket at være indstillet til dobbelt netværk?
Det er en 3G og 4G LTE telefon, så det kan måske tænkes at den har slået dobbelt netværk fra dengang du slukkede telefonen, og satte det nye SIM i, så at den nu kun er indstillet til enkelt netværk, hvor den så har valgt at bruge 3G.

Smartphones bliver "smartere", men sommetider er de ikke smarte nok også til at huske de tekniske indstillinger hvis de bliver slukket.
Omdømme 6
Badge +2
Hej,

Jeg er også lige skiftet til Yousee telefon , men da jeg stod lige ved siden af sende masten var der kun 3G, men jeg har ikke opsat/ændret noget efter jeg indsatte det nye Simkort.

Men før i sidste uge sad jeg langt ude på landet mellem Vorbasse og Billund der var der 4G fra telenor, men her hvor jeg bor har de et ''sort hul''
Omdømme 7
Badge +6
I byerne skulle der da ikke være problemer med 4G, det er da der dækningen ikke skulle fejle noget på det net.
Omdømme 6
Badge +2
Jeg har en iPhone 7 Plus, men kan ikke se i Indstillinger hvor man kan ændre noget som Per K. nævner er min mon en 3G og 4G LTE telefon?

Ved nogen hvordan jeg evt. kan ændre det?
Omdømme 7
Badge +6
Er der ikke som på min (Android) noget der ligner denne indstilling.

Omdømme 3
Badge
Prøv følgende.
Indstillinger
Mobildata
Indstiling til data
Slå 4G til

mvh
Ole
Omdømme 6
Badge +2
Tak Ole, jeg vil igen prøve at gå ud og se om der nu er 4G.

I et andet Indstilling har jeg ændret fra automatisk til Operatør er Yousee.
Hej alle. Jeg er nu endelig kommet på Yousee's 4G netværk. Efter 4 opkald til mobil support var der endelig en tekniker der fandt ud af at de ikke havde lavet min opsætning ordenligt 😄

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)