Svar

Kan ikke sende/modtage MMS - fejl Generisk netværksfejl - har nogen en løsning?

Hjælp - min HTC Desire med TDC mobil abonnement  (android ver. 2.2.2) kan ikke mere modtage eller sende MMS'er - får fejlen "Generisk Netværksfejl - kan ikke sende"  - har prøvet at nulstlle APN'er til standard, at manuelt opsætte APN'er udfra vejledningernr på TDC' hjemmeside samt med hjælp fra HCT's chatlinie, men intet hjælper? - Kan der være fejl på disse manualer?, - idet jeg bl.a. har bemærket, at nogle nævner at MMSProxy skal opsættes med "inetproxy.tdc.dk , andre siger "194.182.251.15 - lidt forvirrrende for mig - er der nogen, som kan give mig den HELT rigtige opsætning? 

icon

Bedste svar af jytfin 25 februar 2013, 08:29

Hej HenrikSteen,

Det var da så lidt, og er glad for at du har fået det til at virke til trods for en trist gendannelse af enheden.

Kan jeg få dig til at markere denne tråd som "løst" da det vil hjælpe andre der kan havne i samme problem som du har været i med mms?

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Følgende vejledning, er den korrekte til at opsætte MMS manuelt på en HTC Desire: http://telefonmanualer.tdc.dk/#/htc/a8181-desire/mms/manuel-opsaetning

Fejler det stadig, selvom du følger denne vejledning, skal du have telefonen forbi en TDC butik Glad humørikon

/Alex

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Ved godt det lyder helt hen i vejret, men har du prøvet at sende en mms til dig selv?

På den måde kan du teste om det er en fejl i mms opsætningen, hvilket der ikke ret gerne skulle være.

Ved også at metoden med at sende en mms til sig selv rent faktisk virker og er anbefalet når man har sat sin nye smartphone op :-)

Håber det virker for dig også :-)

Hej - tak for svaret, men det hjælper fortsat ikke - har prøvet begge forslag - både nulstil til standard og selv opsætte manuelt via TDC's vejledning - intet hjælper - har også tidligere (i sidste uge) besøgt jeres butik i Sønderborg - de ku' heller ikke hjælpe mere påstod de!!  - har du andre forslag?  -  kan TDC's opsætning evt. være ændret på det seneste? - eller kan noget på min HCT være blevet blokkeret fordi jeg har forsøgt at MMS'se fra Tyskland via Vodafone?

Hej - tak for svaret med at sende til mig selv - det hjælper desværre heller ikke!!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hmm kan du prøve at skrive din MMS opsætning herinde?

Omdømme 2

Hmm det var underligt

Prøv denne opsætning:

Navn: TDC MMS

APN:  mms

Proxy: Tom

Port: Tom

Brugernavn: Tom

Adgangskode: Tom

Server: Tom

MMSC: 002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002

MMS-proxy: inetproxy.tdc.dk

MMS-port: 8080

MCC: 238

MNC:01

Godkendelsestype: PAP

APN-type: mms

Hvis den spørger

APN-protokol: IPv4

Aktiver/Deaktivér APN: APN aktiveret (flueben i den tomme kasse)

Bærer: Ikke specificeret.

Internet opsætningen får du også lige med:

Navn: TDC

APN: internet (skal være med lille)

Proxy osv ned til MMC skal være tomt.

I MMC skriver du 238

MNC: 01

Godkendelsestype: PAP

APN-type: default,supl

APN-Protokol: som i mms opsætningen

Aktivér/deaktivér: Som i mms opsætning

Bærer: som i mms opsætningen

Håber dette vil virke, ellers er jeg blank

hej - tak for dine opsætninger, som jeg har fulgt, - men stadig ingen "hul" igennem for MMS-'er!! -  på min HTC kan også i ANP'en opsættes en MMS-protokol (lige under MMS-port - 8080) - på min tlf. står "WAP 2,0", når jeg har "nulstillet APN" - jeg har mulighed for enten WAP 2.0 ell. WAP 1.2 - i din vejledning nævnte du ikke denne opsætning! - hvilken er rigtig? - til gengæld har jeg ikke mulighed for at få disse felter frem:

APN-protokol: IPv4 - Aktiver/Deaktivér APN: APN aktiveret (flueben i den tomme kasse) - hvor på tlf. kan man aktiver/deaktiver APN? -  mit internet og SMS-'er kører upåklageligt!

hej igen jytfin -  har idag været i TDC-butik hvor de nulstillede telefonen og herefter virker MMS'er upåklageligt - mærkeligt!! - nu forestår blot "hårdt arbejde" med bygning af min kalender og APP's igen!! - men tak for dine input til mig!

Omdømme 2

Hej HenrikSteen,

Det var da så lidt, og er glad for at du har fået det til at virke til trods for en trist gendannelse af enheden.

Kan jeg få dig til at markere denne tråd som "løst" da det vil hjælpe andre der kan havne i samme problem som du har været i med mms?

hej jytfin

ok - men hvor/hvordan markerer jeg lige denne opgave som løst?

ok - det kommer jo frem når jeg er logget på! - så ingen problem!!

Prøv Googles Hangout, det virker for mig.

Omdømme 2

Hangout fra Google er ganske udemærket til formålet, bruger det dog ikke selv

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P