Kan ikke gennemføre TDC mail til Android opsætning

Er der mon nogen, der kan hjælpe? Jeg har fulgt TDCs vejledning til at hente TDC mails til Android, Samsung Galaxy Tab TS, men jeg får fejl, når jeg trykker 'Næste' efter at have udfyldt detaljer til Indstillinger for indgående server. Fejlbeskeden er: "Opsætning kunne ikke afsluttes. Godkendelse mislykkedes. Rediger detaljer." Når jeg så klikker på "Rediger detaljer", kommer jeg tilbage til siden og cursoren blinker i feltet "Brugernavn", hvor min e-mailadresse står. Jeg har også forsøgt at skrive mit TDC brugernavn i feltet, men jeg får stadig samme besked og lander i samme felt.
Jeg har andetsteds her set, at det ville være en fordel at skifte password, så det er gjort og jeg logger fint på TDC mail med det nye password. Men at få mail til Android lykkes stadig ikke.
Venlig hilsen Palle

6 Kommentarer

Palle357 skrev:
Jeg har andetsteds her set, at det ville være en fordel at skifte password, så det er gjort og jeg logger fint på TDC mail med det nye password. 

Hej

Den sætning forstår jeg ikke helt. Trist humørikon

Det tyder på at du bruger dit TDC logon til din opsætning. Det skal du ikke. 

Du har forhåbentlig kun et TDC login.

Det bruger du her til forum, webmal selvbetjening og til alle andre af tdc,s tjenester.  Hvis du har flere kan det være derfor du har problemer. 

Dit serverlogon til opsætning af mailkonto på din enhed, er din mailadresse og det pasword du oprettede dengang du oprettede din mailadresse hos TDC.  Det pasword kan forandres, ved at logge på webmail med dit tdc login.  

(Dit tdc login kan forandres i selvbetjening. )

Hvordan gik det, Palle?

Tusind tak for support, MajaH.
Jeps, jeg har kun et password, det er lige afprøvet. Ingen af de gamle PWs virker mere. Heller ikke det allerførste. Jeg kan logge på Mit TDC, læse mails, skifte PWs osv., men det ændrer desværre ikke ved, at jeg ikke kan hente mine mails til Android medmindre jeg logger på TDC.
Den sætningen med at skifte PW, var et råd jeg fandt andetsteds her i forum. Derfor blev det afprøvet. Men altså uden held.
Det er en superfin vejledning her på TDC, men jeg mangler klart svar på, hvad der ikke stemmer.
Hvad gør jeg mon forkert?
Vh Palle
Hej Palle

Tak for svaret. Glad humørikon

Jeg prøver igen for det lyder som om du misforstår mig. 

1)

TDC Logon =

brugernavn = Palle357

Pasword       =  (Det du bruger til Forum, webmail, selvbetjning m.fl.)

2)

TDC server LOGON =

Brugernavn = Mailadresse

Pasword       =  (Det pasword du kan forandre til nyt i indstillingerne på webmail, og som du måske har været inde og forandre.) 

Det vil sige at du har 2 forskællige sæt login. 

Det er nr. 2 du skal bruge i din telefon.  Har du prøvet det?

Hej Maja

Tusind tak for din tålmodighed. Desværre lykkes det stadig ikke for mig. Jeg gør følgende:
1. På min Samsung Galaxy tablet vælger jeg Indstillinger
2. Vælger Generelt + Tilføj konto
3. Trykker på hvid kuvert med @ E-mail
4. Opsæt konto. Her ydfylder jer:
- e-mailadresse med min e-mailadresse
- adgangskode (som også benyttes til Mit TDC, webmail og forum)
5. Klikker på Manuel opsætning
- For indgående serve vælger jeg konto POP3-konto - herved fremkommer brugernavn som e-mailadresse øverst samt adgangskode som prikker
- I feltet POP3-server fremkommer automatisk POP3.mail.dk
- I sikkerhedstype ændres SSL til Ingen
- I Port står 110
- I feltet Sletter e-mail fra serveren står som default Aldrig
6. Jeg trykker på næste. Indstillinger for indgående server kontrolleres
7. Får fejlbesked "Opsætning kunne ikke afsluttes. Godkendelse mislykkedes. Rediger detaljer".
8. Ved klik på Rediger detaljer bliver jeg sendt tilbage til Indstillinger for indgående server, cursoren står i feltet Brugernavn efter e-mail adressen.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvilket LOGON, der skal bruges. Ifølge TDC er mit kundenummer det samme som mit brugernavn, som så er det samme som min mailadresse. Og det passer jo ikke, for mit brugernavn er kun tal. I øvrigt har jeg forsøgt med alle tal, mailadresse og sågar Palle357. Lige meget hjælper det... Suk.
Jeg forstår ikke hvad TDC Server LOGON er. Umiddelbart kender jeg det ikke, hvis det ikke er mit kundenummer, som består af tal og er mit brugernavn.

Når du skriver TDC server LOGON = Brugernavn = Mailadresse, mener du så, at jeg skal skrive min mailadresse i brugernavn og mit password i adgangskode? I så fald har jeg gjort det, og de virker heller ikke.

Ved du i øvrigt hvor Identiteten Palle357 stammer fra? Jeg mener ikke at have oprettet mig selv med det navn.
Venlig hilsen Palle

Palle357 skrev:

4. Opsæt konto. Her ydfylder jer:
- e-mailadresse med min e-mailadresse
- adgangskode (som også benyttes til Mit TDC, webmail og forum)  Nej!

Ved du i øvrigt hvor Identiteten Palle357 stammer fra? Jeg mener ikke at have oprettet mig selv med det navn.
Venlig hilsen Palle

Hej igen

Jeg ved hvad du gør forkert.

For at få det rigtige login gør du følgende. 

Log på din webmail  som du plejer. 

Gå ind i indstillinger - klik på Pasword - Opret et helt nyt pasword f.eks.  123ccc

Luk webmail. Vent 15 min. 

På din Samsung Galaxy tablet vælger du Indstillinger
2. Vælger Generelt + Tilføj konto
3. Trykker på hvid kuvert med @ E-mail
4. Opsæt konto. Her ydfylder du:
- e-mailadresse med din e-mailadresse

- adgangskode - Den du lige har oprettet på webmail  f.eks 123ccc

forsæt som du har beskrevet og så burde din tablet begynde at hente mail på tdcs server.  

HVIS du har et mailprogram på din pc,  skal du huske at det mailprogram også skal have dit nye pasword 123ccc . 

-----------------------------------------

Fremadrettet når du logger på webmail og her i forum, skal du forsat bruge  Palle357 og det pasword du har skrevet for at skrive til mig. 

Det er dig der har oprettet brugernavnet Palle357. Det er personligt og kan ikke være oprettet af nogen anden.  

Forresten er du ikke ene om at være forvirret over hvilke brugernavne og pasword der skal bruges hvor.  Jeg har selv rodet rundt idet og havde fået oprettet  tre forskællige TDC login, og det skabte kaos i TDCs system.

Pøj Pøj Glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P