Spørgsmål

Hvordan kan man have Danmarks bedste netværk hos TDC Group/YouSee når man ikke har implementeret Volte og Wifi Calling og ikke engang kan komme med en dato for implementeringen?!

Omdømme 2
  • Udforsker
  • 24 kommentarer
Tilbage i Januar blev der skrevet meget om de ”vilde” nye mobil teknologier Volte og Wifi Calling (VoWifi) som ville revolutionere mobil samtaler drastisk, da det giver mulighed for mobil samtaler over 4G nettet og Wifi-Routeren i hjemmet.

I mange gamle indlæg på nettet bliver der skrevet at ”NU KOMMER DET!” og at det vil komme hos TDC/YouSee i løbet af 2016 – Men intet sker! Man kan ikke engang få en dato for implementeringen af disse nye mobil teknologier, som rigtig mange af os kunder vil være glad for, ved steder med meget dårligt mobildækning. Derfor er Volte og Wifi calling (VoWifi) bare en teknologi som IKKE kan blive implementeret hurtig nok hos TDC/YouSee – PUNKTUM!

MEN jeg er blevet træt af at vente på TDC/YouSee, specielt fordi de nu er totalt stille omkring dette emne. Og man allerede kan få denne kraftige forbedring af sine mobil samtaler hos Telenor og 3. Og jeg begynder nu at overveje at flytte teleselskab pga. denne lukkethed fra TDC/YouSee. Jeg forstår det simpelthen ikke hvad det handler om?!

Kom så med nogle udmeldinger omkring Volte og Wifi calling – Ellers er jeg den der er forduftet!

39 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +5
Hej HugoTDC

Jeg kan godt forstå at du er spændt og interesseret i disse nye teknologier, og at du synes det er lidt frustrerende, at det lader vente på sig uden udmelding på tidshorisont.

Vi kan desværre kun sige pt. at vi bestemt arbejder på sagen, og at vi i øjeblikket tester på det samt, at vi naturligvis vil melde ud når vi er klar.

Tak for din interesse.

Hav en god dag.

Vh.
Omdømme 2
Tak for dit svar!

Mon ikke det ville være en ide at prioritere disse Volte og VoWiFi teknologier lidt højre i jeres udviklings planer for mobilnettet, så TDC/YouSee ikke kommer til at halte langt bagefter. Mange kunder med dårlig mobildækning vil være glade for dette.
Omdømme 4
Badge +6
Når Telia ikke har det, skal det selvfølge heller ikke være muligt hos Yousee :D

Hos Telenord (og sikkert også 3) er det kun muligt med meget få telefoner. Så vidt jeg husker, er det de seneste iPhones og nogle få "high end" Samsung telefoner der kan. Yousee har måske valgt, at udskyde det til en større andel af kunder kan være med. Det vil give bagslag, at lancere noget, som kun f.eks. 5-10% af kunderne har adgang til :( Vi er i dag ikke så hurtige til hele tiden, at købe de sidste nye smartphones mere.

Ud fra hukommelsen:
I januar 2016 siger TDC/Yousee, at " vi har afprøvet wifi calling (VoWifi) og det virker fint på vores net".
Kort efter siger TDC/Yousee, at det vil komme i løbet af 2016.
I løbet af 2016 siger TDC/Yousee, at det kun vil blive tlibudt de dyreste abonnementer. Dette er helt i stil med hvad Telenord (og sikkert også 3) gør. Lavpris datterselskabet CBB tilbyder det ikke, og der ikke nogen planer om det. Kender ikke så meget til 3 (og Oister), men Plenti har det heller ikke på 3s net.
Omdømme 2
Mobiltelefonere behøver faktisk ikke at være så enorme nye og dyre for at kunne bruge Volte og VoWiFi. F.eks. kan Samsung Galaxy S III allerede udnytte disse teknologier efter hvad jeg har Googlet mig til og man kan sikkert finde flere ældre modeller som kan udnytte teknologien.

Om ikke andet ville mange fra yderområderne sikkert gå langt ved køb af mobiler og ved valg af udbyder for at få en bare nogenlunde stabil mobildækning i deres hjem eller sommerhus m.m. - som VoWiFi jo vil åbne op for, hvis det altså var eksisterende i mobilnettet hos TDC/YouSee.

Så jeg må indrømme de 5-10% som nævnes i "Slangefars" indlæg ang. kundernes adgang til Volte og WiFi, tror jeg ikke længere holder.
Badge
5-10% tror jeg også er alt for lavt, iPhone 6 og frem klare volte og TDC siger over 75% af smartphones på deres net er iPhones så hvis bare 1/7 af dem er 6'er eller nyere når man de 10% og Apple var ikke lige frem først så der er sikkert mange andre kunder som også har telefoner som understøtter det.
De forventer noget sker i starten af 2017.
Min tålmodighed ryger meget snart.
Jeg blev lovet helt tilbage i 2015, at det ville komme i løbet af 2016!

Vi skriver 2017 og stadigvæk ikke nogen tidshorisont!

Må indrømme telenors tilbud med priser som matcher yousee og er klar til mine forventninger, jeg hopper meget snart!

Jeg forventer yousee/tdc har noget klar i første kvartal, ellers er jeg endnu en kunde med 3 abonnementer der er hoppet (beklager) men min tålmodighed er røget.

Syntes fandme det er træls, at man kører på "Danmarks" største og måske bedste netværk, at man skal stå på badeværelset eller gå helt udenfor for at have signal!!
Omdømme 4
Badge +1
InoculateIT skrev:

Min tålmodighed ryger meget snart.
Jeg blev lovet helt tilbage i 2015, at det ville komme i løbet af 2016!

Vi skriver 2017 og stadigvæk ikke nogen tidshorisont!

Må indrømme telenors tilbud med priser som matcher yousee og er klar til mine forventninger, jeg hopper meget snart!

Jeg forventer yousee/tdc har noget klar i første kvartal, ellers er jeg endnu en kunde med 3 abonnementer der er hoppet (beklager) men min tålmodighed er røget.

Syntes fandme det er træls, at man kører på "Danmarks" største og måske bedste netværk, at man skal stå på badeværelset eller gå helt udenfor for at have signal!!

Lad mig gætte, du er en uheldig ejer af en iPhone?
Ja jeg bruger ordet uheldig, for det er et godt gammel kendt problem, at Iphones er udstyret med nogle rigtigt elendige antenner, hvor der ikke skal specielt meget til før de mister signalet.
Hej Per

Nej jeg er ikke ejer af Iphone og bliver det aldrig (sorry mac)

Har 2 stk. Samsung G6 og en G7

Alle med dårligt signal
Ifølge denne artikel kommer det i starten af 2017
http://meremobil.dk/2016/12/saadan-planerne-wi-fi-calling/
Ja ja det skrev de også i 2015 og i 2016
Omdømme 2
Hvad er VoLTE – Voice over LTE?
Læs mere på Meremobil:
http://meremobil.dk/2017/02/hvad-er-volte/
Så kom det endeligt!
Øh nå???
Ja begge dele ser ud til at være tilgængelig på min Samsung Galaxy S6 i dag. Wifi Calling er kommet ind under indstillingerne og hvis det er slået fra, så er der et VoLTE ikon oppe øverst.
Ja det gør den også hos mig efter opdatering, så forsvinder den efter et øjeblik igen 😁
Omdømme 1
Jeg er på vej til Telenor. Men det kan godt se ud til jeg snart godt kan skifte tilbage til YouSee mobil. For det havde jeg tænk mig når YouSee får wifi calling.
Omdømme 2
Mobiltelefoner der kan bruges til wifi opkald til bedre indendørs mobildækning
Mange bøvler med dårlig indendørs mobildækning, men det problem kan man komme uden om ved at benytte sig af teknikken wifi opkald - se guide til telefoner, der understøtter wifi opkald.

Læs hele artiklen her:
https://telepristjek.dk/mobiltelefoner-bruges-til-wifi-opkald/
Omdømme 1
HugoT skrev:

Mobiltelefoner der kan bruges til wifi opkald til bedre indendørs mobildækning
Mange bøvler med dårlig indendørs mobildækning, men det problem kan man komme uden om ved at benytte sig af teknikken wifi opkald - se guide til telefoner, der understøtter wifi opkald.

Læs hele artiklen her:
https://telepristjek.dk/mobiltelefoner-bruges-til-wifi-opkald/

Vil det sige YouSee har fået wifi-opkald?
Omdømme 4
Badge +6
Nej ikke endnu.
Omdømme 3
Badge +4
Hej HugoT og ELR,

Jeg kan se at telepristjek.dk lister YouSee som en af de udbydere der tilbyder WiFi-calling - det er ikke helt korrekt, men vi arbejder på det! :)

Jeg lover, at I får nærmere information, når vi kommer endnu tættere på at tilbyde muligheden.

Vh
Badge
Listen med telefoner I den artikel er også helt gal hvis man kigger på de danske selskaber som faktisk tilbyder wifi opkald.

Men i dag har CBB så også åbnet for opkald på wifi og lte
Omdømme 2
Hvilke teleselskaber tilbyder VoLTE?
I dag er det kun teleselskabet 3, Telenor og så CBB (ejet af Telenor), der tilbyder VoLTE og for den sags skyld også wifi-calling. Det står endnu uklart, hvornår Yousee og Telia er klar med VoLTE, men de har tidligere meldt ud, at de arbejder på at lancere det for deres kunder.

Skal YouSee virkelig være en af de sidste som implementere VoLTE og WiFi calling til alle deres mobilkunder?!
Badge
Ja efter 3 også kom på banen med volte blev tdc's netværk det sidste til at få volte. Lidt ærgerligt at Danmarks bedste netværk bliver sidst når det kommer til forbedringer i samtale kvaliteten
Jeg undre mig også over at YouSee ikke har indført wificalling eller volte. Når nu 3 og Telenor har det. Og snakkede med YouSee i 2015. Der sagde de maj 2016. Det er sjovt nok 1 år siden. Ikke sket noget som helst, hvornår sker der noget? Eller skal man skifte selskab?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)