Hvor finder jeg min PIN- eller PUK-kode?


Omdømme 5
Badge +2
Nedenstående guide er ikke up-to-date efter sammenlægningen af TDC Privat og YouSee. Du finder en opdateret guide her:

Har du mistet din pin- eller pukkode?


Et emne der løbende dukker op her på TDC Forum er, hvordan man får fat i sin PIN- eller PUK-kode, hvis man har mistet dem. I tråden her vil jeg fortælle, hvilke muligheder du har, hvis du har mistet dem.

Har du mistet din PIN-kode, er der kun én mulighed, og det er at tvinge telefonen til at bede om PUK-kode, så du kan lave en ny PIN-kode. Det gør du ved at taste PIN-koden forkert 3 gange - derefter vil den bede om PUK-kode, og når den er tastet ind, kan du bestemme, hvad din PIN-kode skal være fremadrettet.

Kender du ikke PUK-koden, kan du få den på følgende 3 måder.


Hvis du vil finde din PUK-kode i Selvbetjening, skal du i første omgang logge ind og derefter skal du trykke på Se og redigér ud for dit abonnement.

Seogrediger1.png

Derefter skal du scrolle ned til Mobil og her, kan du vælge at se din PUK-kode.

Seogrediger.png

Håber informationen her er brugbar, og har du nogen spørgsmål, er du meget velkommen til at stille dem her.


1 Kommentar

Jeg kan ikke se feltet "mobil" på mit abonnement. Kun telefoni (som der af en eller anden årsag også er fejl på???) Har arbejdsgiverbetalt mobil og bredbåndstelefoni. 

Besvar