Spørgsmål

Hvilke mobilmaster har 4G+ med Carrier Aggregation

Hej. Jeg har en ven der skal flytte på landet, hvor det bedste håb for hurtigt internet er mobilt bredbånd (xDSL kan max give ham 2-3 Mbit/s på adressen). Han bor knapt 7 km fra masten med frit udsyn til den, primært over vand. Så vi går full-monty med 2x retningsbestemte udendørs 12dBi LTE antenner til LTE routeren.

Jeg har brug for at få afklaret følgende spørgsmål.

1a. Hvor finder man en oversigt over hvilke master der er opgraderet til LTE kategori 6 (aka 4G+)
eller 1b: Har masten Storstrømsvej 30 ,4862 Guldborg LTE kategori 6 med CA?

2. Får man automatisk [eller kan man spørge om] en Huawei E5186 med CA (i stedet for en Huawei B315 uden), hvis man bestiller til en adresse ved en mast der har LTE kat6/4G+ eller skal man selv ud og købe LTE kat 6 router?

3. Mastedatabasen taler om 200 Mbit/s i tæt på masten han skal benytte (op til 50-100 Mbit/s på hans adresse). Vil det med de 200 Mbit/s tæt på masten så ikke sige at der må være LTE kat6/4G+ på masten, eftersom almindelig 4G/LTE kategori 4 kun burde kunne klare op til teoretiske 150 Mbit/s?

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
1a. Jeg tror ikke, at Yousee vil offentligøre sådan en liste af hensyn til konkurrencen på området.

1b. Jeg ville spørge Yousee med en formmail fra yousee.dk. Spørger du så konkret på en enkelt mast, bør der være mulighed for et godt svar. CA er nok desværre her i starten et storby fænomen.

2. Jeg har selv gode erfaringer med at bede om en bestemt router. Da jeg blev kunde var en router standard. Den ville jeg ikke have, da jeg vidste en ny type var lager, og bare ventede på den oprindelig type var brugt. Jeg betingede mig, at det skulle være den kommende type ved at ringe og presse Yousee lidt og ikke bare bestille over nettet.

3. Så meget kender jeg desværre ikke til LTE :(
Tak for dine kommentarer. Vil prøve at se hvad man kan presse sig til ifbm oprettelsen. Formmailen var også min første indskydelse. Men man gives kun to muligheder.

Citat: "Der er to forskellige kontaktformularer, én til dig, der har produkter via telefonstikket (DSL) og én til dig, der har produkter via kabel-tv stikket (Coax)." ...Så hvad pokker gør man lige i forhold til mobilt bredbånd?!?

Og ja, jeg ved man kan ringe, men det virker bare såååå ineffektivt i forhold til at skrive: ....vente i kø, få en medarbejder der alligevel ikke kan svare osv. En skreven besked kan hurtigere ende hos en der faktisk kan svare og man spilder ikke tiden i røret på at blive stillet om igen og igen mhp at få besked fra en der faktisk kan svare.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der ikke er mulighed for mobilt bredbånd vælger du bare Coax. DSL går sikkert til en TDC mand. Det er nogle rigtige gode spørgsmål du har, men dem kan en "first line supporter" sikkert ikke svare på over telefonen. En mail kan, som du siger, routes til en relevant medarbejder. Der er meget brok over Yousee her inde, men min erfaring som kunde er dog, at de bestemt er til at tale med. Man skal dog nogen gange argumentere lidt for sin sag :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)