Hvad er roaming?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 332 kommentarer
Hvad er roaming?

Begrebet ”Roaming” er måske dukket op på din smartphone, og hvis du undrer dig hvad ordet dækker, så finder du her en forklaring.

Roaming er - kort fortalt - trafik på et udenlandsk netværk. Det gør, at du forbliver forbundet til netværket på din telefon når du rejser uden for landets grænser, så du både kan ringe, Sms’e og bruge data.

Sidstnævnte, data, er dog værd at være opmærksom på, da data-roaming kan blive en dyr fornøjelse.

De fleste af dine app’s på telefonen kan nemlig benytte data uden du egentlig har foretaget noget på telefon.
Dette kan ske ved at du automatisk indhenter mails, opdatere eller får notifikationer på sociale medier.

Derfor kan det være en rigtig god idé at slå data-roaming fra, når du rejser til udlandet og i stedet benytter dig af Wi-Fi – det trådløse netværk – hvis det er tilgængeligt det sted du opholder dig.

Vi har lavet en nem vejledning til, hvordan du hurtigt kan slå data-roaming fra på din telefon. Den kan du
finde lige her, hvor du også kan læse mere om data-roaming: Vejledning til at deaktivere data-roaming

Inden du rejser til udlandet er det også altid en god idé at kende priserne i det land du befinder dig. Vi har her samlet en oversigt over alle udlandspriser hos YouSee: Udlandspriser hos YouSee 

Vi har også mobilabonnementer med fri telefoni, fri SMS, fri MMS og 1-2 GB data i 36 europæiske lande, som også er værd at kigge på, inden du rejser udenfor landets grænser: YouSee mobilabonnementer

Har du spørgsmål eller er du i tvivl om noget inden du skal ud at rejse, så smid en kommentar :)

/Nikolaj

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Nikolaj.

Kan jeg få en EU Data pakke (1Gb) til mit abonnement, det er et som et nogle år gammelt, det hedder Lille, der er 11 timers tale, og det er et af dem der er udlandsopkald med i. Der er også en pæn del Data med 6 eller 7Gb eller der omkring. Abonnementet koster Kr.98/måned med forenings rabat.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
EU er også begyndt at begrænse "pelsningen af turister", når vi rejser i EU  : http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/money-charges/mobile-roaming-costs/index_da.htm

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:

Hej Nikolaj.

Kan jeg få en EU Data pakke (1Gb) til mit abonnement, det er et som et nogle år gammelt, det hedder Lille, der er 11 timers tale, og det er et af dem der er udlandsopkald med i. Der er også en pæn del Data med 6 eller 7Gb eller der omkring. Abonnementet koster Kr.98/måned med forenings rabat.

Hej 
  • 

Lille abonnementet kan godt suppleres med EU 1 GB til 150 kr.pr.pakke :D

Lige pt. kan den dog kun tilvælges via Mit YouSee , men den vil også blive mulig at bestille via Mit YouSee app'en snarest muligt. 

• Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Det er super, den skal først bruges i September måned.

Vi har også mobilabonnementer med fri telefoni, fri SMS, fri MMS og 1-2 GB data i 36 europæiske lande, som også er værd at kigge på, inden du rejser udenfor landets grænser: YouSee mobilabonnementer

Man skal i den forbindelse lige huske på, at hvis man køber et nyt abonnement, så skal man acceptere vilkår og derved kan man komme til at skulle betale betalings gebyr.

(jeg kommer fra TDC mobil hvor jeg får regningen tilsendt via email, der er intet betalings gebyr - der vil der komme, 49,- pr. regning i det beskrevet tilfælde).

150,- pr. pakke EU 1 GB - så er det data betalt rigtig mange gange. Det tjener YouSee RIGTIG fedt på.

Jeg vil foreslå dig at smide den telefon ad h...... til mens du er på ferie og nyde din ferie - alternativt, køb et abonnement kun til ferien og opsige det igen når du kommer hjem, derved ude over et evt. betalings gebyr på din "normale" telefon regning.

Omdømme 3

Badge +3
    Hvis jeg skifter abonnement, så mistes der fordele som ikke kan fås igen, så der skal ikke skiftes. Skal også kun bruge den pakke en gang, til næste år er der jo ikke længere udgifter ved brug i udlandet, da Roaming jo så er afskaffet.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)