Hastighedsnedsættelse ved forbrugt datamængde på mobil bredbånd

Jeg oprettede i feb. 2017 et mobil bredbåndsabonnement med 15 GB . Når mængden nås nedsattes hastigheden til 1 Mbit/s. Det virkede fint og jeg var tilfreds.
Nu tyder det på, at Yousee har ændret betingelser og nedsætter hastigheden til 128 kbit/s.
De begrunder det med EU roaming, selv om mobilt bredbånd ikke kan bruges i udlandet.
Jeg har klaget over dette, men de svarer udenom, og siger, jeg skal have et andet abonnement.
Jeg siger jeg blot skal have det jeg har bestil, dvs. 15 GB og med hastighedsnedsættelse til 1 Mbit/s.
Er der andre, der oplever samme problemer.
Hilsen
Bo Stilling

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvis de ikke har givet dig en meddelelse om, at vilkårene er ændret, har YouSee et problem. Du bør være helt sikker på, at du ikke på et tidspunkt har modtaget en mail om ændringen af abonnementet. Hvis ikke bør du klage skriftligt. Evt. gå lidt højere op i systemet med din berettigede klage.
Hej Joern.
Ja, jeg er helt sikker på, jeg ikke har modtaget mail. Jeg har derimod modtaget mail på abonnement for mobiltelefon, men ikke for mobil bredbånd.
Jeg er i e-mail dialog med yousee. Det sidste jeg har skrevet, og fortsat venter på svar på er:
===
Hej YouSee
Jeg her helt indforstået med at jeg har 15 GB, og at hastigheden nedsættes, når grænsen nås.
Jeg valgte netop Yousee i februar 2017 fordi i sætter hastigheden ned til 1 Mbit/s. Det er præcis det produkt, jeg ønsker.
Jeg skal ikke tale med jeres kundeservice om et andet produkt.
En medarbejder hos YouSee har fortalt mig, at I har ændret, så hastigheden nedsættes til 128 kbit/s.
Det er ikke det, jeg har bestilt.
Jeg skal have det produkt, jeg har ordrebekræftelse på.
Jeg har ordrebekræftelse på 15 GB / måned, og at hastigheden nedsættes til 1Mbit/s, når grænsen nås
Min ordrebekræftelse siger i den anden sidste linje "Hvis den inkluderede datamængde overskrides, nedsættes hastigheden til 1 Mbit/s."
Jeg vil bede jer ændre min opsætning, så hastigheden sættes ned til 1 Mbit/s, når de 15 GB nås. Så stemmer det med ordrebekræftelsen.
===
Hvis de alligevel blot kan sætte hastigheden som de vil med en mail, og noget med opsigelsesvarsel, så kan jeg flytte til CBB med lavere pris for de 15 GB og trods alt 256 kbit/s i stedet for 128 kbit/s.
Hilsen Bo

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P