Sticky

Har du dårlig mobildækning?

Omdømme 4
Badge +6
  • YouSee Forum Team
  • 1036 kommentarer
"Dut dut dut dut dut"

Sådan lyder det typisk, når man mister en telefonsamtale, man var igang med og forbindelsen ryger af en eller anden årsag. Årsagen kan være mange, og det vil jeg forsøge at dække i tråden her.

Hvordan fungerer mobilnetværket?

I skrivende stund har vi 3.400 master rundt omkring i landet. Rigtig mange af dem er blevet opgraderet til 4G-master, og det har også været medvirkende til, at vi kan levere en udendørsdækning på 4G på 99,5%. Den gode dækning kan også ses, når vi kigger på statistikerne - dataforbruget på vores mobilnetværk er steget markant efter, at vi gav vores netværk en ordentligt overhaling, så det har bestemt virket.

Dog kan man alligevel opleve problemer, og det kan, som tidligere skrevet, skyldes mange ting. Bortset fra forskellen i rækkevidde kan man egentligt sammenligne din mobils forbindelse til en mast med en forbindelse til en trådløs internetrouter. Distancen signalet skal nå, om der er bakker, træer og andet på vejen, som signalet skal krydse - ja, det kan alt sammen indvirkning på den oplevelse, du kan have med netværket.

Jeg oplever dårlig dækning - hvad kan jeg gøre?

Først og fremmest - prøv at genstarte din telefon. Det lyder næsten for simpelt, men det kan faktisk være en god idé at genstarte sin telefon i ny og næ, så det er altid et godt sted at starte. Det er noget, man kan glemme, for de fleste idag er så gode til at lade deres mobil op løbende, så den aldrig løber tør for strøm. Derudover kan du prøve nogle af følgende råd.
  • Spørg andre - hør om de oplever det samme som dig, hvis de også kører på vores netværk.
  • Fjern coveret - visse mobilcovers kan forringe din mobilforbindelse.
  • Prøv et headset - holder du fingrene/hånden over antennen, kan forbindelse blive dårligere.
  • Gå udenfor - velisolerede huse dæmper mobilsignalet.
  • Test dit SIM-kort i en anden mobil - der er forskel på kvaliteten af antenner i de enkelte mobiler.
Alt er prøvet - jeg oplever stadig problemer
Del gerne dine egne oplevelser med dækningen her i tråden. :)

21 Kommentarer

Omdømme 2
Bruger Wifi-calling derhjemme, så oplever ikke problemer med afbrudte opkald mere.
Omdømme 2
Badge +1
Hvornår kan vi så forvente at kunne bruge det fine 4g net til samtaler volte og hvad med wifi-calling så man selv kan lukke de sidste huller?
Omdømme 4
Badge +6
Dieseldk skrev:

Hvornår kan vi så forvente at kunne bruge det fine 4g net til samtaler volte og hvad med wifi-calling så man selv kan lukke de sidste huller?

Ligeså snart vi er klar til det, melder vi det selvfølgelig ud. Som det ser ud nu, regner vi med, at kunne præsentere WiFi Calling i begyndelsen af 2017.
Omdømme 1
Sjovt, du skriver, I har så god dækning. Vi har aldrig haft så mange eksempler på dårlig dækning, som efter vi skiftede til You See mobil.....så vi skifter sgu tilbage til vores tidligere selskaber. Men fedt (for jer), jeres statistiKKer siger noget andet.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Peterwuss

Jeg er ked af at læse at I oplever dårlig dækning.

Sker det både ude og inde? Tjek gerne vores dækningskort, så det kan ses hvad målinger mener burde være tilfældet og så må der fejlsøges derudfra.
Omdømme 7
Badge +7
Når YouSee siger de har den bedste dækning, er det ikke bare noget YouSee finder på selv. YouSees gode resultat er bl.a. baseret på rapporter fra Open Signal. Vi er mange som har Open Signals app installeret, og jeg vil anbefale at flere får den gratis app lagt ind, så vi alle kan få en bedre mobil dækning.
https://opensignal.com/
Omdømme 1
Jamen det er da fint, alle påstår, de har så fin dækning. Godt for dem der så læser statistikker og ikke oplever problemer. Men når man får at vide, at der er 99,4 % 4G i DK, ja så er jeg så en af de fumper, der hopper på den. Men så må man jo så bare skifte tilbage til det selskab, man havde før.
Slangefar skrev:

Når YouSee siger de har den bedste dækning, er det ikke bare noget YouSee finder på selv. YouSees gode resultat er bl.a. baseret på rapporter fra Open Signal. Vi er mange som har Open Signals app installeret, og jeg vil anbefale at flere får den gratis app lagt ind, så vi alle kan få en bedre mobil dækning.
https://opensignal.com/

jeg skal først hjemme fra før jeg kan hente Open signals app kan ikke hente den hverken med mobil net eller internet fra yousee så det er bare dårligt med alt der hvor jeg bo
og så er app usikker og en trussel mod det man har på sin mobil
Kasper skrev:

Hej Peterwuss

Jeg er ked af at læse at I oplever dårlig dækning.

Sker det både ude og inde? Tjek gerne vores dækningskort, så det kan ses hvad målinger mener burde være tilfældet og så må der fejlsøges derudfra.

kan ikke bruge dette dækning kort til noget for der er ikke den dækning som der vises
så der må bruges flere penge på enten kabler eller master og ikke på at udbetaling til dem der ejer denne forretning
Halløjsa.

Muligt at Yousee dækker over "største delen" af danmark. Men sådan er det for alle teleselskaberne, de dækker over lige meget af danmark. De har alle sammen nogle huller hvor de ikke dækker. Og det lyster de ikke at ændre på.
For når man kontakter dem, så er problemet i deres øjne enten mobiltelefonen eller huset man bor i. Så man kan jo prøve med en anden telefon (det vil sige købe en ny, hvilket mange ofte har råd til eller smide penge efter i store mængder). I kan da måske også lige oppe jer med at ofre et nyt simkort, fordi det er jo 2 år gammelt.
Trods flere henvendelser ikke kun til Yousee, men også Telenor, Stofa, 3 og Telia. Så kommer de med de samme ting og løsninger... Man bliver bare så træt af at høre jeres evige dårlige reklamer om hvor "Gode" i er i jeres egne øjne.
Hvornår vågner i op til virkeligheden i den virkelig verden. Hvor jeres signal bare ikke kan/vil modtages og så hjælpe med en løsning på problemmet.
Jeg har af flere gange henvendt mig, da min mor og søster bor i to dårlige områder... Nørre Vallenderød og Skov Vallenderød på sjælland.
Vi snakker 5 mobiltelefoner fast på adresserne... og når der er gæster, så er vi ofte 20 eller flere mobiler samlet, hvor alle har lige dårlig signal.
Kom nu ud af busken med løsningen... kan man erhverve sig en modtager til taget der kan forstærke signalet til mobiltelefonerne på adressen...?
En fastnet løsning er ude lukket da den er ALT for dyr en løsning.
Lyt nu til jeres kunder og hvad de siger..!!!
Og ikke hvad der står i jeres "manualer"...
P.s. Har også forsøgt mig at henvende mig ved "telestyrelsen"... men de svare heller ikke tilbage...
Håber ikke at vi skal tilbage til at bruge brev duer.
KasperJ skrev:

Halløjsa.

Muligt at Yousee dækker over "største delen" af danmark. Men sådan er det for alle teleselskaberne, de dækker over lige meget af danmark. De har alle sammen nogle huller hvor de ikke dækker. Og det lyster de ikke at ændre på.
For når man kontakter dem, så er problemet i deres øjne enten mobiltelefonen eller huset man bor i. Så man kan jo prøve med en anden telefon (det vil sige købe en ny, hvilket mange ofte har råd til eller smide penge efter i store mængder). I kan da måske også lige oppe jer med at ofre et nyt simkort, fordi det er jo 2 år gammelt.
Trods flere henvendelser ikke kun til Yousee, men også Telenor, Stofa, 3 og Telia. Så kommer de med de samme ting og løsninger... Man bliver bare så træt af at høre jeres evige dårlige reklamer om hvor "Gode" i er i jeres egne øjne.
Hvornår vågner i op til virkeligheden i den virkelig verden. Hvor jeres signal bare ikke kan/vil modtages og så hjælpe med en løsning på problemmet.
Jeg har af flere gange henvendt mig, da min mor og søster bor i to dårlige områder... Nørre Vallenderød og Skov Vallenderød på sjælland.
Vi snakker 5 mobiltelefoner fast på adresserne... og når der er gæster, så er vi ofte 20 eller flere mobiler samlet, hvor alle har lige dårlig signal.
Kom nu ud af busken med løsningen... kan man erhverve sig en modtager til taget der kan forstærke signalet til mobiltelefonerne på adressen...?
En fastnet løsning er ude lukket da den er ALT for dyr en løsning.
Lyt nu til jeres kunder og hvad de siger..!!!
Og ikke hvad der står i jeres "manualer"...
P.s. Har også forsøgt mig at henvende mig ved "telestyrelsen"... men de svare heller ikke tilbage...
Håber ikke at vi skal tilbage til at bruge brev duer.

de vil helle udbetalt udbytte til aktie ejere end brug dem på deres kunder
Mobildækningen i hele kvarteret omkring Jens Bornøsvej i Hørsholm er virkeligt elendig. Jeg møder naboer som vandrer ind i naboområder eller op i skoven for at kunne tale telefon. Kvarteret ligger i en dalsænkning og vi mangler virkelig en mast til at dække de mange huse i området. Jeg har et forslag til hvor den mast kan stå!
Mange hilsner Keld
Omdømme 7
Badge +1
Keld.v.E. skrev:

Mobildækningen i hele kvarteret omkring Jens Bornøsvej i Hørsholm er virkeligt elendig. Jeg møder naboer som vandrer ind i naboområder eller op i skoven for at kunne tale telefon. Kvarteret ligger i en dalsænkning og vi mangler virkelig en mast til at dække de mange huse i området. Jeg har et forslag til hvor den mast kan stå!
Mange hilsner Keld

Kommer nok aldrig til at ske blot for et enkelt beboer område. Selv staten er jo heller aldrig kommet folk til undsætning der havde en dårlig terrestrisk TV dækning pga. den samme situation som jer med at man bor i den dal.

Så der er i nok nød til selv at tage et initiativ, lige som man tidligere har set i fjernsynet med folk der havde en dårlig mobil dækning, hvor de slog sig sammen og investerede i WiFi udstyr, så at alle beboerne i de områder i stedet benyttede WiFi på deres mobiler når de befinder sig i det dårligt dækkede område de bor i.
Helt ærligt.... Mener i seriøst at man skal gå ud for at kunne tale med andre??????? God dækning - det må være jeres joke. Vi har ringet, skrevet, været i kontakt med ved ikke hvor mange medarbejder hos jer, og vi ender samme sted... En masse undskyldninger om så skal vi det ene, så skal vi det andet... Syntes det er ved at være så useriøst, at der må en anden udbyder der kan gøre det bedre.
Hvorfor får i ikke bare gjort noget ved problemet, når så mange bliver ved med at klage??
Omdømme 7
Badge +1
Rudi19 skrev:

Helt ærligt.... Mener i seriøst at man skal gå ud for at kunne tale med andre??????? God dækning - det må være jeres joke. Vi har ringet, skrevet, været i kontakt med ved ikke hvor mange medarbejder hos jer, og vi ender samme sted... En masse undskyldninger om så skal vi det ene, så skal vi det andet... Syntes det er ved at være så useriøst, at der må en anden udbyder der kan gøre det bedre.
Hvorfor får i ikke bare gjort noget ved problemet, når så mange bliver ved med at klage??

Næ det er så men ikke en dårlig undskyldning, for moderne boliger er totalt anderledes isoleret end boliger fra eks. 50'erne op til 90'erne.
I de boliger smed de bare noget Glasuld eller Rockwool ind i vægen og et lag plastfolie som dampspærre og så var den skid slået med isoleringen uden nærmere eftertanke.

I moderne boligbyggeri der er isoleringsmaterialerne blevet mere high-tech med dampspærre og materialer der virker varme og kulde reflekterende, som desværre også har den negative effekt, at de kan virke signal dæmpende ved både mobil, radio og TV.
Kære Per... vi bor i et hus fra 1877 , så alt det med isolering osv osv går ik her
Nu er jeg ned på Grand Canaria og har kun mulighed for nødopkald ? Jeg har gen startet mobilen og prøvet at tage kortet ur og sætte det i igen men ingen ting virker.
Omdømme 7
Badge +6
Er udlands telefoni aktiveret på Mit You See.? Er opratørvalg stillet til automatisk. Ligeledes til Data skal Data Roaming være aktiveret.
Radiomanden skrev:

Er udlands telefoni aktiveret på Mit You See.? Er opratørvalg stillet til automatisk. Ligeledes til Data skal Data Roaming være aktiveret.

Ja og ja, er begyndt at tro det er noget med mobilen 😢 den siger der er ikke noget simkort i 😢😢 men jeg har prøvet at tage kortet ud og sætte det i igen men ingen ting virker 😢😢
Omdømme 7
Badge +6
Er det muligt at prøve med SIM i en anden telefon og omvendt.?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)