Garanti | YouSee Community
Spørgsmål

Garanti

Ved ikke om jeg er kommet i det rigtige forum, men prøver alligevel.

Har købt en IPhone 7 mandag d 5 august og da jeg kommer hjem finder jeg udad at "lydløs knappen" ikke virker. Jeg tager den efterfølgende dag ned i yousee butikken, for at få dem til at se på problemet. De oplyser mig at telefonen skal sendes til reparation, hvor det kan tage op til 10 dage for at lave den. Det er jeg slevfølgelig ikke særlig tilfreds med, da telefonen er helt ny og jeg skal undvære den i så langtid.

1.Vil høre om det virkelig kan passe, at når man køber en ny telefon hos jer, at man ikke kan få den ombytte med det samme?

2 At der ikke er mulighed for en låne telefon i sådan en situation?

3 At jeg acceptere at få sat renoveret dele i min helt nye telefon (set efterfølgende i jeres garantibestemmelser) Ved reparation af produktet forbeholder YouSee og producenterne sig ret til at anvende produkter eller dele, som er renoveret.

Håber i kan hjælpe mig med at få opklaret disse spørgsmål

Martin

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Som andre brugere her på forummet, har oplevet, så er det du beskriver helt efter producentens procedure.
Omdømme 7
Badge +7
Du må ind og læse betingelser for salg. Normalt kan sælger forsøge at udbedre skaden flere gang før du får en ny enhed. Nogen bytter til nyt, men det er op til sælger.
Kender fint til købeloven. Men mener stadig det er en lidt dårlig service, når man får udleveret et defekt produkt fra butikken ( sikkert en produktionsfejl fra fabrikken) at man så ikke har mulighed for at få ombytte produktet.
Men helt enig købeloven giver dem ret til det. Men derfor kunne de godt yde, en service udover købeloven.

Men en anden ting er af jeg kan risikerer at få sat brugte (renoveret) dele i en ellers ny telefon. Troede ikke at de måtte dette.
Omdømme 7
Badge +7
Det er vist stadig æblemandens politik at gøre det, ligesom at de forlanger at deres enheder ska til en af deres reparatører så de kan se på det inden der kommer en afgørelse om ombytning eller reparation.
Omdømme 5
Badge +1
Selv for "æblemanden" gælder dansk lovgivning.
Helt fint og klart de vil bruge deres egne reparatører. Men jeg ønsker selvfølgelig ikke at få sat evt. brugte dele (renoveret) i en helt ny telefon.
Stiller mig tvivlende overfor at Yousee og deres producenter har lov til det, hvilket de skriver de har.

Ved reparation af produktet forbeholder YouSee og producenterne sig ret til at anvende produkter eller dele, som er renoveret.
Omdømme 7
Badge +7
Vi kommer det nok ikke nærmere her, kontakt You See, der kan skrives til dem på deres FB side.

Besvar