Spørgsmål

Gammeldags mobil virker ikke længere i USA

Min gamle mobil (en ikke-smartphone) virker ikke i USA. Jeg har før kunnet bruge den i USA - er der ændret noget ?? Min mand havde i øvrigt samme problem med sin smartphone (ikke yousee). Men min egen smartphone (heller ikke yousee) virkede fint. Det er sgu da underligt !

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
I USA benytter man det såkaldte “Tri Band”-system til mobiltelefoni. Det var tidligere en udfordring, da ikke alle telefoner i “gamle dage” understøttede Tri Band-systemet. De gør alle nye telefoner i dag uden undtagelse, hvilket gør, at du ikke længere behøver at bekymre dig om at få problemer med Tri Band-teknologien med mindre du har en meget “gammel” mobiltelefon, der er fem år eller mere.

GSM/GPRS/2G frekvensband i USA

Om du åker till USA är det viktigt att din telefon minst stödjer frekvensbanden 850 Mhz och 1900 Mhz för 2G. Dessa frekvenser stödjs av de flesta telefoner, men inte alla. Kolla i manualen till din telefon om frekvenserna stödjs. Ofta kallas dessa telefoner för "quadband".

I de flesta andra länder i världen används istället 900 Mhz och 1800Mhz banden för 2G (GSM/GPRS), men dessa fungerar inte i USA. Om du har en billig svensk telefon finns det en risk att den bara stödjer de europeiska frekvenserna, och telefonen kommer då inte att fungera i USA.
UMTS/3G frekvenser i USA

På senare tid har 3G börjat fungera i USA. De flesta 3G nät i Europa går på 2100Mhz, men i USA används istället 850Mhz och 1900Mhz banden. Många nya moderna telefoner som iPhone 4/4S och många Android-telefoner stödjer både 2100Mhz och de amerikanska 3G frekvenserna 850/1900Mhz
Tak for svaret. Jeg kan se at det er mere kompliceret end jeg havde forestillet mig. Mon ikke det smarteste så er at købe en billig mobil i usa og et taletidskort. Det kan man vel købe på nettet. Så bliver det også billigere at ringe lokalt derovre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)