Spørgsmål

Galaxy Tab S3 - Ikke kompatibel med YouSee Film og TV

Hej,

Jeg har lige købt en Galaxy Tab S3 til min datter, så hun kan se tegnefilm og andet godt fra YouSee af. Det fungerer upåklageligt på min telefon og hendes gamle tablet (også en Samsung) - men jeg må ikke engang installere på den nye tablet.

Er det noget i er løbet ind i før? - Det er et ret stort problem da det er den primære årsag til at jeg købte enheden ;)

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej fidomuh

Velkommen på YouSee Forum! :)

Jeg kan se, at du mangler svar her, så jeg prøver lige at byde ind.

Det lyder mærkeligt, at du slet ikke kan få lov at installere Yousee Tv & Film appen - kan du uddybe det nærmere? Får du en fejlbesked eller hvad sker der, når du forsøger at installere den?
Hej,

Jeg får bare en helt almindelig "Denne applikation er ikke kompatibel med din enhed" besked.
Det er meget standard hvis man har lavet en Mobil-only applikation som ikke virker på tablets, fx. det er dog lidt mærkeligt da applikationen virker fint på en ældre Lenovo tablet, så jeg formoder at der er et flueben et sted i udrulningen som ikke er krydset af.

Det er en helt standard Galaxy Tab S3.
Her er et billede :)
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken OS version er der på enheden.?
Hej,

8.0.0.
Omdømme 7
Badge +6
Kan ikke umiddelbart se hvorfor. Hvilken OS udgave er der på den anden enhed.?
Den er død, så det kan jeg ikke verificere, men jeg mener det er 7.
Omdømme 7
Badge +6
Det er så nok at App'en ikke kan køre på en version højere en 7 (Nougat), Det er en Beta App.
You See bør kunne svare på om den kan køre på Oreo (V.8).
Nougat bruger API 24-25, Oreo 26-27.
Omdømme 7
Badge +7
YouSees app kører fint på fruens Huawei Mediapad M5 med Android 8.0.0.195.
Omdømme 7
Badge +6
Det tyder så ikke umiddelbart på et App problem.
Jeg kan slet ikke finde app'en i Google Play store pt, så jeg vil sige det tyder rigtigt meget på et problem med App'en.
Hverken på min telefon eller tablet.

- Jeg har allerede app'en installeret på min telefon, hvor den virker fint, så et eller andet mærkeligt sker der altså.
Omdømme 7
Badge +6
Den er i Play butik, sammen med de øvrige You See App's

Billede fra min mobil, Samsung Galaxy S9.

Så nej, det er den ikke.
Eller, som jeg skrev, så sker der et eller andet helt fubar.

Og linket til Play Store er altså taget direkte fra YouSees hjemmeside - og det er på trods af at app'en *ER* installeret på min telefon pt. Samme telefon.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis en App er på enheden, er der aldrig kommet den besked, er kun kommet hvis hvis den ikke er kompatibel, og derved ikke kan installeres. Som dit billede viser.
No offence, men læs hvad jeg skrev.
App'en ER installeret på telefonen. Samme telefon som jeg lige har taget screenshottet på.

Jeg har lige dobbelttjekket. Hold fingeren inde på app'en, vælg App Info -> App details in store og jeg får præcis den besked du ser i screenshottet.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan have ramt et hul i markedet med din nye tablet. Det er amatøragtigt at kun kigge på version af Android, da det er langt mere kompliceret. Din version af Android er sikkert ok, da det er meget nemt for udvikler at checke om det virker under en bestemt version. Hullet kan opstå af 2 grunde:
Omdømme 7
Badge +6
Nå de 2 grunde.?
Omdømme 7
Badge +7
1. Fragmentering
Android er meget fragmentereret. Som CPU bruges normalt en ARM, og dem som står bag ARM sikrer kompabilitet ved at benhårdt at styre produktionen hos flere producenter. Problemet opstår typisk ved f. eks. GPUen. YouSee (Trifork) kan som f. eks. Netflix fravælge modeller ud fra f. eks. GPU.

2. Markedsmæssigt
Man kan vælge ikke at komme på en eller flere modeller på et bestemt marked. Der foregår noget "revenue share" dels med Google, men også med de enkelte producenter. Ud fra statistik kan man se, hvor meget en bestemt model fylder, og det er så op til virksomheder som f. eks. YouSee og Netflix, at vurdere om man vil være med. En god ven købte et bestemt Samsung fjernsyn, fordi en fætter i Tyskland roste det. Han kunne ikke få Netflix til at virke i Danmark, men det virkede fint hos fætteren i Tyskland!
Og jeg tjekkede lige på min kones galaxy s9, hun kan godt se app'en.
Så jeg vil næsten formode at det er en update der er skyld i det ikke virker da hun ikke har opdateret sin telefon endnu.

Jeg er lige ved at prøve at rulle min tablet tilbage og se om jeg kan få noget til at virke. Ellers må jeg bruge en apk direkte.. Det er bare lidt meh. :-|
Hvis det skyldes markedsopdeling, så er det endnu mere fubar når nu konen og jeg har præcis samme model telefon. Omend hendes er lilla og min er sort.
Omdømme 7
Badge +7
Det fremgår desværre ikke nogen steder om en bestemt model har et hul i et bestemt marked. Jeg synes det er fint, hvis Google Play klart melder fra, i stedet for at slås med en app, som ikke virker helt eller delvis. Fruen fik en ny tablet og pludselig var der et par apps som faldt i hullet. De kunne hentes, men virkede slet ikke eller begrænset. Mig bekendt udvikles mobile apps fra TDC/YouSee af Trifork A/S, og det er nok begrænset, hvor mange penge TDC/YouSee kan kaste efter et lille marked, som det danske.
Men det hænger på ingen måde sammen at en model YouSee selv sælger, ikke skulle være understøttet.
Omdømme 7
Badge +7
TDC/YouSee er meget stort, og der er lang fra teknik (typisk over jura) til salg/marketing.
Jo, men jeg har en S9, min kone har en S9. Det virker på hendes. Det virker ikke på min.
Men YouSee kan vel kaste noget lys over hvad der foregår..
Omdømme 7
Badge +7
Af og til kan der gå kludder i Android. Det viser sig normalt ved at flere aps fejler helt eller delvis. Fruens tidligere tablet ville pludselig ikke så meget mere, men en nulstilling bragte den helt tilbage til livet igen. Det er dog en stor besluttelse af nulstille, da meget data nogen gange måske ikke helt er opdateret med hensyn til backup.

S9 er ikke sikkert altid S9! Kender ikke S9 meget, men der er af og til hardware forskel på mobiler/tablets med samme modelnummer. Din kan f..eks. være købt til det europæiske marked, men din kones var måske bestemt for USA eller asien, men en "bandit grossist" trak den billigt til Danmark af omveje. Samsung bruger f.eks. ofte deres egen CPU på det europæiske marked, men bruger som regel en CPU fra en konkurrent (Qualcomm) på de amerikanske marked, da amerikanerne gerne vil have en amerikansk CPU.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)