Svar

Fri Data?

Omdømme 7
Badge +2
Hej,

Man siger vi nu har fri data på mobilen fra Yousee, nu ser jeg en del tennis og skifter til mobil data, men jeg tænker over vi får vel ikke en stor efter regning fordi vi bruger for meget data?

Bare lige for at være sikker!
icon

Bedste svar af joern 3 juli 2018, 15:13

Fri data er fri data 😀

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Fri data er fri data 😀
Omdømme 7
Badge +3
Det er en lidt uheldig betegnelse at kalde det "Fri data", da man jo ikke får sine data gratis. Det man får er en ubegrænset mængde data uden ekstrabetaling.
Omdømme 7
Badge +7
Betegnelsen er vel OK. Alle eller næsten alle opfatter fri data som mængden. Prisen for sit mobilabonnement ændres ikke.
Omdømme 7
Badge +2
Det er godt vi har fri data, da Live udsendelser fra Wimbledon også kun virker med mobil data, ved brug af WiFi fryser billedet efter får sekunder, men noget må være galt siden det er sådan?
Omdømme 7
Badge +7
Det problem har jeg ikke. Virker både med WiFi og med mobildata.
Omdømme 7
Badge +7
Har lige modtaget følgende sms på begge mine mobiltelefoner:
"Kære kunde

Husk, at du har fri mobildata i Danmark over sommeren – helt frem til og med 31. august! Så du fx kan streame al den fodbold og Tour de France, du har lyst til, læs mere her: yousee.dk/mere-mobil

Skal du ud at rejse, så husk at tjekke dette link: yousee.dk/Europa.
God sommer og venlig hilsen
YouSee"
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har lige testet at bruger jeg en anden ISP kan jeg godt se Live tennis på Yousee appen, men med brug af Yousee WiFi virker det ikke stadigvæk, mystisk!
Omdømme 7
Badge +6
Har lige prøvet på 3Max, der er ikke problemer, hverken på Telefon eller Tablet. Modem 3890.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg skulle bare være lidt tålmodig, efter ca. 1 minut med frozzen billede, begyndte det at virke igen.

Btw, Jeg har så lige tjekket efter begge Netværks kanaler, der er sat til Auto, har det nogen betydning?
Omdømme 7
Badge +6
Det tror jeg ikke, kører med Auto på 5 GHz.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal være opmærksom på, at ikke alle enheder kan bruge 5 GHz, men kun 2.4 GHz.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg er ikke inde i det tekniske, om der køres med 2.4 eller 5, hvordan vælger man det?

Ved kun at begge nu er sat til Auto og efter den 1 minuts stop, kørte det igen, men er nu ikke sikker på om det altid gør det, der er flere nu der spørger om det samme...
Omdømme 7
Badge +6
Jorn-Hansen skrev:

Jeg er ikke inde i det tekniske, om der køres med 2.4 eller 5, hvordan vælger man det?...

Det vælges på den enkelte enhed, såfremt den kan bruge begge frekvenser.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg så lige nu på 3Max F1 Kvali og det stoppede igen, men kører nu igen efter den ca. 1 minuts venten, men jeg har en iPhone 8, men den kører nok med 2.4 da jeg ikke kan se hvordan man evt. kan vælge mellem 2.4 og 5...
Omdømme 7
Badge +6
Jorn-Hansen skrev:

Jeg så lige nu på 3Max F1 Kvali og det stoppede igen, men kører nu igen efter den ca. 1 minuts venten, men jeg har en iPhone 8, men den kører nok med 2.4 da jeg ikke kan se hvordan man evt. kan vælge mellem 2.4 og 5...

Kan du nok ved at logge ind på routeren via browseren. Det kan man i hvert fald med Homebox'en, hvor man så kan vælge mellem 2.4 og 5 Ghz.
Omdømme 7
Badge +6
Begge frekvenser er jo normalt aktive, hvad de enkelte enheder kører/kan køre på, kommer jo an på om de kan bruge begge, nyere enheder kan, de ældre har kun 2.4 GHz.
Har kun Telefonen som ikke har 5 Ghz.
Omdømme 7
Badge +7
Normalt kan man se om det er 2.4GHz eller 5GHz ved, at når det er 5GHz står der navnet efterfulgt af _5GHz.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)