Femto celle eller GSM repeater

Hej TDC, eller andre brugere med samme problem

Jeg har dårligt signal herhjemme, sælger TDC femto celler, eller skal jeg bare købe en repeater???

HVis der er nogen der har erfaringer med repeater, så del gerne jeres erfaringer!!!

Hej

Thomas Krogh Andersen

Gestelev

Fyn

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Sperillen.

Vær opmærksom på at det er ulovligt at tilslutte en 3G, eller 4G repeater til at forstærke mobil signalet! Det er ikke ulovlig at købe en, kun at have en kørende/Tilsluttet. Vær også opmærksom på at det kan medføre at du forstyrer dine naboers mobil modtagelse hvis du tilslutter en.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Femtoceller findes allerede og er i brug.

De udbydes til TDC's net af f.eks. http://www.ipnordic.dk/femtocelle.aspx

Bemærk at den så kræver adgang til en ADSL-forbindelse (eller fiber), og at der er visse begrænsninger i hvordan sådan en celle fungerer. Bl.a. kan man ikke skfte fra mobilnettet til femtocellen under en igangværende samtale.

Flere af de store analysefirmaer mener i øvrigt, at der allerede i 2015 vil ende med at være flere femtoceller end traditionelle mobilsendere.

BrianHansen har ret i, at en repeater kan være problematisk. Og hvis du "bare" køber en på f.eks. e-bay - så har du givetvis et problem. Det er dog tilladt for teleselskaberne, at udstede lokale tilladelser til at deres signaler bliver repeatet. Jeg er ikke bekendt med at sådanne tilladelser er givet til privat brug - men juridisk set er der altså ikke noget problem i at søge tilladelsen. Men om du får den er selvfølgelig en anden sag :-)

Hej og Tak for jeres svar.

Jeg har kontaktet IPnordic.

Flinke mennesker og de kunne løse mit problem, dog med et abb på 149 pr måned.

Det lyder måske ikke af meget for de fleste, men for min arbejdsplads ved jeg det vil være et NO GO.

Så jeg er tilbage for at lede efter løsninger der kan købes for et engangsbeløb, repeater, femto eller hvad det skal hedde.

PS. TDC lovede at der ville komme 3d dækning til mig da jeg flyttede ind for 6 år siden.. Er ikke kommer endnu :-), og nu skriver de forbedret dækning i efteråret 2014 og igen foråret 2015. Nogen der kan give bedre oplysninger om hvad der laves om på midtfyn? Nærmere bestemt Gestelev.

Hej!

Jeg har lige været inde og tjekke TDC's dækningskort for din lokation og det ser jo ikke super godt ud.

På mastedatabasen.dk kan se, at TDC hovedsagligt er repræsenteret på master centralt i Ringe og Heden. Mens eksempelvis Telia og Telenor er repræsenteret på markant flere master i området tættere på Gestelev.

Det ser ikke ud som om der er varslet bedre 2G / 3G fra TDC's side i området, men der bliver rullet LTE/4G på masten i den nordlige ende af Ringe - det er alt jeg kan se som almindelige forbruger.

Du ville måske opleve en bedre dækning med abb. fra enten Telia eller Telenor, men hvis det er dit arbejde som bestemmer din udbyder, så kan jeg godt se problemet Glad humørikon Men jeg kan se at de skulle have 2G/3G/4G i Gestelev på kortet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Det er knaldtræls med dårlig mobildækning, og jeg kan godt forstå, at du kigger efter alternative løsninger - men der er håb forude!

Vi er fuld gang med at udbygge og forbedre vores mobilnetværk i hele landet, og turen kommer snart til Fyn. Det er et vanvittigt omfattende infrastrukturprojekt, som vi bruger rigtigt, rigtigt mange ressourcer på, og forbedringen af netværket i de områder, der allerede er udbygget, er markant. 

Jeg har lige tjekket op på Gestelev (under postnummer 5750 Ringe iflg Google), og inde på http://netvaerk.tdc.dk får jeg følgende besked:

2014-10-24_09h59_40.png

Her er en artikel, der går lidt mere i dybden med projektet: http://mobil.nu/artikel/tdc-nu-forsvinder-eet-fra-din-skaerm-46134 

Hold ud, det skal nok blive godt Glad humørikon

/Ulf

Det lyder næsten for godt til at være sandt..

Jeg har selv prøvet at søge på mit postnummer, men Faaborg-Midtfyn er den største kommune på Fyn så det er et stort område at udtale sig om.

Findes der et sted hvor jeg kan finde det kort der bliver vist i artiklen, altså et forventet Fynkort for april 2015????????

Har lige været på Mastedatabasen, og det ser ikke lovende ud.

De vil lave noget "LTE800" som jeg vil tro er 4G  ????

Men kun på positioner der allerede idag fungerer og der på ingen måder kan række til Gestelev..

Håber TDC' kort er bedre end dette???

Håber en kan give mig ro i sindet :-)

Omdømme 3

Hej Sperillen,

Mastedatabasen kan have en forsinkelse på data på op til 6 måneder, og under alle omstændigheder mener vi, at vores eget dækningskort er mere retvisende.

Hvis det kan berolige dig, så har vi forpligtet os til at dække 99% af befolkningen med 4G inden udgangen af 2015, og med i vores udrulningsplan er en temmeligt stor mængde nye master. Dertil kommer at LTE800 (4G på 800mhz-frekvensen) har en stor rækkevidde, hvilket er den primære årsag til at vi brugte over 700mio kr. på at købe licensen til at bruge frekvensen af staten for et par år siden.

Så når vi på http://netvaerk.tdc.dk lover noget i dit område, så er der al mulig grund til at tro på det Glad humørikon

/Ulf (som selv er gået fra to streger E til næsten fuld 4G på privatadressen efter udrulningen - uden at der er sat nye master op)
Hej Ulf

Det lyder så godt, jeg vil virkelig glæde mig til det sker..

Omdømme 3

Hej igen,

En sidste ting: Når vi begynder at arbejde med masterne i dit område sender vi en sms om at vi går i gang, og der godt kan være lidt forstyrrelser. Det betyder at signalet kan komme og gå, men det kommer til at være kortvarigt, og det er som sagt i en god sags tjeneste.

Du må endelig vende tilbage og holde os opdateret med hvordan det går Glad humørikon

/Ulf
Omdømme 3

Hejsa,

Uge 44 er kommet og gået - har du fået 4G? Glad humørikon

/Ulf
Hej Ulf

Jeg har ikke fået nogen sms, men jeg har heller ikke fået bedre signal.

Så jeg håber ikke TDC skuffer igen!!!!

Skal nok holde jer ajour 

Omdømme 3

Hej Speril,

Øv Trist humørikon Jeg ved, at de var i gang i Odense sidst i sidste uge og først i denne uge, så det må være lige på trapperne.

Glæder mig til at høre hvad du har at sige!

/Ulf
Hej Herinde

Lang tid siden, men vil lige opdatere.

Desværre hjalp TDC opdatering af mobilnettet intet herude på landet. 

De steder hvor der tidligere var fin dækning med 3G og lign er nu 4G, men ved mit hus er der stadig lige dårligt signal. Det er tilmed ikke muligt at holde en samtale igang fra Ringe til Odense på motorvejen:-(

Så jeg håber virkelig snart de femtoceller bliver udbredt!! Ellers er eneste mulighed ulovlige mobil forstærkere...

Hej

Thomas 

Omdømme 3

Hej Speril,

Jeg har faktisk tænkt på dig en gang i mellem, og hvordan det mon gik - jeg havde sandt at sige håbet lidt på at du var så glad for det nye net, at du havde glemt alt om problemerne.

Det er rigtigt ærgerligt, at det ikke har hjulpet, men der er dog et lille "men". Selvom vi nu har afsluttet udrulningen af det nye net, så ved vi også godt, at der stadig er "huller" rundt omkring, som vi skal have lukket, og dér har vi brug for vores kunders hjælp. Det lyder til at du kender til to: Ved dit hus og mellem Ringe og Odense langs motorvejen.

Du har sikkert gjort det før, men jeg vil gerne bede dig om igen at melde den manglende dækning ind (med så mange detaljer som muligt) på vores indmeldingsside om dårlig dækning

Det løser godt nok ikke dit problem her og nu, men forhåbentlig på længere sigt. I øvrigt kan en ulovlig mobilforstærker lyde tillokkende, men der er en grund til at de er ulovlige Glad humørikon

/Ulf

Jeg oplever dagligt på mine køreture at man bliver smidt af med "Opkaldsfejl" langs motorvejene på Sjælland, specielt på Motorring 3 når man krydser/ kører ved Køgebugtmotorvejen, der dør samtalen altid når man kører fra Motorring 3 ned på Køgebugtmotorvejen. Jeg er selv ansat i TDC Group i Dansk Kabel TV, og kollegaerne falder af linjen af og til. I mit tidligere virke i mit eget IT firma har jeg opsat mange HotSpot løsninger med trådløse gæstenetværk til internetadgang, og problemet er lidt det samme med dækningen her bare i miniformat, det bliver ikke bedre end det svageste led, dvs. en mobiltelefon har en meget lille indbygget antenne, i forhold til en tablet eller bærbar PC'er, så uanset hvor godt et hotspot jeg sætter op med de bedste antenner, så er den bærbare enhed problemet da den ikke fysisk kan sende lige så langt som hotspottet, så når kommunikationen ikke igennem og derved dårligt eller ingen internet. Hvis du fik fat i en ældre GSM telefon med udtræksantenne var problemet ikke det samme, så havde du sikkert dækning igen, men ingen i dagens Danmark vil have sådan en telefon mere.
Hej 

Tråden er ved at være lidt gammel, men tiden hjælper os.

Hvad siger TDC????

Får vi snart "Voice over wifi" som pressen kalder det denne gang.

Jeg tester gerne :-)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

TDC (og 3) er helt klar.....

Lige nu venter de på Samsung - og måske især Apple :-)

Læs mere her:

http://ing.dk/artikel/nu-bliver-din-wifi-router-en-mobilmast-181499?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=daglig&cp_newsletter=daglig&cp_newsletterid=181117

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)