Dobbelt sms

• Deltager
  • 0 kommentarer
Har oplevet at sende en sms kl. 11.42 fra TDC-nummer til TDC-nummer (begge iPhones). SMS´en gik fint igennem, men kl. ca. 14 blev sms´en igen modtaget uden at jeg havde afsendt igen - hvordan kan det lade sig gøre?

7 Kommentarer

Hej Jimsoe,

Mange tak for dit indlæg.

Jeg kiggede lidt rundt på vores side for at se om jeg kunne finde en artikel vedrørende dette.
Det var desværre ikke muligt men jeg fandt en artikel på Ingeniøren, som meget godt beskriver hvorfor du kan risikrer at modtage den samme sms flere gange.

Jeg vil dog lige tage forbehold for at artiklen er knap 3 år gammel og at der er forbedret en del siden.

I korte træk handler det om følgende:
At det system der formidler sms'erne ikke har modtaget et svar fra mobilen om at sms'en er modtaget, hvorfor systemet fremsender den igen.
Dette kan forklares ved at den modtagne mobil kan være i en situation hvor dækningen ikke er så god.

Link til artikel på Ingeniøren:
http://ing.dk/artikel/derfor-far-du-samme-sms-flere-gange-111373

Vi ser selvfølgelig at vores kunder får den bedste løsning og helst ikke skulle opleve denne problemstilling.
Derfor udbygger vi løbende vores mobilnetværk.

Jeg håber dette har været dig behjælpelig Glad humørikon

Du må have en god dag.

Hilsen
Michael

Hej.

Jeg oplever det samme.

Igår ca kl.13 fik jeg en sms, og den samme igen kl. 14;20.

Det er fra en iphone til en Androi. med forskellige udbyder

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Kig lige svar oven for... Det sker til tider under opdatering af diverse ting at der kan forekomme dobbelte up... mener det er et loop back i deres system så man er sikker på at tingene kommer igennem
Hej Igen.

Det er rigtigt at ved opdatering for sikkerhed, men opdaterer udbyderne dagligt? da det sker hver dag ???

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej det gør de ikke... Problemet forsvinder "NORMALT" efter ca 24 timer.. problemet er at når du sender en SMS venter server på en kvittering fra modtager... kommer denne ikke prøver den at sende igen... Derfor 2 gange... det kan ligge i sendte SMS men også ved modtager... så prøv lige at slukke og tendenser din mobil og send en SMS til dig selv så du kan se at det ikke er fejl på dit nummwr
Hej TDC

Min kone har i perioden 4. oktober til i dag 9. november ofte oplevet at modtage den samme sms igen og igen. Eksempelvis 19 gange er den samme sms kommet igen i perioden 6.-9. november. Nu har jeg så læst lidt forskellige steder om at fænomenet kan opstå på udlandsrejser, i kælderen eller andre områder med dårlig dækning.

Sagen er bare, at vi bor i udkanten af Odense på en bakketop med rigtig god dækning. Min kone og jeg har identiske samsung telefoner købt samtidig. Og mens hun får 10-20 dobbelt-sms'er om dagen, så får jeg ikke en eneste.

Jeg bemærker i øvrigt at det i særlig grad er de samme ca. 4 personer, som hun især får dobbelt sms'er fra.

Er der virkelig ikke andet man kan gøre, end at holde telefonen slukket, for at undgå det?

VH Jeppe

Har haft samme problem. Nulstil til fabriksstandard. Så får man også ryddet lidt op i ubrugelige apps. (Nyt simkort virker ikke!) 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)