Spørgsmål

Dataforbrug ved streaming af fodboldkamp

Jeg skal se en fodboldkamp på 2 x 45 minutter i højeste opløsning på min computer mens jeg kører til Jylland (sendes på 6'eren eller 9'eren i min Yousee-pakke). Hvor meget data (GB) skal jeg ca regne med, at det "koster"?

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det vil blive brugt lige omkring 1 GB/time.
Tak Radiomanden. Er det det samme forbrug, hvis man så noget tilsvarende fra udlandet?
Omdømme 7
Badge +6
Høj kvalitet omkring 1 GB/time. Det er ikke helt galt.
hej radiomand jeg ser yousee tv på wifi min mobil gennem cromecast bruger
så man skal ha meget bredbånd til sin rådighed

5 mbit/s x 60s x 60min = 1,8 GB time
Omdømme 7
Badge +6
YouSee Tv & Film app’en henter data via internettet, og bruger af den inkluderede data, du har i din mobilpakke, medmindre du bruger en trådløs forbindelse. Ser du film og serier via YouSee Tv & Film app’en modtager du op til 8 Mbit, hvilket svarer til ca. 800 MB pr. time. Trafikken afhænger dog af din mobilforbindelse, og det gennemsnitlige forbrug vil typisk være ca. 600 MB pr. time.

Netflix
1 gigabyte data at se 3 timers Netflix på en mobil dataforbindelse.

Vælger du den højeste opløsning, svarer en times tv-kiggeri derimod til 1 gigabyte data
http://mobilsiden.mobi/nyheder/yousee-kunder-skal-passe-pa-med-streaming,lid.24123/. Jeg læste den stille her så nu kan jeg bedre forstå yousee bruger ca 1,8GBi timen jeg her 200 GB pr måned i telmore de kan jo hurtigt få ben at gå på vis jeg ikke passer på
Hej igen kan man mon sætte opløsning ned så det ikke bruger så meget jeg kan ikke se det på yousee tv ApS bruger den sammen med cromecast vis jeg streamer på pc kan jeg se det bruger det samme mængde data ca
Omdømme 7
Badge +6
Har du ikke lagt mærke til at det er en gammel artikel, 5 år gammel, fra dengang der var forbrugsgrænse, det er der jo som bekendt ikke mere.
Hej radiomand Nå nej det var datamængder der stod jeg tænkte på
Omdømme 7
Badge +6
Kvaliteten justeres automatisk, efter forbindelsen, så hurtig hasrighed er bedre kvalitet end en lav hastighed.
hej radiomand
stremning yousee tv på mobil til Cromecast jeg har så aflæst min data på min router i en time den kommer op på ca 2GB
jeg tror yputube bruger lidt mindre men det har jeg ikke aflæst

ja der er mange data forbrug jeg tænker på iphone apsstore
der kommer jo nogen opdateringer næsteb hver uge od så opdatering af styresystemet
så jeg kan godt af 200 GB ikke er for meget vi er 2 personer der bruger mobil bredbånd i telmore

har selv 1 GB og 1times tale i Oister
så her har jeg slået se aps fra i mobilnetværk der bruger meget data
app store - yousee tv - musik - videoer - youtybe

mvh Per
Omdømme 5
Badge +5
Hej Per

Jeg håber at du kunne bruge svarene i tråden og hvis der var nogle af svarene som hjalp dig, så giv gerne et like og markere bedste svar :)

Du må endelig vende tilbage hvis du fortsat har spørgsmål!
Når jeg ser TV på min iPad i sommerhuset bruges der rigtig mange data, som tråden siger.
Kan man ikke begrænse kvaliteten? jeg behøver ikke HD til iPad, men kunne nøjes med SD og spare 2/3 af dataforbruget, det kunne være en funktion i appen.

Mvh Kristian
jeg målte det på min datateller router den kom op på 1.8gb pr time jeg har 200gb i telmore då det skal ikke bruger alt for meget det er lidtr over 111timer :@

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)