Spørgsmål

Blokering af indkomne opkald på mobil?

Jeg får i øjeblikket daglige opkald fra Storbritanien. Fra flere forskellige (nye) telefonnumre. Senest fra +44 7576 712605 og +44 7457 323504. Tydeligvis fra et call-center som vil sælge mig noget (BitCoins?). Jeg er hold op med at besvare opkaldene - afviser dem - men er det muligt helt at blokere for opkald fra f.eks. Storbritanien?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Du kan blokere de enkelte numre, og de kan rapporteres som spam, det er hvad der kan gøres.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at kigge på apps som f.eks. Truecaller. De kan blokere en række numre.
https://www.truecaller.com/
Tak for hurtigt svar. Jeg har blokeret adskillige af numrene, men de bruger åbenbart så bare nogle nye numre, så jeg slipper ikke for nye opkald.
Nå - jeg håber de giver op på et tidspunkt, men det er mit indtryk at det er en computer som ringer op, og hvis jeg så besvarer opkaldet kommer der efter lidt tid en person i røret . .
Omdømme 7
Badge +6
Hovsa, Slangefar nåede det før mig med Truecaller app'en.
Så jeg har lige redigeret min besked.

Men der findes en lignende app til folk der stadig har en gammel Symbian telefon.
Den hedder: Tarasov Blacklist Mobile v1.90 (signed).
Man skal nok grave lidt på nettet for at finde den fulde version, for de kommercielle sites der tilbyder Symbian apps har stadig kun Lite versionen, som kun kan blokere for eet enkelt telefon nummer, selv om at Tarasov Blacklist Mobile v1.90 (signed) er abandon ware og derved også en gratis app nu.

Den bruger jeg på min Nokia C7-00 med Symbian Belle og den kan også blokere for skjulte telefon numre, når de scammere prøver med det nummer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)