Svar

SMS på Samsung Galaxy Watch


Omdømme 1
Badge +1
  • Guide
  • 13 kommentarer

Jeg har et Samsung Galaxy Watch 4 LTE samt en Samsung Galaxy S23+.

Jeg har et abonnement med et smartwatch abonnement inkluderet.

Jeg oplever, at mange SMS’ere kun modtages på mit ur og ikke på min telefon. Hvis jeg lader uret ligge hjemme, opdager jeg med andre ord ikke, at folk skriver til mig. Det er utrolig upraktisk.

Der var tidligere et par tråde herinde, der omhandlede problemet og en supporter fra YouSee lovede, at der bliver kigget på det. Men pludselig kan jeg slet ikke finde trådene længere. Er det mig, der er blind, eller er de blevet censureret væk? De hed bl.a. “Esim SMS” og “SMS på mobil og smartwatch”…

Er i kommet tættere på en løsning, YouSee? Jeg har haft snakket med kundeservice, men de ved ikke noget..

icon

Bedste svar af Kasper 7 June 2023, 09:38

Se original

34 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Her er de tråde der ikke kunne findes.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @cos 

Jeg opdaterer trådene så snart der er nyt - vi er i gang med at undersøge og teste internt.

Jeg beklager generne mange gange. 

Vil bare sige, at jeg har samme problem og at det er noget der for mit vedkommende er opstået sidst I marts måned. Det har virket indtil da, dvs her kunne jeg se mine SMS'er både på mobilen og telefonen.

Nu får jeg kun SMS på mobilen, hvis mit ur er slukket.Temmelig upraktisk.

Omdømme 1

K

Nu er jeg igen kommet i klemme ang. arbejde fordi der ikke kommer noget brugbart fra yousee omkring manglende synkronisering mellem mobil og smartwatch ved modtaget sms og opkald.  . Først bruger i flere år ekstra på at få smartwatch abonnement til Android mobiler på markedet , og så fungerer det ikke . 

Sjovt nok at ios (iphone ) kom flere år før og virker . 

Ikke godt nok yousee 😡 

HILSEN EN OVERSET SAMSUNG BRUGER

Har snakket med Samsung og de bad mig nulstille mine netværksindstillinger. Det gjorde jeg og nu får jeg SMS både på mobilen og uret.

Omdømme 7
Badge +9

Har snakket med Samsung og de bad mig nulstille mine netværksindstillinger. Det gjorde jeg og nu får jeg SMS både på mobilen og uret.

Hej @LCBJ 

Interessant og tusind tak for din melding her. 

Var det blot på telefonen du nulstillede eller også på uret? 

Hej Kasper

Da jeg nulstillede mine netværksindstillinger, nulstillede uret også.

 

Omdømme 1
Badge +1

Hej

Det var også det Samsung support bad mig om. Mit ur nulstillede derved og jeg skulle sætte det op igen.

Lige den første time så det også ud til at virke, men få timer efter var problemet tilbage. Så det virkede ikke for mig.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Kasper

Da jeg nulstillede mine netværksindstillinger, nulstillede uret også.

 

Hej @LCBJ 

Okay - holder det stadig hos dig?😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej

Det var også det Samsung support bad mig om. Mit ur nulstillede derved og jeg skulle sætte det op igen.

Lige den første time så det også ud til at virke, men få timer efter var problemet tilbage. Så det virkede ikke for mig.

Hej @cos 

Okay, tak for den melding. Meget værdsat omend, beklageligt🤔

Omdømme 1
Badge +1

Hej

Det var også det Samsung support bad mig om. Mit ur nulstillede derved og jeg skulle sætte det op igen.

Lige den første time så det også ud til at virke, men få timer efter var problemet tilbage. Så det virkede ikke for mig.

Hej @cos 

Okay, tak for den melding. Meget værdsat omend, beklageligt🤔

Selv tak 

Er i øjeblikket i Skotland og her oplever jeg heller ikke problemet, men det er jo nok fordi jeg er på Vodafone netværket 

Omdømme 7
Badge +9

Hej

Det var også det Samsung support bad mig om. Mit ur nulstillede derved og jeg skulle sætte det op igen.

Lige den første time så det også ud til at virke, men få timer efter var problemet tilbage. Så det virkede ikke for mig.

Hej @cos 

Okay, tak for den melding. Meget værdsat omend, beklageligt🤔

Selv tak 

Er i øjeblikket i Skotland og her oplever jeg heller ikke problemet, men det er jo nok fordi jeg er på Vodafone netværket 

Okay, interessant😊

Håber du vil give en melding, når du er tilbage på dansk netværk igen.

God rejse🌍

Omdømme 1
Badge +1

Hej

Det var også det Samsung support bad mig om. Mit ur nulstillede derved og jeg skulle sætte det op igen.

Lige den første time så det også ud til at virke, men få timer efter var problemet tilbage. Så det virkede ikke for mig.

Hej @cos 

Okay, tak for den melding. Meget værdsat omend, beklageligt🤔

Selv tak 

Er i øjeblikket i Skotland og her oplever jeg heller ikke problemet, men det er jo nok fordi jeg er på Vodafone netværket 

Okay, interessant😊

Håber du vil give en melding, når du er tilbage på dansk netværk igen.

God rejse🌍

Jeg er hjemme igen og problemet er straks tilbage. Havde ikke lige fået mit ur med ud at køre i dag og får ingen af mine SMS’ere på telefonen. Da jeg kom hjem igen, kan jeg så se beskeder på mit ur, som er flere timer gamle. Det er virkeligt ikke brugbart.

Hej Kasper

Da jeg nulstillede mine netværksindstillinger, nulstillede uret også.

 

Hej @LCBJ 

Okay - holder det stadig hos dig?😊

Hej Kasper

Ja det virker stadig his mig 😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Det er spøjst, at det hos den ene og ikke den anden. Gad vide hvad forskellen kan være?

Vi er i gang med at teste på det og jeg leverer også input fra denne tråd videre. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Kasper

Da jeg nulstillede mine netværksindstillinger, nulstillede uret også.

 

Hej @LCBJ 

Okay - holder det stadig hos dig?😊

Hej Kasper

Ja det virker stadig his mig 😊

Hej @LCBJ 

Må jeg høre hvordan hele processen foregik for dig i forbindelse med, at du fik det til at virke og at det stadig virke?

Nulstillede du bare netværksindstillinger på uret eller fjernede du også og genbestilte SmartWatch abonnementet eller hvordan foregik det helt konkret? Jeg håber du kan nævne den specifikke rækkefølge.

På forhånd tak for din hjælp. 

Forsat samme problem desværre - uret er efterhånden ved at miste sin funktion…….

Omdømme 1
Badge +1

Jeg forsøgte igen at nulstille netværksindstillinger på telefonen, som Samsung support foreslog. Men problemet er tilbage straks igen.
Hvis jeg lader mit ur ligge derhjemme, får jeg ingen beskeder på min telefon, imens jeg er på farten. Alle beskeder sendes til uret, hvis ikke ur og telefon er i umiddelbar nærhed af hinanden. Kan i virkelig ikke selv fremprovokere denne fejl, YouSee? Nu er det 5 måneder siden denne fejl først blev rapporteret.
 


Jeg er nu så træt af denne defekt, at jeg overvejer hvilke løsningsmuligheder, jeg har.

Enten kan jeg gå rundt med mit ur hele tiden. Det vil jeg ikke. Det var kun ment som et løbe ur.
Alternativt må jeg skifte til en anden udbyder. Det kan desværre gå hen og blive løsningen.
Ærgerligt, YouSee!

Er der snart en løsning på dette problem - jeg står nu med samme problem - ALLE MINE SMS KOMMER KUN PÅ URET - hvis min telefon ikke er i nærheden!!!!!!!!

 

jeg har nulstillet netværksindstillinger på telefonen - og får ikke sms på telefonen nu hvis uret ikke er i nærheden. Uret er købt som et fitness ur så jeg ikke behøver at slæbe min telefon rundt i fitness centeret - Nu står jeg så i den situation at jeg altid skal have telefon og samsung ur på mig, men mit rigtige hverdagsur blot ligger i et skab! 

 

Derudover giver det store problemer med arbejdsrelaterede SMSer som jeg flere gange har misset fordi I ikke kan løse problemet”

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle

Vi har endnu ikke en løsning, men vi arbejder stadig med denne case og prøver at finde ud af hvad der er op og ned. 

Eneste lidt ærgerlige workaround er at slå flight mode til på uret…

Jeg beklager generne.​​​​​

Hej Kasper,

Vil lige tilslutte mig mængden af kunder med samme problem…

Sms modtages kun på ur, hvis ikke der er forbindelse melem mobil og ur

(Galaxy S21 og smart watch 5)

Har også spurgt flere gange i jeres support… Men her fokuserer i desværre kun på Apple-support, hvilket da er yderst sørgeligt!

Hej Alle

Jeg har også lige købt en Samsung s22 og Samsung Galaxy watch 5 pro med eSIM, og desværre er beskederne kun på Smart Watch, det er meget irriterende, og jeg ved, at i det mindste et par mennesker venter på, at dette problem bliver rettet. YouSee-netværket er for godt til sådanne uheld. Du skal rette det hurtigst muligt

Hej Yousee/Kasper

Hvis Yousees officielle løsning er, at man skal slå flytilstand til på uret, hvordan skal vi så alle forholde os til at vi betaler for et abonnement vi ikke kan bruge? 

Så kan vi vel have en berettiget forventning om at blive krediteret?

Hej Yousee/Kasper

Hvis Yousees officielle løsning er, at man skal slå flytilstand til på uret, hvordan skal vi så alle forholde os til at vi betaler for et abonnement vi ikke kan bruge? 

Så kan vi vel have en berettiget forventning om at blive krediteret?

Jeg har samme kommentar - vi betaler for noget vi ikke får? 

Har fået følgende mail fra Yousee:

Jeg forstår godt at det er utilfredsstillende, men vi kan ikke annullere og refundere på den baggrund. 

Den afdeling der undersøger problemet lige nu nævner, at problemet bliver løst midlertidigt, hvis du sætter uret i flymode. Hvis du alligevel ikke har det på hver dag - eller, det var i hvert fald ikke meningen - så kan det måske være løsningen. Når du så har det på, kan du deaktivere flymode. 

Hvis du ønsker pengene tilbage, er mit bedste bud at du prøver at indsende en klage via yousee.dk/klage

 

Hvad er det lige der sker her? “Flymode” er simpelthen den løsning som Yousee mener er fin nok? Fejlen kører nu på 6. måned - flot arbejde Yousee! Nogen der ved om man evt. kan gå videre med dette til Forbrugerklagenævnet? For vi er vel enige om at de sælger en vare som ikke lever op til det den skal! 

Den bedste løsning, som ikke er en workaround, er at flytte til en anden udbyder. 

Jeg flytter mine abonnementer til Telenor pr. 23. juni, og de har et produkt som virker. 

Livet er for kort til at være til grin... 

Besvar