Svar

Hvordan ser jeg om jeg har 5g forbindelse


Hej,

Jeg har en veninde som har Yousee 5g mobil abonnement på sin Iphone 13, og hun undrer sig over at hun ikke kan se et 5g ikon, som indikerer at hun har 5g forbindelse. Jeg har tjekket dækningskortet og der er fuld 5g dækning på hendes bopæl. Samtidig kan jeg oplyse at under mobil netværk indstillingen, der står den til 5g auto. 

Eller er det lige som på min egen iPhone X med abonnement hos CBB, at der ikke står andet end Telenor DK, og altså ikke 4g, som jo kun er understøttet på min Iphone X, altså hvis så den står på 5g auto i indstillinger på iPhone 13, så vises der kun Yousee som ikon ?

Ser frem til at høre fra en som ved noget.

Hav en god weekend

icon

Bedste svar af PW 22 July 2022, 10:01

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

11 Kommentarer

Omdømme 1
Badge +3

Læs her, under overskriften “Læs mere om 5G-indstillingerne”: https://support.apple.com/da-dk/HT211828

Her fortælles hvordan der skiftes mellem indstillingerne. 

 

Hvis ikke 5G vises oppe i hjørnet af IPhone, så vær sikker på at 5G dækkes ‘Indendørs’, hvis det er i det miljø som testes: https://daekningskort.dk/tdc.html

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke alle steder der er 5G dækning, jeg bor tæt på en sende antenne, men i min nabo by 3 km herfra er der ikke 5G dækning, men som Jens skriver prøv at gå ud og se…

Omdømme 7
Badge +9

Det er noget prematurt at få 5G, dels som der skrives er det ikke alle steder, og selv når der er 5G er det ikke sikkert at det er bedre end 4G. Derudover hvad skal man med 5G på en telefon.?

Omdømme 4
Badge +4

Hart du tjekket om dit abonnement understøtter 5G ? (godt se du skriver hun har, men)

Tjek det inde på Mit Yousee

Har selv en 13Pro og har kun 4G da jeg ikke har adgang til 5G grundet mit abonnement..

Har Mobi fri + 5GB..

 

Desuden skal det slås til inde på telefonen hvis det er, indstillinger, mobilnetværk, indstillinger til data, tale og data, vælg 5G til :)

 

Omdømme 7
Badge +9

Er det et abonnement i den aktuelle portefølje, så har alle 5G.

 

Omdømme 7
Badge +9

Men det er lidt mærkelig med den 5G dækning, jeg bor ikke så langt fra en havn, sidder jeg i bilen er det kun 3G, men går jeg ud og 100 meter ca. væk er der 5G… jeg husker ikke jeg måtte ændre i indstillinger, 5G var bare på telefonen da jeg fik en 13 Pro max iPhone med 5G…

Omdømme 1
Badge +3

Det er ikke alle steder der er 5G dækning, jeg bor tæt på en sende antenne, men i min nabo by 3 km herfra er der ikke 5G dækning, men som Jens skriver prøv at gå ud og se…

Altså det jeg foreslår er, at tjekke dækningskortet. Fordi der kan man, udover hastighed, se om 5G skal være tilgængelig - både indendørs og uddendørs. 😊 Og hvis det ikke er 5G hvor det er specificeret der er, jamen så er der noget galt.

Omdømme 7
Badge +9

Har du været inde på netværk indstilling og markere 5G som foretrukket net.? I mit tilfælde har jeg kun 4G,

 

Omdømme 6
Badge +8

Det er ikke alle steder der er 5G dækning, jeg bor tæt på en sende antenne, men i min nabo by 3 km herfra er der ikke 5G dækning, men som Jens skriver prøv at gå ud og se…

Altså det jeg foreslår er, at tjekke dækningskortet. Fordi der kan man, udover hastighed, se om 5G skal være tilgængelig - både indendørs og uddendørs. 😊 Og hvis det ikke er 5G hvor det er specificeret der er, jamen så er der noget galt.

Det dækningskort har altid været meget optimistisk og ikke i praksis været rigtigt. Kig på mobilen og se hvad den opnår af forbindelse, der kan være store lokale forskelle afhængigt af hvor man er i landet. 
 

Løsningen blev at hun ringede til Yousee, og hun fandt ud af hun rent faktisk ikke havde et abonnement som understøttede 5g, selvom hun sagde det modsatte :)

Tak for alle forslagene.

Hav en god uge allesammen

Omdømme 7
Badge +9

Underligt at det ikke er blevet opgraderet, jeg har fået et par opgraderinger på abonnementet, det ene er til 5G, har dog ikke en sådan telefon.