Svar

fastnet telefon i flere rum med Yousee Fiber


Badge +1
  • Udforsker
  • 13 kommentarer

Jeg skal snart have fiber fra YouSee, og har nu fastnettelefon i 3 rum via et Y stik i indgangen fra den almindelige telefonlinje, hvorfra jeg også har bredbånd.

Kan jeg fortsætte med at have min fastnettelefon i de samme 3 rum ved overgang til Fiber?

Hvis Ja, hvordan skal det så laves?

Venlig hilsen

Henning

icon

Bedste svar af PeterA4 11 July 2022, 21:25

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det gjorde jeg får mange år siden med et Fullrate modem, kappede forbindelsen der kom ind i lejligheden, og tilsluttede telefonudgangen på modemmet til det interne kabel hvortil telefonerne var tilsluttet. Det virkede fint en tid indtil man kunne få trådløse telefoner, så var der ikke længere behov for de fast tilsluttede.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg skal snart have fiber fra YouSee, og har nu fastnettelefon i 3 rum via et Y stik i indgangen fra den almindelige telefonlinje, hvorfra jeg også har bredbånd.

Kan jeg fortsætte med at have min fastnettelefon i de samme 3 rum ved overgang til Fiber?

Hvis Ja, hvordan skal det så laves?

Venlig hilsen

Henning

Ja det kan du godt, du skal ikke bruge y-stikket i dit multistik i væggen, som jeg går ud fra du har.

Du skal så kun have et kabel fra Tel1 (router) til Inst i multistikket, så burde det virke som før.

 

Jeg har nu fibernet og ny  homebox, med 1 indgang, til telefon, den gamle havde 2  indgange, jeg har 2 telefoner, hvad gør jeg?  

Omdømme 7
Badge +9

Tilslutter dem til Rj 11 stikket på Routeren.

Omdømme 7
Badge +9

Du køber en RJ11 splitter. 

Badge +1

Tak til Slangefar og Radiomanden.

Jeg har i dag et Y stik ( som jeg ikke vidste også hed RJ11 splitter) - så det plotter jeg i det nye modem, når jeg har fiberen klar. 
Tænker også, at jeg måske kan beholde fastnettelefonerne hos YouSee i det nuværende telefonstik, og så få bredbånd fra YouSee leveret i mit nye fiber. Lyder det forkert?

Tak for hjælpen

Henning

Badge +1

Også tak til PeterA4

Hvis jeg har forstået dig rigtig, så skal jeg koble et RJ11 kabel ind i det nye modem i Tel1, og så koble den anden ende af kablet ind i telefonstikket i vægen - er det rigtigt forstået?

Mvh. Henning

Omdømme 7
Badge +9

Det kan du ikke det er en Hunstik der er med til Routeren, derfor så gjorde jeg som der blev skrevet i mit første indlæg i tråden. Kappede forbindelsen der kommer ind, og monterede et kabel i det første stik ind, og tilsluttede det til Modem.

 

Omdømme 7
Badge +9

 
Tænker også, at jeg måske kan beholde fastnettelefonerne hos YouSee i det nuværende telefonstik, og så få bredbånd fra YouSee leveret i mit nye fiber. Lyder det forkert?

 

Det vil være helt fjollet da det ikke er billigere. https://yousee.dk/fastnet/overblik.aspx

Hvorfor i det hele taget holde fast i i fastnet mere.?

Badge +1

Hej Radiomanden

At bibeholde fastnet kan have flere årsager, så det er ikke til debat.

MEN jeg vil så gerne forstå forskellen på om jeg får min forbindelse ind i huset via telefonstik (som nu) eller via fiber, som jeg har bestilt.

I begge tilfælde kan jeg vel bruge mit RJ11 splitter eller som jeg har hørt det hedder: et Y stik?

Det er opkoblingen jeg mangler svar på.

Hvis ja, vil oplevelsen med mulighed for at have fastnettelefon i flere rum være den samme?

Henning

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen forskel på hvordan leveringen er, det virkede fint her for mange år siden, nu bruges der kun Mobil, vi er mange i den umiddelbare familie, der er ingen der bruger fastnet, det er slut for længe siden.

Badge +1

Jeg siger tak til Radiomanden.

Jeg forstår ikke du kan have noget imod mit fastnet, uden at vide hvorfor jeg holder fast i det.

Det er jo ikke det mit spørgsmål drejer sig om. Ej heller om det har virket for dig før.

Jeg vil bare gerne vide lidt mere omkring opsætningen, når jeg har fået fiberboksen installeret.

Jeg spørger hos YouSee, når jeg bestiller fiber bredbånd hos dem.

Men tak for hjælpen til jer alle.

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg tror næppe de er med på den idé, og ej heller vil have support på en sådan opsætning, Der må bruges de forslag der er givet her i tråden.

Omdømme 6
Badge +8

Også tak til PeterA4

Hvis jeg har forstået dig rigtig, så skal jeg koble et RJ11 kabel ind i det nye modem i Tel1, og så koble den anden ende af kablet ind i telefonstikket i vægen - er det rigtigt forstået?

Mvh. Henning

Er det et Multistik du har i væggen som tlf. stik..?

Hvis det er RIGTIG fastnet telefoni kan du bare bruge multistikket til telefonerne, dit bredbånd vil komme via fiberboxen → router.

Hvis det er IP telefoni, som kommer fra din adsl router nu, vil det komme fra din nye router på fiber forbindelsen. Der skal så bruges tel/phone stikket bagpå router og fordeles ud til de andre telefoner.

Badge +1

Tak PeterA4

Det var lige det svar jeg skulle bruge.

Opgaven løst...

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har lige rykket bedste svar op til PeterA4 :) 

God dag! ⛅

Badge +1

Tak Kasper.

Jeg er ikke så velbevandret i dette forum.

Det er rigtig nok, at det bedste svar var fra ham…

God dag til dig Kasper.