YouSee's udgående mailserver vil ikke sende mails til jeres egen supportafdeling | YouSee Community
Spørgsmål

YouSee's udgående mailserver vil ikke sende mails til jeres egen supportafdeling

Omdømme 2
Hej

Jeg forsøger at sende en e-mail til jeres egen supportafdeling, på e-mail-adressen: internetsupport@yousee.dk. Dette har jeg gjort rigtig, rigtig mange gange før - uden problemer.

Jeg benytter min oprettede e-mail-adresse hos YouSee til formålet.

Imidlertid får jeg, med det samme at e-mailen er sendt af sted, en e-mail tilbage om, at min e-mail ikke kan leveres, da YouSee's spamfilter har anset den som værende spam.

Meget, meget underligt.

Selve e-mailen indeholder nogle links/e-mail-adresser til jeres interne afdelinger, eftersom den support, som får de indkommende mails hos YouSee, ikke har været i stand til at hjælpe mig endnu, og sende min henvendelse videre til den rette afdeling.

For bare 2 måneder siden fungerede det fint.

Jeg kender en anden YouSee-kunde, der oplever næsten det samme problem. Han kan ikke få lov til, at indsætte sin egen e-mail-adresse som signatur.

Os begge sender via Outlook.

Oplever andre noget lignende, og har YouSee selv en forklaring på hvad der sker her?

Det kan da ikke være rigtigt, at jeg, blot fordi min e-mail indeholder links/e-mail-adresser, til jeres interne afdelinger, så ikke kan sendes til jeres egen supportafdeling!

Min egen offentlige IP-adresse er ikke registreret i andre spamfiltre, end dem, som YouSee selv registrerer IP-adresser i når disse tildeles.

Svar ønskes - gerne med en løsning på mit problem.

På forhånd tak, og god dag.

/ Anders

5 Kommentarer

Omdømme 3
Forum her er til at snakke (og hjælpe) hinanden. Der er ikke en ny kundeserviceplatform.
Hvis du søger svar fra Yousee, så er det Yousee du skal skrive til (Kundeservice, eller evt facebook).

Du kunne også emaile til deres supportafdeling 🙂 🙂
Prøv denne adresse i stedet for
kundeservice@yousee.dk

Altså jeg er lidt i tvivl om hvilke problemer du har. Jeg har testet min webmail og der kan jeg godt sende en signatur med min mailadresse.

Hvis det er Outlook du har instaleret på din pc, så vil jeg lige gøre opmærksom på at supportaddelingen ikke yder support med diverse mailprogrammer og så tvivler jeg stærkt på det hjælper at skrive til dem om opsætninger og indstillinger i Outlook.

Der er nok ikke andet at gøre end at du må gå outlook-indstillingerne efter i sømmene og der kan du måske bruge den tråd forumteamet har oprettet.
https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/hjalp-til-mail-97319

Har du prøvet at bruge mailsupport?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport

Husk du skal bruge dit serverlogin til Outlook. Brugernavnet er din mailadresse og paswordet er det pasword du oprettede da du fik bredbånd. (Kan du ikke huske det kan du oprette et nyt i indstillinger på webmail - under pasword.) Hvis du opretter nyt pasword så husk det er på alle enheder det pasword skal stå.

Den manuelle opsætning er her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning

Du skriver noget om ip-adresser. Jeg tror heller ikke den er registret andre steder, men da jeg læste din sætning, kom jeg til at tænke på noget TDC engang har skrevet om. Nemlig dette. http://postmaster.tdc.dk/publish.php?dogtag=postmaster_rbl
Omdømme 2
Hej alle

Tak for de 2 kommentarer.

1. Alt angående e-mail-opsætningen fra Outlook kørewr fint.

Benytter YouSee's udgående mailserver, asmtp.yousee.dk
Logger ind med korrekt brugernavn og adgangskode
Har indtastet de korrekte informationer med hensyn til portnummer, godkendelse med videre.

2. Tak for linket omkring TDC og registrering af IP-adresser på deres RBL-liste. Det gælder ikke i mit tilfælde, da jeg hverken har virus på computeren, dårlig SMTP-kommunikation, eller modtager e-mails i et højt tempo.

3. Nu til en løsning på mit problem:
I dag ringede jeg til TDC Postmaster på telefonnummeret 80 80 25 00 (find nummeret på postmaster.tdc.dk).

De kunne oplyse, at den e-mail, som blev blokeret fra min e-mail-adresse hos YouSee, var blokeret grundet en regel i deres centrale spamfilter, der frasorterede bestemte kombinationer af tal, eksempelvis et telefonnummer. Samtidig kunne de dog oplyse, at spamfilteret havde ændret mening, så min e-mail nu gerne ville gå igennem.

TDC Postmaster tjekkede lige ved samme lejlighed min tildelte IP-adresse. Den var ikke registreret i andre spamfiltre, end dem der altid benyttes, og som typisk indikerer, at den tildelte IP-adresse ikke har en mailserver kørende.

Som medarbejderen sagde til mig, så kan du desværre ikke få reverse navnet på deres COAX-forbindelser peget over på dit eget domæne. Dermed kan det blive et problem, hvis du netop kører din egen mailserver bagved IP-adressen. Det kan du til gengæld på deres ADSL-forbindelser.

Oplever andre det samme problem, er det blot at give dem et kald. TDC Postmaster modtager en kopi af de e-mails, som deres centrale spamfilter opfanger. Dermed kan de finde e-mailen frem, og om nødvendigt rette i spamfilterets regler. Som medarbejderen selv sagde til mig, så skal jeg kunne sende henvendelser, til deres egen supportafdeling, indeholdende mit kundenummer, telefonnummer og lignende.

Jeg fik en yderst kompetent service!

/ Anders
Omdømme 3
Det lyder godt :-)
Yousee's Postmaster er blandt de bedste i deres deres supportsystem.
Man kan dog ikke få svar om alt, ifølge deres side
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=34817
Omdømme 2
Hej igen

Forsøgte netop at kontakte YouSee Hotline flere gange, blandt andet i forhold til blokering af min offentlige IP-adresse i diverse spamfiltre. YouSee Hotline formåede ikke at svare mig - efter 3 måneders venten, og gentagende videresendelse f min e-mail til dem.

Derfor ringede jeg til TDC Postmaster.

/ Anders

Besvar