Spam og blokering af tilladte mails.


Omdømme 1
  • Udforsker
  • 22 kommentarer
Hej Yousee Forum.

Jeg har tidligere skrevet om spam og om, hvor meget tid/besvær jeg bruger om dagen(ca. 5 min. pr. spam af 4 stk. , 20 min.) på at blokere og redigere i Webmail efter de procedure der er stillet op. Men at Webmail automatisk blokerer for livsvigtige beskeder fra feks. E- boks er under alt kritik. (E-boks er tidligere gået igennem)
Jeg bruger Windows Live mail som min primære mail og bruger aldrig Webmail. Naiv som jeg er stoler jeg på, at de rette mails kommer igennem til min Live mail uden at jeg dagligt skal tjekke hvad Webmailen nu har blokeret.
Senest har Webmail blokeret en besked fra E-boks om behandling på OUH, en behandling jeg nu er gået glip af. Blokeringen har skabt store gener ikke blot for mig men også for hospitalet.
Hvis vi snakker om en generel blokering fra Webmailrobotten, må man gå ud fra, at der er andre der står i en ligende situation som mig.
Bare ikke godt nok.

Hilsen EBM

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dit problem er også at du anvender et håbløst forældet mail program, for Microsoft droppede Windows Live Mail i 2017 og Komputer For Alle anbefalede 1. Februar 2018 at folk skulle skille sig af med det og finde sig et nyt mail program.
Så grundet det kan synderen også være din Windows Live Mail selv, fordi Microsoft ikke har holdt det ved lige med opdateringer til at rette evt. fejl i over 2 år.

Nu bruger jeg ren POP3 mail og en kombi af Mailwasher og Thunderbird og jeg har aldrig oplevet at det webmail med dets spamfilter skulle have blokeret noget som helst der er blevet sendt til mig, heller ikke beskeder fra eBoks om at der er ny post.
Det skal jeg tvært i mod indstille fra min side af selv om hvad der er spam eller ej.
Omdømme 1
Hej Persen.

Nu er det jo ikke Windows Live mailen, som jeg godt ved er forældet, der blokerer for vigtige mails og betraget dem som spam, men Yousee´s eget Webmail program. Man kan have det nyeste og mest opdaterede mailprogram på sin pc, men hvis Yousee Webmail blokerer for mails vil de jo aldrig nå frem til ens primære mailprogram.

Hilsen
EBM
Omdømme 7
Badge +7
Hej EBM

Blokeres mails fra E-boks hver gang, så vil jeg anbefale at følge denne guide punkt 5-7:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Det skulle dog være mærkeligt, hvis det skulle ske hver gang, at mails fra E-boks ryger i spamfilteret.
Omdømme 1
Hej Kasper.

Jeg er desværre nød til- dagligt- at følge guiden vdr. spamfilter og blokering af mails. Alt for meget spam går alligevel igennem, bruger for meget tid på dette. Heldigvis har jeg kun oplevet blokering af E-boks en gang og har markeret den som tilladt mail. Men det burde bare ikke ske, at Yousee Webmail blokerer for så vigtige mailadresser fra det offentlige.

Vil lige nævne at Yousee Webmail i dag blokerede en vigtig mail fra Rejsekortet om bekræftelse af tilmelding. Men her var jeg dog klar over, at det kunne ske og har markeret den som tilladt mail.
Har også oplevet det ved bestilling af vare på nettet. Da jeg ikke modtog nogen ordrebekræftelse, kontaktede jeg firmaet og fik at vide Yousee Webmail nok havde blokeret mailen - det havde de oplevet mange gange før og rigtigt nok mailen var blokeret

Kasper, jeg håber at Webmail-robotten snart får lært, hvad der spam og hvad der er tilladte mails. I det gamle Webmail var det yderst sjældent at der slap noget spam igennem.

Du skal have tak for tilbagemeldingen
Hilsen EBM
Hej Kasper

Jeg har nogle mail adresser, som jeres spam filter blokerer. Jeg har forgæves fulgt jeres guide, men efter utallige forsøg gennem de sidste 9 mdr. med at tillade disse mailadresser, oprettelse af diverse filtre med mere, forsætter de med at blive blokeret, så det ser ikke rigtig ud til, at den guide fungerer, som det er tiltænkt.
Derimod kan man godt lave yderligere filtre på webmailen, som kan hjælpe med at fange spam mails, som jeres spamfiltre ikke fanger - jeg har bare lidt ondt af de personer, som kun har mail (som POP3 konto) på mobiltelefon eller tablet via en mailapp og ikke selv kan logge ind på webmail oprette sådanne filtre, da de må blive overdynget med de spammails, som jeres filtre ikke fanger.

Det problem som er skildret i denne tråd for 3 måneder siden er åbenbart ikke blevet rettet. 

Jeg har lige fået besked om at en pakke der har ligget og ventet på mig er blevet sendt tilbage til afsenderen fordi jeg ikke havde afhentet den.  Hvordan kan en mail fra DAO blive regnet for spam?
I sidste uge troede jeg vitterligt at en af mine venner som  jeg har haft jævnlig mailkontakt  i flere år havde afbrudt vores kontakt fordi han ikke svarede.   Jeg bruger ligesom EBM et mailprogram, men fik ideen at tjekke om der var en spamfolder på webmail, og dér lå  6-7 mails fra min ven.  Så nogen gange regner den mail fra ham (han sender altid fra samme adresse) for spam, andre gange ikke.

Spamfilteret er med andre ord fuldstændig upålideligt og det er meget utilfredsstillende at man åbenbart hver dag skal gå ind på webmail for at se om der ligger vigrige mails i spamfilteret - faktisk var det jo bedre det slet ikke var slået til så.  

Rigtig mange har gennem det sidste år beskrevet og beklaget sig over det dårlige webmail program Yousee har taget i brug. Og her kan jeg helt tilslutte mig EBM ´s og mange andres kommentar til dette mailprogram. Det er stadig noget “bras” og tilsyneladende er Yousee ligeglad med deres kunder.  “Jo færre kunder jo færre problemer”, er vel deres motto..?

Det er fint at Kasper her henviser til, hvordan man kan hindre at valide mails havner i spamboksen, men når den anvisning ikke virker, hvad gør man så. Jo - først tjekker man sit eget mailprogram for mails og derefter logger man sig ind på sin Yousee konto med div. adgangskoder for at tjekke spamboksen for valide mails. Er det virkelig det man betaler for hos Yousee?

På opfordring fra en medarbejder i kundeservice, skulle jeg prøve at blokere spammails via det indbyggede filter, hvor man kunne kassere de indkommende mails man ikke ønskede. Det virkede også over alt forventning! Alle mails - også dem man gerne ville modtage - blev kasseret og forsvandt.

Der gik nogle dage før jeg undre mig over, at der ikke kommer nogle mails og igen kontakter jeg Yousee`s kundeservice. Ingen aner noget som helst, men der kan oprettes en “sag” som ville blive behandlet efter en uges tid. Jeg ringer så efter 6-7 dage for at høre hvordan det går med min sag og igen ved medarbejderen ikke noget, men opretter en ny “sag”. Det “smarte” er så, at den første sag slettes automatisk og en ny tidsperiode starter igen. Hvis man stadig er utålmodig og spørger ind til sin sag igen, slettes den også og en ny oprettes med en ny tidsperiode…!

Der gik så mere end en måned, inden en kompetent medarbejder løste problemet på 2 minutter. Der var for mange mailadresser i det filter jeg var blevet anbefalet at bruge. Eventuelle mails som var sendt til mig i den periode var gået tabt og kunne ikke genskabes...

Hvorfor er der ikke en udførlig - skriftlig - brugsvejledning - til dette mailprogram, hvor spørgsmål og svar er afprøvet af kompetente medarbejdere, så vi kunder kunne opsætte programmet korrekt. Yousee kunne prøve at tilføje et centralt spamfilter, som kunne fjerne alle de spammails som havner i vores mailboks. Så var vi godt på vej…….

 

Hejsa

Jeg oplever det samme

selvom jeg lægger afsender-id ind i tilladte adresser, blokeres malen alligevel.

Et eksempel er:

info@ink100.dk

 

men der er mange andre

Badge +3

:relaxed: Har gentagene gange haft fat i youSee. vedr det spam filter og ligeså bloks af mail. efter at skulle blokke samme mails flere gange igen og igen. har jeg valgt at slette de eller dem. Det mindste jeg kan forvente er vel når en mail er blokket er den blokket. Men sådan hænger den virkelig verden så ikke sammen- Åbenbart

Er mig en gåde at youSee ikke kan. for styr på noget så enkelt som sådan et system.

Derud over at mig ligeså en gåde det er muligt at blokke 100.

Altså derefter er man nød til at slette blokket mails for at blokke nye. hm

Er enig i bliver også træt af at skulle slås med alle de spam mails hver dag kan være 4 men kan også være 40..  Det gammel blok og spam filter system var der aldrig noget med.. Så hvorfor ødelægge noget som virket-   Derudover jeg meget godt tilfreds med youSee.. 

You see, please act on this

 

Nu har jeg givet et eksempel:

info@ink100.dk

 

Det børe være en smal sag at finde ud af hvorfor netop denne rammer spam filteret, rette fejle, så jeres brugere bliver tilfredse

Omdømme 2

Hej EBM

Blokeres mails fra E-boks hver gang, så vil jeg anbefale at følge denne guide punkt 5-7:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Det skulle dog være mærkeligt, hvis det skulle ske hver gang, at mails fra E-boks ryger i spamfilteret.


Sådan ser det jo ikke ud, når man logger på???

Hejsa

 

Det er jo netop dette, der ikke virker.

Selvom jeg lægger afsender ind i listen over accepteret, ryger mails i spam filteret alligevel.

I min seneste blog er der et eksempel, så det burde være en smal sag for Yousee  løse dette

Jeg oplever samme irriterende problem, og fik oprettet en sag i fredags. Den blev afsluttet i løbet af fredagen, med besked om, at fejlen ikke kunne reproduceres. Og hvad skete der, om lørdagen røg der igen tilladte mails i spamfilteret, og igen i dag.

Badge +3

:relaxed: Jeg sletter dagligt fra 4 og op, til når det er værst 20 måske flere jeg kunne godt melde hver enkel spam mail til youSee men så ville det givet blive en lang dag elle uge hvis jeg skulle ringe hver dag.. Ville aldrig få en ende. Jeg vil blot ønske der blev brugt mere support og flere rasurser på det spam filter,

Er dødens pølse at jeg dagligt skal slette alt dette møg.. Det må kunne løse.

Men er mig nok den største gåde, at jeg nu har prøvet blokke flere og samme mails flere gange  uden held.. er næsten det værste 

Hejsa

 

Jeg har nu også oprettet en sag.

Når Yousee får et eksempel, må det være let at se hvilken algoritme, der trigger deres filter, og fixe denne bug i deres Software..

 

Jeg oplever det samme - alt for mange “rigtige” mail går i spamfilteret og når dermed ikke frem til min Outlook på pc’en. Og så skal jeg dagligt logge på webmail for at se, om der ligger noget der….

Vejledningen på hjælpesiderne, passer ikke med det billede, jeg ser. Jeg får ikke en menu yderst til venstre og den “Indstillinger” der er øverst på siden med Webmail, har ikke mulighed for at koble spamfilteret fra.

Så: Er der nogen, der ved, hvordan man helt kobler det centrale spamfilter fra? Så skal jeg nok selv styre at få slettet dem, jeg ikke vil se.

Vh. John  

Besvar