Kryptering af mine mails hos youSee | YouSee Community
Spørgsmål

Kryptering af mine mails hos youSee

Jeg modtager tit beskeder, der meddeler mig, pop3.mail.dk og vel også SMTP ikke bruger kryptering. Jeg bliver bedt om at sætte et hak og acceptere risikoen ved at sende, hvilket jeg er meget usikker ved. Jeg har prøvet at finde frem til en fornuftig forklaring på, at youSee ikke bruger kryptering, og om det er sikkert at bruge youSee, eller jeg skal finde en anden løsning, da jeg sætter sikkerheden højt. Jeg troede egentlig, at man ikke længere brugte pop3. Er der nogen, som kan give en fornuftig forklaring på dette og anvise, hvordan jeg løser problemet. Jeg bruger Windows 10 og Thunderbird. På forhånd tak.
Per

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Yousee bruger stadig POP3. Andre er gået over til IMAIL.

Du bestemmer selv om du vil bruge kryptering med POP3. Hvis du henter med POP3 på port 110 bruges der ikke kryptering. Henter du ved POP3 på port 995 bruges SSL kryptering.

Hvis du sender med SMTP på port 465 bruges SSL kryptering. En bedre kryptering TLS findes på port 587.

Bruger også selv Thunderbird.
Mange tak for din hjælp. Jeg har nu været inde og tjekke portene, og håber, at det løste problemet. Ellers vil jeg gerne have lov til at vende tilbage

PG

Besvar