Svar

fejl fejl fejl

Efter skifte fra alm. antenne forbindelse til bland selv, har jeg 2 fjernsyn som ikke kan vise mere end 5 kanaler, og 1 fjernsyn som set ikke kan finde nogle kanaler. Det eneste fjernsyn der kan køre normalt nu, er der hvor boksen er. 

Jeg fik Yousee til at komme ud og kikke tingene igennem, de kunne ikke finde nogle fejl. Men anbefalede at skifte alle ledninger i hele huset, til alle tv.

Så meget for at skifte til bland selv, nu kan vores forholdvis nye fjernsynet ikke vise tv mere. 

Nogle der har oplevet det samme, som kan komme med et fornuftig råd, 

icon

Bedste svar af Radiomanden 15 december 2019, 16:19

Er der kort og kortlæser i de TVer der ikke har Humax boksen tilsluttet.?

Hvordan indlæser jeg mine kanaler digitalt?

1. Først går du ind i menuen på dit tv.
  2. Se om der er et menupunkt, der hedder Indstillinger eller Konfigurationer.
  3. Find det punkt, der relaterer til Digital eller Opsætning.
  4. Bliver du bedt om at vælge Operatør, skal du vælge YouSee.
  5. Når du bliver bedt om netværks-id ved digital indlæsning, skal du indtaste netværks-id 100. Har du Bland Selv eller Ekstrakanaler, skal du bruge netværks-id 111.
  6. Under frekvens skal du indtaste 450 MHz eller 450000 KHz (Er du EWII-kunde, skal du indtaste frekvens 143 MHz eller 143000 KHz).
Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der kort og kortlæser i de TVer der ikke har Humax boksen tilsluttet.?

Hvordan indlæser jeg mine kanaler digitalt?

1. Først går du ind i menuen på dit tv.
  2. Se om der er et menupunkt, der hedder Indstillinger eller Konfigurationer.
  3. Find det punkt, der relaterer til Digital eller Opsætning.
  4. Bliver du bedt om at vælge Operatør, skal du vælge YouSee.
  5. Når du bliver bedt om netværks-id ved digital indlæsning, skal du indtaste netværks-id 100. Har du Bland Selv eller Ekstrakanaler, skal du bruge netværks-id 111.
  6. Under frekvens skal du indtaste 450 MHz eller 450000 KHz (Er du EWII-kunde, skal du indtaste frekvens 143 MHz eller 143000 KHz).

Hej

Nej, det er der ikke. Men har dog prøvet med kortlæser også. 
vejledningen har både jeg og reparatøren fra digital service prøvet af uden held op til flere gange. Da han ikke kunne løse det, så fik jeg at vide at alle ledninger skulle udskiftes. Så kørte han igen efter 2 timer

Var det en tekniker, som Yousee havde sendt - og som du måtte betale for?

Medbragte han ikke et måleinstrument til at måle signalet med ved de forskellige fjernsyn?

Nej, jeg skulle ikke betale noget, og han var sendt igennem Yousee. Jo, det brugt han på et fjernsyn, hvor han fik signal igennem på måleinstrumentet, men fjernsynet kunne ikke fange signaler. Det kunne fjernsynet godt før vi skifte til bland selv, men ikke efter. 

Omdømme 7
Badge +7

Så er der jo signal, men måske som det ser ud til ikke et tilstrækkeligt signal, det burde teknikkeren kunne se om der er, dernæst, så kræver det lidt mere af installationen at modtage på Qam 256 (krypteret) end på Qam 64 (ukrypteret). Humax boksene som har gode Tunere bruger Qam 256 til alle kanaler udover Grundpakken som er på Qam 64.

Hvordan er signalet fordelt rundt, hvilket udstyr er der brugt til det.?

Signalet kommer ind i en fordelerboks som sidder på loftet, hvorfra der så er trukket ledninger ud til alle apparater. 

Omdømme 7
Badge +7

Hvilken type fordeler er det.?

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Hejjohan24 

Hvis du ikke har en tv-boks, så skal der kort og kortlæser i tv’et og kanalerne skal indlæses med de tekniske værdier, som Radiomanden har givet i sin første kommentar. Ved Bland Selv skiftes du til Grundpakke filter og kanalerne dekodes via tv-boks eller tv-kort.

Ved korrekt indlæsning, tilpas skærmede kabler og fortsat problemer, så vil jeg anbefale at kontakte vores support for fejlmelding af signalet.

Indtil videre, så har jeg markeret Radiomandens svar som bedste svar :) 

Besvar