YouSee mailprogram. | YouSee Community
Svar

YouSee mailprogram.

Jeg har lige fået en større opgradering fra Microsoft (Win.10), det har betydet at mit oprindelige mail program har ændret udseende samt virkemåde. Mit problem er pt., at jeg kan godt oprette undermapper, men hvordan jeg flytter diverse tekster etc. over til disse mapper, kan jeg simpel hen ikke løse nu. Enten har Microsofts opgradering ødelagt muligheden, eller er YouSee "nye" mail program ikke gennemprøvet nok. Selvfølgelig er der en tredje mulighed mig selv.
Er der nogen der kan hjælpe?
icon

Bedste svar af MS-ERIK 6 august 2019, 15:11

Du markerer mailen til venstre for hvem den er fra. Så trykker du på knappen foldere. Her vælges hvilken folder mailen skal til.

Hvis man bruger HTML-versionen af webmail:
Hvis mailen skal flyttes til en undermappe opstår der problemer. Trykkes på knappen foldere er der ikke plads til at vise undermapperne hvis ikke hovedmappen har et meget kort navn. Er der f.eks. 5 undermapper ser man hovedmappen 6 gange uden mulighed for at se navnet på undermapperne. Man kan godt flytte, men man flytter i blinde. Jeg kan se på ovenstående skærmklip at HTML-versionen bruges.

Hvis man bruger AJAX-versionen:
Så fungerer alt som det skal. I boksen med foldere kan foldere med undermapper foldes ud, så alle undermapperne vises, og flytning er lige til.

Men så til et andet problem:
Bruger man Edge-browseren i Microsoft Windows 10 virker AJAX-versionen ikke, og man kan kun bruge HTML-versionen. For at bruge AJAX-versionen i Windows 10 må man bruge en anden browser, f.eks. Google Chrome. Den kan hentes og installeres gratis.
Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Noget tyder på du bruger en mail klient. Hvilken er der tale om?
At YouSee skifter Webmail bør ikke rigtigt have noget med din mail klient at gøre.
Hej Slangefar - tak fordi du vil bruge din tid. Nu gjorde du mig skakmat, jeg må indrømme, jeg har aldrig tænkt og ved ikke noget om mail klient.
Jeg har googlet lidt, og forstår lidt af det jeg læser, men udover det, er jeg godt nok på den.
Men jeg kan oplyse: at jeg har en Gmail og en outlook mail! er det her jeg skal gå ind og evt. ændre noget?
(begge "mail" benyttes kun til få opgaver).
v.h. T.Q
Omdømme 6
Badge +2
Outlook er en mail klient. Bruges yousee webmail i stedet? Ud fra hvad du skriver bliver jeg noget forvirret.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg er også forvirret. Hvilken mail bruges og har du problemer med?
Jeg bruger yousee webmail 99% - og det er udelukkende i webmail hvor beskrevne problem opstår.
Omdømme 7
Badge +7
Du markerer mailen til venstre for hvem den er fra. Så trykker du på knappen foldere. Her vælges hvilken folder mailen skal til.
Hej igen - tusind tak, men det vil mit kære mailsystem ikke.
Jeg prøver om jeg kan få et klip med så du kan se viste. For at få mine undermapper at se

, skal jeg trykke på rediger, men når jeg gør det, forsvinder selve mailsiden, og så har jeg ikke nogle mail jeg kan markere!!.
Min fornemmelse er, at der mangler et eller andet i modtagne system.

Omdømme 7
Badge +7
Du bruger HTML udgaven af YouSee webmail. Jeg tror flest bruger AJAX udgaven. Med HTML udgaven afkrydses mailen og så trykkes Flyt til.
Omdømme 7
Badge +3

Hvis man bruger HTML-versionen af webmail:
Hvis mailen skal flyttes til en undermappe opstår der problemer. Trykkes på knappen foldere er der ikke plads til at vise undermapperne hvis ikke hovedmappen har et meget kort navn. Er der f.eks. 5 undermapper ser man hovedmappen 6 gange uden mulighed for at se navnet på undermapperne. Man kan godt flytte, men man flytter i blinde. Jeg kan se på ovenstående skærmklip at HTML-versionen bruges.

Hvis man bruger AJAX-versionen:
Så fungerer alt som det skal. I boksen med foldere kan foldere med undermapper foldes ud, så alle undermapperne vises, og flytning er lige til.

Men så til et andet problem:
Bruger man Edge-browseren i Microsoft Windows 10 virker AJAX-versionen ikke, og man kan kun bruge HTML-versionen. For at bruge AJAX-versionen i Windows 10 må man bruge en anden browser, f.eks. Google Chrome. Den kan hentes og installeres gratis.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken browser bruger du?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, brug AJAX udgaven af YouSee webmail med Chrome browseren.
Tak til begge - jeg benytter Edge i Win.10 og hermed HTLM-versionen.

Så jeg går i gang med jeres forslag - endnu en gang, tusind tak.
Så kommer jeg lige tilbage - Chrome downloadet - mailsystemtet virker. ( det kunne kundeservice hos YouSee forleden desværre ikke hjælpe med - håber de læser jeres svar.)

Mange tak.

Besvar