Windows Live Mail og koder

HJÆLP!!

Har fået installeret Windows 8 og vil gerne bruge mailprogrammet som jeg brugte Outlook, hvor mails automatisk blev hentet hjem til min stationære PC

Desværre har jeg mistet koderne, der bedes om for at få forbindelse til POP3mail- serveren.

Har haft kontakt til 3 forskellige TDC-medarbejdere, der ikke kan forstå mit problem og henviser til Web-mail.

Hvad gør jeg? Skifter udbyder?  

4 Kommentarer

Prøver lige igen og med resten af teksten:

Jeg ønskede at få koderne til POP3 mail serveren og har mulighed for at give kontonummer til TDC, mailadresser og nummer til berdbåndstjenesten, men måtte opgive, da "man ikke giver support til alle mail klienter".

Havd gør jeg forkert?

Hej hera253

Det er sådan set rigtigt det du har fået at vide. Der findes utallige mailkklienter og det ville ikke være retfærdigt at tdc skulle sætte sine medarbejdere til at fortælle kunderne hvad andre firmaer har af produkter, derfor er de næsten nød til at henvise til deres egen webmail.

Nå men jeg vil gerne forsøge at forklare hvad du skal gøre.

Til tdc forum bruger du et tdc login

Til en emilopsætning skal du bruge et server-login så du kan logge på tdcs server.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Du skal huske hvis du har en smartphone - så skal du også sætte det nye pasword ind i telefones opsætning.

Skriv gerne om det lykkes, så andre også kan blive hjulpet.  :-)

Jeg må se om jeg kan forklare mig bedre:

Havde et mailprogram, Outlook, som selv hentede emails hjem, når jeg startede programmet. Da jeg i tidernes morgen fik email kontoadresse hos TDC, var der en kode, der skulle bruges til opsætning til indgående post fra serveren POP3 samt udgående post.

Afløseren Windows Live mail, beder om samme kode. Men.... jeg kan ikke finde papiret med denne kode.

Jeg har koden til min mailkonto, den samme som jeg skal bruge for at logge på ved brug af web mail systemet.

TDC mener, at jeg skal bruge Web mail.  Det gør jeg gerne.... når jeg er alle andre steder end hjemme.

Hvorfor kan man ikke oplyse koden til serveren?  Den vil jeg vel få, hvis jeg var ny kunde?

Tak til Maja for forsøget på at hjælpe.  :-)  

Hej igen

Som jeg har skrevet.

Du skal logge på din http://mail.tdc.dk/

Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Du skal i egenskaber i dit postpogram sætte din mailklient til at gemme meddelelser på webmail, efter de er hentet, ellers kan du ikke se dem i webmail, når du er uden for hjemmet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)