Windows Live Mail har snuppet hele min Indbakke fra TDCs mail.dk!

Skete ved første gangs åbning af Windows Live Mail, og da der ikke var fjernet flueben under 'Avanceret' (slet), røg som sagt hele Indbakke over til WLM og dermed fjernet fra 'mail.dk'.

Hvordan får jeg ført den tilbage, da jeg fortsat kun ønsker at anvende netop TDCs mail.dk?

Når det forsøges at overføre alle mails og samlet fra WLM fremstår/fremkommer de kun som vedhæftede filer til den først markerede mail - altså som en rodebutik.

Enkeltvis går det som ønsket, men da det drejer sig rigtigt mange hundrede, er arbejdet jo ikke til at overse.

En hjælp til løsning er virkelig påskønnet.

7 Kommentarer

Det er også lige sket for mig. Hjælp ! hvad gør jeg ???

Det lykkedes at finde løsningen. I windows live opsætningen skal tdc serveren fjernes.

Hej Shorty

Tak for oplysningen/løsningen, men lige et spørgsmål:

Da du fjernene fluebenene mm. i serveren (ind- og udgående + navn og adgangskode) i windows live opsætningen, røg så automatisk hele indbakke tilbage til tdc. mails indbakke?

Mailsene forsvandt ikke bare?

Vh

Flemming

Hej Flemming,

Nej de der var gået i Windows Live Mail blev der. Umiddelbart kunne jeg ikke se en nem måde at tilbageføre dem. Hele miseren skyldtes at jeg pga en nyoprettet hjemmeside skulle oprette en e-mail i et andet system der bruger Windows Live, og var ikke klar over konsekvensen af at taste tdc serveren ind i det system. Da hjemmesiden ligger på en anden server er min Windows Live Mail stadig aktiv med denne, samt de overførte tdc mails. Men nu er der lukket helt af for nye tdc mails.

mvh

Shorty

Hej Shorty.

Tak igen.

Dvs. at alle de 'gamle'/dengang på TDCmail eksisterende mails, som jeg i dag kun har på windows live mail automatisk bliver gendannet i mit TDCmail, når jeg blot fjerner serveroplysningerne i WLM?

Eller er det kun 'fra punkt i dag' - altså at alle de i dag på WLM sig befindende ikke bliver tilbageført til min TDC indbakke?

I så fald har jeg stadigvæk et problem, hvordan disse kommer tilbage, hvor de ønskes, ikke?

Vh

Flemming

Hej Flemming,

Nej, de mails der var overført til Windows Live mail før du fjernede tdc serverforbindelsen bliver i Windows Live Mail. det er kun fra det tidspunkt du har fjernet "forbindelsen" ved at fjerne tdc servernavnet fra mail opsætningen på Windows Live mail. For at holde Windows Live mail aktiv så du kan bibeholde disse "gamle mails" er det måske en ide at åbne f. eks. en google mail account på Windows Live, - du behøver jo ikke at bruge den til andet end adgang til Windows Live for at se de gamle mails.

mvh

Shorty

Hej Shorty.

Ok. Jeg har nogle dygtige folk i Notebook Værkstedet i Trustrup (Djursland) til at arbejde med sagen. En idé fra TDCs Postmaster, at det måske er vejen gennem imap, der kan være løsningen og måske netop, som du foreslår, via en 'tom' G-Mail-konto.

Vh

Flemming

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)