Windows Live Mail - fil mangler

• Deltager
  • 6 kommentarer
  • Du var kommet til at  bumpe en tråd  ,som ikke indeholdt den fejl du beskriver, derfor har jeg flyttet dit indlæg til egen tråd./MajaH

Pludselig kan jeg slet ikke åbne min Livemail. Jeg får flg. fejlmeddelese:  d3dx10:41.dll  mangler. Hvordan får jeg dette installeret igen

8 Kommentarer

Hej kimrik

Jeg har googlet din manglende fil, og det ser ud til det er et direkX problem. Den side jeg har fundet er på engelsk og det er ikke det jeg er stivest i, men prøv at læse denne her ,    og hvis du vil have yderlige hjæl, så skriv i tråden her. 

(Jeg så på en anden engelsk side denne kommentar: Don't download d3dx10_41[/i].dll[/i], fix the problem the right way.)

Sider på dansk: Klik her

Hej

Jeg har nu læst en hel del informationer igennem og prøvet at installere en del hjælpeværktøjer (og afinstalleret dem, da de pludselig skulle have penge for at udføre selve reparationen) der kan fixe det hele bla. i registreringsdatabase, men når man skal til at reparet fejlene så koster det penge. 

Det skal må tilføjes at kort tid før jeg fik denne fejl, havde vi lige skulle opdateret Windows, kan det måske have noget at gøre med denne fejlmeddelse?

Jeg har i øvrigt forsøgt at (gen-)installere Windows Essential Live mail 2011 igen, men syntes ikke det hjalp.

Desværre er jeg ikke så ferm i det med installering af programmer, så jeg ved ikke om jeg gør det rigtig.

Jeg håber du kan hjælpe her.

Hej kimrik

Undskyld jeg satte alle de link. Måske blev du mere forvirret over dem. 

Jeg har slettet det jeg har skrevet i dette indlæg, fordi Det erik skriver er det der er mest korrekt at du anvender. 

(Tak MS_ERIK, fordi du tjekkede! Blinkende humørikon ;)

Hej.

Jeg har læst denne tråd, og har muligvis en anden og supplerende forklaring og løsning på problemet, men det afhænger af den Windows-version, du bruger. Denne beskrivelse kan ikke bruges hvis du har Windows Vista, Windows XP eller noget endnu ældre.

Hvis du har Windows 7, Windows 8 eller Windows 8.1 er det Windows Live Mail 2012, der skal bruges, ikke 2011, som ifl. Microsoft udgår. Det er en del af Windows Essentials. Gå til Microsoft på denne side:

Windows Essentials

Det er vigtigt at gøre det fra den computer, hvorpå programmet skal installeres, så man får den rigtige udgave. Den eksisterende Live Mail 2011 skulle blive opdateret automatisk til 2012 ved installation af Live Mail 2012.

Hvis der vises bokse til login på en Microsoft konto med et Microsoft-login, kan der blot klikkes på annuller hvis du ikke har sådan en konto. Det har ikke betydning for Live Mail, men kan have betydning for funktionen af nogle af de andre programmer og funktioner, der kan indgå under Windows Essentials.

Hej MS-Erik.

Det vil jeg prøve. Skal jeg gemme min e-mails først inden jeg gør dette og igvet fald hvordan gøre jeg det?

Hej.

Jeg mener (men er ikke sikker) at eksisterende mail bliver hvor de er når Live Mail opdateres til en nyere version. Men lad endelig være med først af afinstallere Live Mail 2011, da eksisterende mail så er væk.

Der skulle være en linie i Live Mail, der hedder "Lagermapper". For at være mere sikker kan alle mail kopieres til den. Vil man være endnu mere sikker kan hele mappen med lagermapper kopieres til et andet sted i computeren. Hold øje med om der kommer advarsler som der skal svares ja eller nej til.

Mappen med lagermapper er denne (hvis det er Windows 7 og man ikke manuelt har lavet om på placeringen):

C:UsersBrugernavnAppDataLocalMicrosoftWindows Live MailStorage Folders

Jeg vil lige nævne, at det ikke er sikkert at dette hjælper på fejlen, da den manglende fil faktisk ikke er en del af Live Mail men en del af DirectX - som Live Mail åbenbart bruger til et eller andet. Men at der kommer en fejl om at filen mangler, kan godt skyldes at den gamle Live Mail 2011 leder det forkerte sted.

Hej MS-Erik

Jeg fik nu installeret Windose Essential 2012 og nu kan jeg åbne vores Live Mail. Jeg går ud fra, at jeg nu kan afinstallere Live mail 2011.

Et andet lille spørgsmål ifm. Live Mail. Vi havde på et tidspunkt store problemer med Live Mail 2011, da alle vores e-mail pludselig forsvandt, som vi havde gemt under lagermappern (oprettet med forskellige navne). Samtidig kom der en linie/mappe, under lagermapper, der hed "Gendannede emner". Der troede vi at all vores e-mail var, men det de langt fra alle. Vi prøvede at undersøge sagen nærmere, og fandt ud af, at de kunne have været vores trådløse roudter der kunne have forsaget et eller andet. PT har vi ikke fået vores e-mail tilbage igen. I denne forbindelse kunne jeg godt tænkte mig at få at vide hvor disse e-mail normalt bliver gemt henne. På vores egen computer eller på et server et eller andet sted. Kan du hjælpe herTrist humørikon

Hej.

Er Live Mail 2011 ikke automatisk opdateret til 2012, således at 2011 ikke længere findes på maskinen?

Hvor ses det, at 2011 stadig ligger på maskinen?

Jeg vil bestemt fraråde at afinstallere 2011 før det er opklaret, hvordan den stadig kan ligger på maskinen og om den faktisk gør det. Du risikerer at miste alle mails i alle mailmapper, måske med undtagelse af lagermappen. Måske er det kun teksten på nogle genveje, der siger 2011, men således at genvejen peger på 2012? EGentlig ser det på min maskine ud til at det slet ikke kan lade sig gøre at have flere versioner af Live Mail installeret samtidig, da der kun er én programmappe som ikke indeholder versionen i mappeteksten.

Hvis man sletter en mailkonto i Live Mail - og herunder hvis man afinstallere det hele - så blive alle mails, der ikke er lagt i lagermapper også slettet, og visse indstillinger kan tillige medføre at mails på serveren også slettes.

Til spørgsmålet om hvor mails befinder sig, så antager jeg at det er TDC Mail, det drejer sig om. Man kan i kontoindstillinger/egenskaber foretage en række indstillinger. Den sidste fane med navnet "Avanceret" har i nederste del en mulighed for at vælge "Gem en kopi af meddelelser på serveren". Hvis den er markeret, så gemmes mail på serveren også når de er hentet af Live Mail-programmet og gemt lokalt. Hvis den ikke er markeret, så slettes de fra serveren når de er hentet af Live Mail-programmet. Hvis det er valgt at de skal gemmes på serveren er der to underpunkter, hvor det kan gøres valg, der medfører sletning fra serveren efter et valgt tidsrum eller hvis de slettes lokalt.

Da der står "Gendannede emner" tyder det på at der er foretaget en eller anden form for gendannelse, som man bl.a. kan foretage efter en mislykket installation af et nyt program, eller en fejlagtig sletning. Eller at der er hentet filer fra en sikkerhedskopi, som måske har slettet det, der var nyere end sikkerhedskopien. Hvis man gendanner til et tidligere tidspunkt, kan det risikeres at nogle  filer, der er nyere end dette tidspunkt, forsvinder.

Mail til Live Mail ligger i mapper under "C:UsersBrugernavnAppDataLocalMicrosoftWindows Live Mail".

Jeg kan ikke lige se hvordan det kan gå til at mail, gemt i lagermapper kan forsvinde, medmindre man selv har slettet dem. Er det sket alligevel ligner det en fejl et eller andet sted i systemet. Er Windows opdateret løbende? Er der sikkerhedssoftware installeret?  Har der været brugt programmet, f.eks. hentet fra Internet, som angiver at de foretager oprydning og gør maskinen hurtigere - de kan have slettet noget der ikke må slettes? I øvrigt: Hvilken Windows version er det?

Er du opmærksom på at hvis der er oprettet flere brugernavne på maskinen, så gemmes indstillinger og mail lokalt hos hver enkelt bruger?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)