Windows Live Mail

Min Live mail (i window7) er mærkelig når jeg åbner den. De fleste indkomne mails af typen ”non reply” fra f. eks. Brobizz og kendte firmaer og fra private foreninger, der sender til f. eks 40 medlemmer incl. mig selv– kan jeg se at de ankommer, men de forsvinder lige så snart jeg har set dem alle komme.  

Hvis jeg vil se dem, så må jeg efterfølgende gå ind på TDC web mail i min postkasse dér og videresende dem til min selv – så kan jeg få fat i dem på min Live mail ??? Men jeg skal skynde mig, for nogle af dem forsvinder også dér i løbet af nogle timer – selvom jeg både i Live mail opsætningen og i opsætningen inde på TDC s postkasse udtrykkeligt har anført at hentede mails ikke skal slettes og jeg har kun brugt 1 procent af min 1GB i postkassen. Der skulle være masser af plads.

Der er ikke tale om mails med virus o.l.

Mails fra mine kontaktpersoner ( incl mig selv) er der aldrig problemer med. De opfører sig helt normalt. 

7 Kommentarer

Hej Senioren

Har du fornylig fået en smartphone eller ipad eller ligningen, som også henter mail.

Der skal du nemlig også gå ind og sætte indstillinger til ikke at slette meddelelser efter hentning.

Eller

prøv at klikke på fanebladet vis i WLM  og se hvad filtrermeddelelserne siger. Hos mig har jeg sat den til at vise alle.  Prøv også at tjekke de forskællige indstiller længere til høje på fanebladet vis: Jeg har markeret bl.a. den der hedder lagermapper.

Desværre hjalp det ikke en dyt at klikke på fanebladet filtre hvor nu jeg har checkmarket alle muligheder på listen undtaget den øverste : "vis alle meddelser" som står med et svagt checkmark og altså ikke kan "røres". Ejheller at klikke på lagermapper. Seneste eks. er mailen fra dette forum om at jeg lige skulle svare.

som dukkede op i min live mail og forsvandt omgående - 1 døgn senere forsvandt den også fra min indbakke hos TDC webmail. selvom Webmailen er indstillet til at beholde hentede mail og ligeså min window live mail. ( jeg har ikke nogen andre tilsluttede pc ere - eller tændte tablets der kan give andre "signaler". 

Er blevet lidt træt af den superkomplicerede og langsomt startende WLM, hvor jeg stadig skal checke på webmail først for at vidersende nogle vigtige til mig selv for at få dem.   Så nyt spørgsmål : 

Kan jeg forsøge at afinstallere og geninstallere live mail uden at miste alle oplysningerne som gl. mails og kontaktpersoner ?. 

Ellers er den eneste mulighed vel at starte med at bruge outlook - selvom den er vist er ligeså kompliceret. 

Man undres over hvorfor microsoft skrottede den simple outlook express. ??? 

Alligevel - mange tak for hjælpen ! 

Senioren skrev:
- eller tændte tablets der kan give andre "signaler". 

Kan jeg forsøge at afinstallere og geninstallere live mail uden at miste alle oplysningerne som gl. mails og kontaktpersoner ?. 

Ellers er den eneste mulighed vel at starte med at bruge outlook - selvom den er vist er ligeså kompliceret. 

Hej

Velbekomme. Glad humørikon

Eller tændte taklets???  Vil det sige at du har en smathphone, ipad eller noget andet som du videresender til? 

Hvis du har, kan det nemt være den der er synderen. De der smartphone har også en indstilling der skal rettes for at ikke de skal hende dine mail på webmail, hvilket din forklaring godt kunne tyde på. 

Hvis du omindstallerer din WLM mister du alt. Husk at gemme mails og kontaktpaersoner. Prøv at se min tråd om det program: /t5/Mit-TDC/Windows-Live-mail-2011/m-p/68671#M6764

Hvis du bruger WLM og synes det er super kompliceret, vil jeg betemt ikke anbefale dig at købe Outlook, som er et både stort, tungt og mega kompliseret program i forhold til det du spørger om. 

Hvis du er alm. bruger med en mailadresse, og kun skal bruge en mailbox til at sende til venner og familie, samt måske modtage nogle få nyhedsbreve fra firmaer, kunne du jo overveje kun at bruge Webmail. 

Der er det kun nødvendigt at du åbner din browser, men selvfølgelig har du ikke lige så mange muligheder som i WLM. 

Hej

Hvordan går det?

Har du stadig problemer? Glad humørikon

Tak for hjælpen ! 

Nu har jeg vist brugt tid nok på min  "Live Mail" . Den sluger og sletter stadig "rundsendelsesmail" ( incl. det aktuelle advis fra Forum) efter modtagelsen ligegyldig om jeg har sat alle filtre og lagre osv til at modtage alt . Og efter et stykke tid sletter den også de "slugte" mail inde på Webmailen  uanset den ( og web mailen ) er indstillet til ikke at slette noget som helt i min TDC postkasse. Og der er IKKE  andre tændte putere  o.l. der kan give andre instrukser.

Så foreløbig bruger jeg kun Web mailen og åbner ikke for Live Mailen. 

Da jeg har hele Office pakken installeret, så er jeg igang med at checke Outlook ud ( Den minder da lidt om den gamle outlook express). Måske bedre held- desværre viser det sig at man ikke umiddelbart kan importere noget til Outlook ( adresser f. eks.) fra Live Mail - kun fra den gamle Outlook Express - øv. 

Nok om det.  Endnu en gang tak for hjælpen ... 

Hej --- heldigvis havde jeg hele officepakken installeret - fik startet Outlook - og manuelt overført alle kontaktpersonerne fra Window live mail - der var ingen genvej - øv. Men Outlook virker perfekt og er simpel at bruge ligesom den gode gamle outlook express, som den iøvrigt ligner meget, men med meget mere indbydende brugerflade. Sådan fik jeg løst de uløselige problemer med Window live mail , der nu er skrottet ! 

Endnu engang tak for hjælpen ... 

Tak for din tilbage melding. Godt at det er kommet til at virke.

Du må gerne markere din tråd for løst  Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P